Dausijada XCM
Bike park Tršće Human Fish Gravel “Ciklocentar” SloEnduro
23. prosinca 2019

Novi aluminijski e-fully s novom generacijom motora baziranog na Yamahinoj tehnologiji daje odličan dojam zbog poboljšanog dometa, obnovljene geometrije i solidne suspenzije…

Model: Giant Stance E Plus 1 (2020), veličina L

Značajke

Stance E+ temeljen je na standardnom modelu Stance koji u izvedbi za 2020. dobiva „nižu i dulju“ geometriju okvira, i dalje s kotačima u standardu 650b. S kombinacijom od 130 mm suspenzijskog hoda sprijeda i 120 mm straga, ovo je pravi trail bicikl namijenjen početnicima i naprednim vozači(ca)ma. Kombinacija značajki i cijene čine ga jednim od poželjnih modela za posao iznajmljivanja bicikala u turističkim destinacijama.

Novost je i trendovski prijenos SRAM 1×12 koji doista dobro pokriva raspon vožnje na ovom tipu bicikla. Pošto je brzina ograničena na 25 km/h, važniji su veći lančanici na stražnjoj kaseti koji podržavaju vožnju na strmim usponima. Kapacitet baterije isti je kao i u 2019., 500 watt sati, ali optimizirani motor daje veći domet vožnje.

Romantični odnos

Modele Gianta redovito testiramo i predstavljamo. Testirali smo tako i prethodnu generaciju električnog Stancea.

Gdje smo vozili

Ovaj smo model testirali na obje strane Zagrebačke gore, na kombinaciji makadama, singlica posutim (vlažnim) korijenjem, a na jednoj vožnji smo se penjali po svježem, ali vrlo vlažnom i „ljepljivom“ snijegu. Ostale vožnje bile su na mokrom i blatnom terenu. Medvednica je gotovo nepregledna planina koja krije na desetke šumskih cesta, putova i uređenih staza, i odličan je poligon za testiranje MTB bicikala.

Giant Stance E Plus 1 (2020): Utisci

Rukovanje električnim motorom gotovo je jednako kao na prethodnoj generaciji Giantovih e-fullyja. S lijeve strane upravljača montirana je jedinica za upravljanje Ride Control ONE čija je glavna funkcija određivanje razine asistencije. Na izboru je pet razina asistencije (do 350 %) koje se mogu podešavati preko aplikacije na pametnom mobitelu, putem Bluetooth veze. Ovdje nema posebnog zaslona za prikaz statusa e-motora, no to nam niti nije nedostajalo jer za vrijeme vožnje po trail stazama vozač zapravo niti nema vremena proučavati statistike vožnje.

Osim zadanih pet razina asistencije novi motor nudi funkciju “automatskog mjenjača” koja sama prilagođava razinu asistencije, no u tom slučaju se pojačano troši baterija, pa treba biti oprezan. Važna i dobro došla novost jest i novi gumb na jedinici za upravljanje, onaj koji aktivira funkciju Walk Assistance. Naime prilikom guranja bicikla ova funkcija daje minimalnu snagu u pogon i bicikl „sam hoda“ uz svog vozača.

Kao i na standardnom Stanceu, kut prednje vilice iznosi 67 stupnjeva, što je više u odnosu na modele Trance i Reign, pa je geometrija malo „uspravljenija“, međuosovinski razmak je malo manji, i bicikl je prilagođen All-Mountain ili Trail načinima vožnje. Ipak, geometrija je dalje relativno niska i dugačka.

Bicikl je općenito tijekom vožnje gotovo neprimjetan, ne zadaje nikakve bitne probleme. Ovjes FlexPoint (single pivot) funkcionira uredno i svladava sve neravnine i prepreke, čak i bez „plutajućeg“ sustava linkova stražnjeg trokuta Maestro. Nismo primijetili nedostatke niti prilikom sporog strmovitog spuštanja preko korijenja niti prilikom brzog prolaska zavojima na širokim šumskim putovima i makadamima.

