Protekli vikend proveli smo u Veldenu u Koruškoj, na makadamima uz slikovite obale rijeke Drave i Vrbskog jezera. S nama je bilo još oko 2000 gravel entuzijasta…
Gravel je sasvim sigurno danas jedna od najbrže rastućih grana biciklizma, pa se samim time i sve više odredišta želi profilirati kao sljedeća destinacija za uživanje na “ispeglanim” makadamima, ali i sve ono što uz to ide: Smještaj u najboljim hotelima, gastronomija, ponuda najboljih vina, općenito izvanpansionska potrošnja… Jer, budimo realni, gavel entuzijasti imaju zavidnu kupovnu moć. Sjetimo se samo koliko je novca potrebno izdvojiti za pristojan bicikl i obveznu prateću opremu…
Koruška u Austriji je pronašla pravu formulu i prošlog je vikenda drugu godinu zaredom ugostila Svjetsku gravel seriju pod okriljem krovne organizacije UCI koja nije privukla samo najbolje vozače u kategoriji seniora, već i oko dvije tisuće rekreativnih vozačica i vozača te naravno i njihovu pratnju. Velden je tih dana bio krcat turistima, a manifestaciju su podržale turističke organizacije i općine na području Vrbskog jezera, između Villacha i Klagenfurta.
Inspekcija staze: Gas do daske
Imali smo priliku uoči same utrke u nedjelju provesti dva dana u društvu s organizatorima koji su nam pokazali najzanimljivije dijelove kruga,ali i manje poznata mjesta astruijskog dijala Koruiške.Sve konce u ovoj manifestaciji je povezao Julius Rupitsch (Pedal Performance Group), inače i voditelj vrlo uspješnog cestovnog projekta Istria 300 koji će se ove godine održati krajem rujna. Osim Juliusa, s nama je u društvu vozio i sportski dužnosnik i koordinator za biciklizam u Koruškoj Peter Paco Wrolich koji je kao cestovni profesionalac vozio za ekipe Gerolsteiner i Milram te nije uspio dobiti etapu na Le Touru jer je od njega u sprintu bio brži Tom Boonen.



Inspekcija staze u petak u društvu s Pacom i Juliusom, očekivano, nije bila lagan zadatak, no u svakom slučaju je pomogla u lakšem snalaženju na samoj utrci u nedjelju. Na pola kruga stali smo na izvrstan cappuccino i korušku pogaču, no neki meu nama nisu imali snage za nastaviti dalje u paklenom tempu, te smo nastavili izravno prema hotelu, pod vrući tuš.
Video: Trasa na Vrbskom jezeru
Kolega Frederk Boena (Rennrad Magazin) potrudio se snimiti najvažnije dijelove trase
Vjetar na srednjem dijelu trase
Nedjelja ujutro, osjetno svježije nego dva prethodna dana no ipak sunčano, kratki dogovor s Andrejem za susret u prvoj okrjepnoj zoni (gdje je bio angažiran kao voditelj na razglasu) i potom lagano zagrijavanje. Procedura starta protekla je bez problema, a cijela staza odlično označena i pokrivena redarima. Jedino usko grlo bilo je na kratkom singlu nekoliko kilometara od starta, a potom je trasa bila potpuno prohodna. Najveći uspon uslijedio je neposredno prije prve od dvije okrjepne zone na oko 25 km od starta, kratki pozdrav s Andrejem, obnova zaliha i potom dalje.








Srednji dio trase između dvije okrjepne zone bio je ujedno i najviše problematičan zbog vjetra u prsa i tamo je najvažnije bilo uloviti kakav grupetto u kojem je bilo moguće skloniti se u zavjetrinu. Uspjelo mi je to nekoliko puta, no svaki put kada bismo došli do kakvog “hupsera” izgubio bih kontakt, a na spustovima sam bio osjetno brži i uglavnom bih se uspijevao vratiti u skupinu.
Na kraju, uspio sam savladati 68 kilometara u nešto više od tri sata, što i jest bio cilj koji sam si zadao prije starta.




Osim same staze i organizacije svega uz nju, najviše me se dojmila odlična komunikacija organizatora i informiranje svih sudionika. Osim na društvenim mrežama i internetskim stranicama, informacije su svakodnevno dolazile do prijavljenih sudionika putem elektronske pošte. Na taj način su nas podsjećali na sve važne detalje i unaprijed izbjegli najveći dio pomutnje prilikom starta s dvije tisuće sudionika.
Svjetsko prvenstvo i Istra
Jedno od najvažnijih pitanja koje smo postavili Rupitschu odnosilo se na mogućnost organizacije Svjetskog prvenstva u gravelu u listopadu. Naime, kako je prije nekoiliko tjedana Nica u Francuskoj otkazala organizaciju četvrtog po redu SP-a, Rupitsch nam je potvrdio kako se Koriška kandidirala za organizaciju, na UCI su poslali svu potrebnu dokumentaciju i jamstva javnog sektora, te čekaju konačan odgovor koji bi trebao uskoro uslijediti.
No, u svakom slučaju, organizacija manifestacije Istria300 koja će biti održana 27. rujna ide dalje po planu i tamo očekuju oko četiri tisuće sudionika. Ne smijemo zaboraviti niti to da Istra ima odlične uvjete i za gravel. Čini se da u organizacijskoj ekipi ozbiljno razmišljaju o organizaciji međunarodne manifestacije na istarskim makadamima. No, o tome ćemo, nadamo se, uskoro još čuti.


Pročitaj i
Wörthersee Gravel Race 2025 Report: Najbrži Danac Klaris i Nizozemka Schreurs
Foto: Organizator