Nino Ružička
21. lipnja 2020

Nino Ružička u našoj rubrici predstavlja dva bicikla marke Intense. Jedan je enduro, drugi je DH model, a oba prihvaćaju kotače 27,5 straga i 29 sprijeda…

Nino Ružička, višestruki nacionalni prvak u MTB spustu, reprezentativac i izbornik, pravi je ambasador marke Intense. Putem tvrtke Ronin Sport on na hrvatskom tržištu zastupa ovu američku marku, a velikom dijelom to je razlog zbog kojeg su nastala njegova dva custom-built bajka. Jedan je enduro model Tracer, a drugi je čistokrvni spustaš M16c.

Posebno je zanimljivo da oba bajka mogu na prednjoj strani prihvatiti kotače promjera 27,5 i 29 inča, a baš kombinacija 29-ke sprijeda i 27,5 straga u se posljednjih par godina pokazala dobitnom u vrhunskom MTB spustu, u najmanju ruku za Loica Brunija. Zbog toga je i Nino, kroz kontakte s tvrtkom Intense koja na svojim modelima omogućuje baš takve kombinacije, ali i svoje veliko iskustvo odlučio i sam sastaviti takve bajkove.

„Do sada sam vozio „nebrojene“ modele bicikala i opreme, a nedavno sam došao u mogućnost odabira i nabave proizvoda top brenda Intense“. Kaže Nino. „Testirao sam sve kombinacije okvira, hodova, geometrije i kotača. Pogotovu nakon 2019., kada je svjetska biciklistička federacija UCI dozvolila kombinaciju manjih i većih kotača na biciklima u Svjetskom kupu i kada su najjače svjetske pro ekipe počele primjenjivati „mullet“ kombinaciju ko ja uključuje 29“ sprijeda i 27.5” straga, pokazalo se da je upravo to dobitna kombinacija. Primjerice među top 10 DH vozača tako reći najboljih pet vozili su upravo na toj kombinaciji!“

„Kako pratimo trendove te idemo u korak sa tehnologijom i vremenom u kojem se nalazimo, već prilikom nekoliko vožnji na svom prvom 27,5 bikeu došao sam na ideju preraditi postojeće 27,5 bajkove Intense Tracer i Intense M16c u „mullet“ kombinaciju, umjesto odmah preći na 29 varijantu.“


„Informirao sam se na vodećim svjetskim medijima, pratio sam događaje i natjecanja te sam skužio da promjena na 29-tku sprijeda nije tako komplicirana. Ipak neophodne su određene „race“ modifikacije:

Naime kada montirate kotač koji je veći skoro dva cm u promjeru treba uzeti u obzir da će se kut vilice promijeniti čak i na bolje i agresivnije za spust ali opet ne treba pretjerivati jer u tom slučaju je manjkava ciklistika. Primjerice hod vilice je u mom primjeru ranije na 27,5 biciklu iznosio 170 mm, a s 29 kotačem se smanjio na oko 160 mm. NA taj sam način zadržao skoro isti kut vilice ali s druge strane i s tim pomakom sam spustio visinu osovine! U tom slučaju opet postoji race opcija a to su specifički offset bushinzi zadnjeg shocka kojima se visina osovine spušta na vrijednost sličnu originalu, ali ujedno se dobiva i dobiva optimalniji, agresivniji kut vilice!

Uz testove na treninzing vožnjama postupno sam slagao konfiguraciju, korak po korak, da bih došao do najboljeg rješenja da „mullet“ kombinacija donosi doista veliku prednost u odnosu na „full“jednake kotače naprijed i nazad, bilo da je riječ o enduro ili downhill biciklu. On je u tom slučaju upravljiviji od „full“ 29-ke te je puno agilniji u akceleraciji i kočenju. Dok 29-ka naprijed „melje“ sve kao od sale, stražnji 27,5 se „rola“ zabavno i agresivno i brzo, ali opet i precizno kako ga god postaviš, ili ako te „baci“ na stazi ti ga jednako tako brzo i vratiš!

Opremu i dijelove sam sam slagao na bajkove točno prema svom osjećaju i, moram vam priznati, fenomenalno je, probajte i vi“, poziva nas Nino… !

Specifikacije

Intense Tracer (enduro)

Okvir: Tracer 275 Optimized UD Carbon Front and Rear Triangle, Carbon Top Link, Internal Cable Routing, Integrated Protectors, w/ BOOST 148 x12 mm Spacing, 165 mm travel
Shock: Fox Factory Float X2, 8.5×2.5″ (165mm), 2-position (open/firm)
Vilica: Fox Factory 36 kashima Evol 4
Kotači: Carbonal carbonski obruči 35mm r:27.5, f:29″ Sapim Cx-Ray, Hope Pro 4 Evo Boost r:148x12mm, f:110x15mm
Gume: Maxxis Assegai 29×2.5WT, Minion DHR II 27.5×2.5WT Tubeless kit: Wtb 30mm 
Upravljač: Renthal Fatbar Carbon 35x800mm
Držač upravljača: Renthal Apex 35x35mm
Grip: Hope Grip SL Lock on
Kočnice: Formula Cura
Rotori: Formula 2Peace 203/180mm
Sjedalo: Wtb Silverado Titaniium
Potopna remote cijev sjedala: Fox Transfer Kashima 170mm
Pogon: Sram X01 Eagle 170mm, 32t 12spd
Osovina pogona: Sram Press Fit 92 73mm
Kazeta: Sram X01 Eagle 10-50t 12spd
Lanac: Sram X01 Eagle 12spd
Mjenjač: Sram X01 Eagle Type 3.0
Ručica mjenjača: Sram X01 Eagle 12spd
Pedale: Crankbrothers Mallet E LS
Headset: Cane Creek 110
Info: intensecycles.com  

Intense M16c (spust):

Okvir: M16 Monocoque Carbon Okvir. Optimized Layup Carbon fiber. Carbon top link, Titanium hardware, Internal shift and brake routing. ISCG05 mounts, Flak guard armor.
Shock: Rock Shox Vivid Air R2C 
Vilica: Rock Shox Boxxer World Cup Ultimate 200mm
Kotači: Carbonal carbonski DH obrući 35mm r:27.5, f:29″ Sapim Race, Chris King r:157x12mm, f:110x20mm
Gume: Maxxis Assegai 29×2.5WT, Minion DHR II 27.5×2.5WT Tubeless kit: Wtb 30mm 
Upravljač: Renthal Fatbar Carbon 35x800mm
Držač upravljača: Renthal Integra 35x45mm
Grip: Race Face Half Nelson Lock on
Kočnice: Formula R0R Oval Titanium, 
Rotori: Formula 2Peace 203mm
Sjedalo: Wtb Silverado Titaniium
Cijev sjedala: Thomson Elite
Pogon: Sram X01 DH 165mm, 36t
Osovina pogona: Sram GXP 83mm
Kazeta: Sram X01 DH 7spd
Lanac: Sram X1
Mjenjač: Sram X01 DH Type 3.0
Ručica mjenjača: Sram X01 7spd
Pedale Crankbrothers Mallet DH
Headset: Cane Creek 40
Info: intensecycles.com 

Pročitaj i:
Garaža: Tomislav i njegov Giant Anthem
Garaža: Andrein Cube AMS 100 SLT
Garaža: Nikola i njegov Giant Reign

Foto: Privatna arhiva N. R.

Prati nas