Iskustvo vožnje općenito je gotovo besprijekorno, barem što se tiče samog okvira sa suspenzijom i rada teleskopskog držača sjedala koji, naravno, pomaže pri spuštanju strmim odsjecima. Malo je drugačije kada je riječ o komponentama vanjskih dobavljača: Kočnicama i mjenjačima, no o tome u slijedećem poglavlju…

Možda i najvažnija nova osobina koju smo primijetili prilikom testiranja jest poboljšani domet bicikla. Motor sa 70 Nm okretnog momenta, baziran na Yamahinoj tehnologiji, dodatno je optimiziran i troši oko 15 posto manje energije u odnosu na prethodnu generaciju. Prilikom jedne testne vožnje popeli smo se na Sljeme s tek ugašenom trećom lampicom na indikatoru kapaciteta baterije (od ukupno pet lampica). Drugim riječima, dobro odmjerenom vožnjom mogli smo se popeti na vrh Medvednice dva puta bez da do kraja potrošimo bateriju, što s prethodnom generacijom ovog modela nije bilo moguće.

Uključivanje asistencije neprimjetno je, a doziranje asistencije je odlično. Ovu smo značajku motora testirali na usponu pokrivenom svježim i vrlo mokrim, „ljepljivim“ snijegom. Stance je tom prilikom izvukao neke rampe koje bez motora ne bismo mogli svladati.

Pogon 1×12 dobro je došla novost jer olakšava vožnju u visokoj kadenci, čime se dodatno štedi energija pohranjena u bateriji. Naime česta pogreška prilikom vožnje e-bicikla jest pretjerano oslanjanje na snagu motora uz vožnju s manjom kadencom. Time ne samo da se troši više iz baterije, već se i nepotrebno opterećuje lanac i ostale komponente prijenosa. Ključ optimalne vožnje e-bicikla jest voziti ga poput bicikla bez motora.

Na jetrica

Nije nešto što se odmah primijeti, no izostanak tubeless konfiguracije na tvornički isporučenom biciklu detalj je koji bi ipak trebao biti bolji. Naime ovaj model u maloprodaji ima montirane standardne zračnice, mada i obruči i gume podržavaju tubeless postavku. Tubeless adapter u načelu ne košta puno, a bicikl bi s takvom postavom bio bitno pouzdaniji, to jest mogućnost bušenja ili pražnjenja guma bila bi znatno reducirana. Naravno, proizvođač ima pravo procijeniti isplati li mu se uložiti u montažu tubelessa.

Još jedan detalj koji nam nije omogućio besprijekorno uživanje na ovom modelu su kočnice. Doduše jesu hidrauličke i s četiri klipa (s  rotorima promjera 203 mm), no snaga i modulacija ipak nisu na razini nešto skupljih komponenti. Ovo naravno nećemo zamjeriti proizvođaču jer se ovdje radi o modelu iz početne cjenovne kategorije.

Za koga

Praktički za svakoga. Oni u boljoj tjelesnoj kondiciji mogu ga koristiti za aerobni i tehnički trening. Oni koji ne voze bicikl često mogu ga iskoristiti za malo dulje vožnje koje s ne bi mogli priuštiti na standardnom biciklu. I, kao što smo već napomenuli, ovaj je model optimiziran za iznajmljivače bicikala u turističkim destinacijama kojih je iz godine u godinu sve više.

Cijena: 29.999,99 kn

Uz našu „običnu jedinicu“ s kotačima 650b, Giant nudi i nešto skuplji modela Stance E Plus 1 Pro 29er koji dolazi s kotačima promjera 29 palaca. Njegova maloprodajna cijena je 31.999,99 kn.

Drobionu je omogućio Giant Hrvatska.

Saznaj više o biciklu na giant.hr

Pročitaj i
Drobiona: Giant Stance E+ 1 (2019.)

“On-off
Human Fish Gravel “Ciklocentar” SloEnduro Bike park Tršće
Prati nas