18. svibnja 2020

Nova generacija provjerenih i testiranih modela iz serije eXF odlikuje se novim izgledom i konstrukcijom okvira koji sada uključuje integriranu bateriju…

E-bajkove zanimljivog i jedinstvenog češkog proizvođača Superior pratimo već dulje vrijeme, pa nam već prvi pogled na novu generaciju fully modela eXF govori o prirodnoj tehnološkoj evoluciji ove serije koja će malo koga ostaviti ravnodušnim.

Superior eXF 9049 za 2020. godinu najveću novost donosi u konstrukciji šasije, to jest okvira, jer je baterija sada integrirana, skrivena u donjoj cijevi okvira, čime bicikl dobiva puno skladnije linije i sada doista izgleda odlično. Vizualni dojam dopunjuje i zanimljiv odabir SMB (sivo-maslinaste) boje, na prvi pogled sasvim neupadljive, ali na drugi pogled vrlo atraktivne.

Koncepcija stražnje suspenzije nije promijenjena, i to je dobra vijest, jer smo dobro isprobali i testirali jedan od prethodnih modela iz ove serije (vidi poveznicu na kraju teksta) i tadašnji dojmovi bili su odlični. K tome, i geometrija je “progresivnija”, s duljom gornjom cijevi i kraćim držačem upravljača. U svakom slučaju, Superior eXF će pouzdano odraditi sve zadatke koje bacite na njega.

Kao i do sada, Superior se oslanja na jednog proizvođača komponenti: Shimano. Već smo navikli da češki inženjeri i menadžeri vole nabavljati Shimanove e-motore, kao i ostale provjerene komponente, tako da eXF 9049 R ima high-end motor Shimano STEPS E8000 sa standardnih 250 W snage i lijepih 70 Nm okretnog momenta te mjenjače i kočnice Deore XT. Jedino bismo se mogli požaliti na bateriju od relativno skromnih 504 Wh kapaciteta, u vrijeme kada brojni proizvođači uvodi 600-i-više vat-sati kao novi standard. No, s druge strane, nova generacija motora je učinkovitija, pa i ova baterija traje dulje nego u slučaju prethodnih generacija.

Da, na kraju, ali ne i najmanje važno, Superior uspijeva isporučivati vrlo lagane e-bajkove, tako da eXF 9049 R téži 22,3 kilograma, što za fully s motorom uopće nije mnogo.

Superior eXF 9049 R (2020): Odabrane specifikacije

VILICA: DT Swiss DT-F535 Tapered, 15x110mm axle, 140mm travel
STRAŽ. AMORTIZER: DT Swiss R 535 ONE, remote Lockout, size 210x50mm
STRAŽ. MJENJAČ: SHIMANO XT RD-M8100 Shadow Plus (1×12)
KOČNICE: SHIMANO XT BL-M8100/BR-M8120
DRŽAČ SJEDALA: Crankbrothers Highline dropper post
OBRUČI I GLAVČINE: DT Swiss H 1700 Spline 30; 12x148mm, Shimano MICRO SPLINE 12 speed, 6 bolts,, Tubeless, DT Swiss H 1700 Spline 30; 15x110mm, 6 bolts, Tubeless
GUME: WTB Trail Boss TCS Light/Fast Rolling, 29×2.40″
POGON: SHIMANO STEPS E8000, 36V, 250W, 70Nm
BATERIJA: DARFON, 36V, 504 Wh, integrirana
CIJENA: 40.999 kn (20 % popusta)
Info: ciklo-centar.hr

Osim modela Superior eXF 9049 R, u ponudi su i povoljniji modeli iz iste serije:

eXF 9039 za 32.559 kn
MODO eXF 9019 (ženski) za 27.999 kn
eXF 9019 za 27.999 kn
eXF 8069 za 24.799 kn

Video: Superior XF vs. eXF představení dvou nováčků na 2020

Usporedba dvaju modela za 2020.: XF i eXF. Na češkom. Tko će kome, ako ne svoj svome…

Pročitaj i:
Drobiona: Superior eXF 939 je vrhunski fully, ali s e-motorom

Foto proizvođač

Prati nas