4. veljače 2020

Lakši, okretniji, uz manje elektrifikacije, ali još uvijek vrlo učinkovit. I dalje sa 150 milimetara hoda sprijeda i straga

Još jedan električar, ali ovaj put s manjim i lakšim motorom, baterija manjeg kapaciteta, vrlo mala težina u gotovo svim verzijama ovog modela, i što je najvažnije – bicikl koji na prvi pogled niti malo ne izgleda poput e-bicikla, možda će ga odati samo kvrga oko pogonske osovine. To je novi Turbo Levo SL, koji će i protivnike elektrifikacije brdskih bicikala moći uvjeriti u promjenu stavova.

Ukratko 

I sprijeda i s traga sa 150 milimetara hoda. Na prvi pogled više nalik Stumpjumperu nego modelu Turbo Levo. Čitava priča sastavljena je oko 29-inčnih kotača koji mogu primiti gume široke do 2,3 inča, ali za razliku od osnovnog modela Turbo Levo, nije kompatibilan s kotačima 27,5+. Kut cijevi upravljača iznosi 66 stupnjeva, a uz pomoć Flip Chipa na stražnjem amortizeru možemo ga spustiti za još pola stupnja. Cijevi lanca dugačke su 437 milimetara (17 milimetara manje od modela Turbo Levo). 

 

 

Paleta nudi pet  modela – The Founder Edition, S-Works, Expert, Comp Carbon i Comp. The Founder Edition biti će dostupan u ograničenoj seriji opremljenoj dvama dodatnim baterijama, kod opcije S Works biti će uključen jedan „Range Extender ”, a ostali modeli će biti opremljeni samo s osnovnom baterijom skrivenom u okviru dok će ostatak biti dostupan uz nadoplatu.     

Težina modela Levo SL iznosi 17,35 u verziji S-Works, a najosnovniji Comp teži 19,4 kilograma, u veličini L. Levo SL S-Works je tako četiri kilograma je lakši od modela Levo S-Works. Jedina aluminijska inačica aluminija jest osnovni Comp, a ostali modeli su karbonski (Fact 11m).

Motor

Ovaj put su Specializedovi inženjeri dizajnirali motor u suradnji s tvrtkom Mahle. Karakteristike motora E 1.1 su: – 240 W asistencije i maksimalni zakretni moment od 35 nm. Težina motora je iznosi svega 1,95 kilograma, što je 1,1 kilogram manje od 2,1 motora ugrađenog u modele Levo i Kenevo. U Eco funkciji, baterija traje tri i pol sata, a uz “Range Extender”, dodatnu bateriju umetnutu u držač bidona i teži samo jedan kilogram, rad se produžuje za sat i pol. 

 

Kapacitet baterije iznosi 320 Wh, a kapacitet „Range Extrendera ”, iznosi 160 Wh. Punjenje baterije u okviru traje 2 sata i 35 minuta, a vanjska jedinica se puni 3 sata i 20 minuta. Jedinice se mogu puniti i naizmjenično putem Y sučelja, s ukupnim vremenom od 3 sata 20 minuta. 

Elektronika

Indikatori baterije i gumb za uključivanje postavljeni su kod modela Levo SL na isti način kao i kod Levo. To podrazumijeva 10 LED lampica koje predstavljaju postotke kapaciteta baterije, a kada priključite dodatnu bateriju, tada se uključi i pet dodatnih lampica. One ne svijetle kada je baterija potpuno napunjena, a kad se jedinica isprazni, zelene i plave trake više nisu skrivene. Pored lampica su gumb za uključivanje te gumb za odabir načina izlazne snage motora – Eco, Trail i Turbo. TCU jedinica sada predstavlja Levov “mozak”. 

 

Uz doplatu možemo dodati ciklokompjutor, koji će pored svih osnovnih parametara pokazivati stanje baterije u postocima, no možeš i instalirati  aplikaciju Mission Control i sve podatke pratiti na mobilnom uređaju putem ANT + ili Bluetooth veze.

Video: Specialized Turbo Levo SL 2020

Prvi utisci

Rijetko se dogodi da testiramo bicikl prije nego što službeno bude predstavljen. Ipak, ekipa mtb.si je to već doživjela dva puta, a u oba slučaja bila je riječ o modelu Specialized Turbo Levo. Prvi puta smo ga testirali prije godinu i pol dana u Rapcu i Grožnjanu, a novi Levo SL ovih smo dana testirali na obroncima iznad Maribora. 

 

Koliko je bicikl sada lakši može se osjetiti već pri prvim okretajima pedala. Motor je tiši od klasičnog Leva, ali prije svega, bicikl vizualno djeluje kao običan, a ne kao e-bicikl, jer je donja cijev s napunjenom baterijom tek nešto većeg promjera u odnosu na obični bicikl. Na prvi pogled bicikl je uvjerljiv. 

 

Što je s samom vožnjom? Čak i bez uključenog motora da se lijepo okretati pedale, istina je da je ovaj model još uvijek teži od „nabrijanog“ all-mountain modela, ali raspodjela težine je tako dobra da će i rekreativac moći ispedalirati još koji uspon nakon što mu „iscuri“ baterija.

U režimu Eco asistencija je stvarno minimalna, ali kad jače pedaliraš uzbrdo, čitaj – kada ideš do kraja, asistenciju možeš osjetiti u lakšim prijenosima i možeš se penjati jako brzo. U režimu Trail vožnja modela SL slična je onoj kod modela Turbo Levo, iako ovdje nema tako brutalnog okretnog momenta. No kako je bicikl stvarno lakši, manja vanjska asistencija nadoknađuje se manjom težinom bicikla. S Turbo režimom motor daje sve od sebe i bicikl možeš stvarno dobro „gariti“. Asistencija motora je ionako ograničena na 25 km na sat, ali s obzirom na testiranje po mokroj i blatnoj stazi prekrivenoj lišćem, ovaj je bicikl dobar partner za trening uspona i nakupljanje visinskih metara.. Naprosto je drugačiji od klasičnog Turbo Leva, ima više trkački karakter i prisiljava vozača na pravu vožnju, nešto što se ne osjeća s Turbo Levom, jer ima puno posla na višim usponima i većoj snazi ​​baterije i brutalnom okretnom momentu – preko 90 Nm.

Vožnja prema dolje. Poput vožnje na klasičnom Stumpjumperu, s obzirom da je težina odlično raspoređena, nije potrebno pritiskati bicikl prema dolje na svakoj malo većoj neravnini, a i zavoje prolazi kao u tračnicama. Naše je mišljenje da pri duljim i vijugavim nizbrdicama voli isključiti pomoć motora ili ga ostaviti u Eco funkciji, jer čak i s vrlo niskom kadencom, motor reagira i ponekad ti  može pružiti neugodno ubrzanje tamo gdje to najmanje želiš. Ali nema takve krize koju ne bismo mogli “preživjeti”. Sve u svemu: Bicikl za vrlo širok raspon vozača. Za one koji žele samo malu asistenciju e-bicikla za ozbiljne treninge i možda 20 minuta uspona „u crvenom“, dodaj još nekoliko vata i možeš odraditi pravi trening, ali i za one koji ne žele asistenciju e-motora, ali dobro dođe na duljim turama kada pomaže borbi s vremenom, što je dobro došlo. 

Fotografije Anže Furlan

Više na specialized.com/hr  

Prati nas