25. listopada 2020

Giant već godinama radi na pomirenju cijene i performansi, a jedan od najuočljivijih rezultata je njihov najpovoljniji fully, model Stance. Koliko su daleko dogurali i što im još treba?

Model: Giant Stance 29 2 (2021), veličina L

Karakteristike

Trail bicikl s aluminijskim (ultra laganim ALUXX) okvirom, kotačima od 29 inča te 120 mm hoda straga i 130 mm sprijeda.

Romantični međuodnos

Model Stance smo već testirali u dvije električne inačice, a sada je prvi put do nas došao i klasični Stance, aluminijski fully koji mnoge karakteristike preuzima od svog starijeg brata, modela Trance, no zbog znatno povoljnije cijene dolazi s nešto manje mogućnosti u odnosu na skuplji model.

Prilika za furanje

Stance i vaš urednik prošli su skupa stazama s obje strane Medvednice, a najviše zabave bilo je na prirodnom zaobilaznom spustu s Puntijarke do Njivica („Devetnaestica“, ali samo gornji dio), na kojem rijetko kada ima pješaka, jer svi hodaju 19-ici po kojom se izravno penju do planinarskog doma. Nakon Njivica, najbolje je skrenuti desno dolje prema Pilani Bliznec, no s nešto više opreza, radi nešto većeg broja pješaka. Preporuka je da se tim trasama ne spuštamo tijekom vikenda.

Impresije

Iako mu je geometrija nešto manje agresivna nego što je to slučaj s modelom Trance, novi Stance se odlično snalazi na svim vrstama staza. Riječ je o trail modelu koji je, cjenovno, namijenjen početnicima, ili onima koji se općenito nešto manje voze na biciklu. Dojam je da će ovaj bicikl biti dovoljno udoban i učinkovit za sve koji na njega sjednu, pogotovu zahvaljujući nešto neutralnijoj geometriji, kratkom držaču upravljača, relativno širokom (ali ne i preširokom) upravljaču te 29-inčnim kotačima.

Stražnji sustav suspenzije nešto je jednostavniji od dvostrukog sustava Maestro kojega poznajemo na Giantovim modelima Trance, Reign i Anthem. Ipak, i ova single pivot suspenzija pokriva gotovo sve što joj zadate, i manje iskusni vozači, to jest oni koji ne postižu najveće brzine na spustovima, u osnovi neće primijetiti razliku.

Stražnja suspenzija vrlo dobro radi i pri pedaliranju, primjerice prilikom uspona stražnji kraj bicikla je vrlo stabilan i ne miče se pretjerano, što pridonosi osjećaju učinkovitosti.

I prednja vilica ostavlja dojam dobre odmjerenosti i kvalitetne izrade. Iako nije riječ o proizvođaču „iz prve lige“, Suntour tržištu nudi nešto povoljnije komponente koje vrlo dobro ispunjavaju svoju zadaću. Vilica Suntour Raidon 34 sasvim je crna, sa širokim nogama od 34 mm i standardom osovine Boost, i vrlo dobro radi u kombinaciji sa stražnjim amortizerom Suntour Raidon R. Ovdje nismo primijetili niti jedan značajan nedostatak.

Ostale komponente također ne spadaju u najviši cjenovni razred, no, s izuzetkom kočnica, više nego dostatno ispunjavaju zadaće. To se posebno odnosi na 1×12 ručicu i mjenjač SRAM SX Eagle te gume Maxxis Forekaster (obruči su pripremljeni za tubeless).

Općenito, kvaliteta izrade i dizajna modela Stance donekle premašuju njegov cjenovni rang i njegovi vlasnici ne moraju se osjećati inferiorno u odnosu na vlasnike dvostruko skupljih modela.

Na jetrica

Stance 2 ima obični stezač držača sjedala (na imbus), i tu je problem, jer vožnja na trailovima zahtjeva neprestano pomicanje visine sjedala. Dobro bi došao makar stezač sa zatvaračem, jer neprestana potreba za imbus ključem nakon nekog vremena postaje naporna.

Zbog toga preporučamo nabavku droppera (teleskopskog držača sjedala) koji će znatno unaprijediti mogućnosti vožnje i isključiti potrebu za stajanjem i vađenjem imbus ključa prije svakog strmijeg spusta. Možeš primjerice odabrati originalni i Giantov dropper Contact Switch, po cijeni od 1200 kuna.

Kočnice Shimano MT200 dolaze iz početnog cjenovnog razreda i daju znatno drugačije iskustvo u odnosu na bolje modele kočnica. Modulacija i snaga kočenja naprosto se ne mogu usporediti sa skupljim modelima, a nedostaci se najviše osjećaju na duljim spustovima, kada zbog zagrijavanja kočnice gube snagu.

Stražnja osovina, za razliku od prednje, ne dolazi u Thru-Axle standardu, već u Quick-Release standardu, što znači da je stražnji trokut manje krut. Razliku će osjetiti vozači koji će željeti većim brzinama prolaziti zavoje, jer klasičan sustav osovine ne nudi preciznost upravljanja kakvu nudi danas već uobičajen Thru-Axle.

Za koga

Praktički za svakoga tko želi osjetiti zabavu i nonšalantnost trail vožnje. Oni koji od svog bicikla ne traže performanse za utrke najvjerojatnije neće niti primijeti  nedostatke koje smo, kao prave cjepidlake, naveli, no oni koji žele pomicati granice svoje vožnje zamjeriti će Stanceu tih nekoliko detalja.

Cijena 10.999,99 kn

Info: on-off.hr

Pročitaj i
Drobiona: Giant Stance E+ 1 Pro 29 2020
Drobiona: Giant Stance E Plus 1 2020

Prati nas