6. svibnja 2025

Osvježenu inačicu modela MG HS podvrgli smo rigoroznom testiranju. Koliko dobro kombinira udobnost, performanse i svakodnevnu praktičnost?

Tradicionalna stogodišnja marka MG (Morris Garages), danas u vlasništvu kineskog Saic Motor-a, sve je aktivnija na europskom tržištu s modelima koji ciljaju na omjer cijene i opreme i konkuriraju etabliranim igračima. Novi MG HS 2025 u Luxury DCT izvedbi (druga je to generacija ovog modela) pojačava njihovu ponudu u sve popularnijem SUV C segmentu.  

Ovaj model osobito privlači kupce koji traže prostranu obiteljsku opciju, ali i one koji vikendima prevoze sportsku opremu poput bicikala. U nastavku donosimo pregled njegovih ključnih karakteristika, snaga i slabosti, kroz prizmu praktičnosti, udobnosti, vožnje i svakodnevne funkcionalnosti.

Prostor i praktičnost

Putnička kabina nudi dovoljno prostora, što i očekujemo od vozila iz ovog segmenta, a na stražnjoj klupi gdje ima dovoljno mjesta i za više odrasle putnike. Prednja sjedala su standardno vrlo udobna i ozač te suvozač ne osjećaju zamor ili nelagodi niti nakon dulje vožnje. Vrijedi istaknuti kako je kapacitet prtljažnika povećan je na 507 litara (do 1484 l sa spuštenim sjedalima) i nudi solidan prostor za prijevoz dvaju bicikala (sa skinutim kotačima) i opreme.

Police i pretinci

U kabini se nalazi više korisnih rješenja za odlaganje – središnja konzola nudi dovoljno dubine, tu su pretinci u vratima, ladica ispred suvozača i držači za čaše. Možda će dio korisnika ipak poželjeti više prostora za pametne telefone ili dodatnu opremu u vožnji.

Vozne karakteristike i motor

MG HS Luxury DCT za kretanje koristi 1.5-litreni turbobenzinski motor snage 125 kW (170 KS) i automatski 7-stupanjski DCT mjenjač s dvostrukom spojkom. U gradskoj vožnji nudi uglađene prijelaze brzina i tihu vožnju, a na otvorenoj autocesti spomenuta snaga motora pogotovu dolazi do izražaja 

U zavojima automobil pruža stabilnost, ali nije orijentiran na sportsku vožnju. Ovjes je više prilagođen udobnosti nego dinamičnijem stilu vožnje, ali ne zamjeramo, naprotiv.

Potrošnja goriva

Prosječna potrošnja prema tvorničkim podacima iznosi oko 7,4 l/100 km, no u stvarnim uvjetima, pogotovo uz više gradske vožnje i vožnje s teretom, kreće se oko osam litara na 100 km.  

Dizajn i udobnost

Vanjski dizajn je moderan, ali ipak diskretan i “klasičan”, što posebno cijenimo kod ove marke. Tu su kromirani detalji i LED svjetla koji pridonose vizualnom dojmu. Unutrašnjost je izvedena s naglaskom na udobnost, kožna sjedala u Luxury izvedbi su grijana i električno podesiva, a kabina dobro izolira vanjsku buku.

Središnji infotainment zaslon od 10,1 inča pruža pristup navigaciji, povezivanju s telefonom i ostalim funkcijama. Ponekad je odziv sporiji i ne voli se baš integrirati s vrlo praktičnim platformama Android Auto i Apple Carplay.

Specifikacija: MG HS Luxury DCT 2025

  • Motor: 1.5 Turbo benzinski, 125 kW (170 KS)
  • Mjenjač: 7-stupanjski DCT automatski
  • Pogon: Prednji
  • Potrošnja (prosječna): 7,5 – 8,5 l/100 km (ovisno o uvjetima)
  • Prtljažnik: 507 l (do 1484 l sa spuštenim sjedalima)
  • Infotainment: Zaslon od 13,3 inča, Apple CarPlay, Android Auto
  • Dimenzije: duljina 4655 mm, širina 1890 mm, međuosovinski razmak 2765 mm
  • Sigurnost: Alarm, imobilizator (sustav protiv krađe vozila), sustav za hitne pozive (E-CALL), sustav upozorenja na sudar sprijeda (FCW), sustav upozorenja o napuštanju trake (LDW), sustav za nadzor tlaka u gumama (TPMS), prednji zračni jastuci za vozača i suvozača, bočni zračni jastuci za vozača i suvozača, bočne zračne zavjese za vozača i suvozača, zračni jastuk suvozača može se isključiti, zračni jastuk između vozača i suvozača, sustav automatskog zaključavanja vrata, sigurnosni pojas vozača i suvozača u 3 točke sa zatezačem i limitatorom opterećenja, sigurnosni pojas vozača i suvozača podesiv po visini, sigurnosni pojas za putnike sa zatezačem u 3 točke i limitatorom opterećenja, signal upozorenja za nevezani sigurnosni pojas, dječja brava na stražnjim vratima, ISOFIX sustav za pričvršćivanja dječjih sjedalica na stražnjim sjedištima.
  • Sustavi pomoći pri vožnji (MG Pilot): Sustav elektroničke kontrole stabilnosti vozila (ESP), sustav automatskog kočenja u slučaju nužde (AEB), tempomat (CC), prilagodljivi tempomat (ACC), sustav pomoći prilikom kretanja na uzbrdici (HSA), sustav pomoći pri održavanju trake (LKA), sustav pomoći pri održavanju brzine s prepoznavanjem prometnih znakova (SAS), sustav pomoći pri vožnji u prometnim gužvama (TJA), sustav nadzora mrtvih kutova (BSD), sustav upozorenja o stražnjem bočnom nailasku vozila s automatskim kočenjem (RCTA + RCTB), sustav praćenja umora i budnosti vozača (DAA).
  • Svjetla i vidljivost: LED prednja svjetla, LED dnevna svjetla, LED stražnja svjetla, prednja i stražnja svjetla za maglu, visoko postavljeno LED stop svjetlo, inteligentni nadzor prednjih svjetala (IHC), sustav noćne rasvjete „Follow me home“.
  • Pomoć pri parkiranju: Stražnji parkirni senzori, prednji parkirni senzori, elektronska parkirna kočnica (EPB) s Auto-Hold funkcijom, HD kamera za vožnju unatrag s linijama navođenja, 360° kamera sa stražnjim senzorima.
  • Cijena testnog modela: 34.990 €

Više informacija: www.mgmotor.hr 

Pročitaj i
Test na četiri kotača: MG ZS Hybrid +
Test na 4 kotača: MG4 EV
Test na četiri kotača: MG HS 2024

Foto: MTB.HR

Prati nas