Sram Transmission
2. travnja 2025

Američka marka SRAM proširila je grupu komponenti Transmission. Ovaj put bez baterija, s prebacivanjem preko sajli. Riječ je o dvije grupe: Eagle 70 i Eagle 90…

Dugo očekivani i cjenovno povoljniji mehanički sustav prijenosa snage marke SRAM je konačno stigao, i to u povoljnijoj verziji koja je prvenstveno usmjerena na OEM specifikacije (bicikli koje proizvođači u osnovoj verziji nude na tržištu). UDH, T-type i AXS bile su glavne kratice sustava Transmission. Sada je Sramov sustav prijenosa povezan samo s dvije, i konačno bez kratice AXS (bežično prebacivanje). Predstavljene su dvije grupe komponenti: Eagle 70 i Eagle 90.

Eagle Transmission 90 i Transmission 70

SRAM tvrdi kako njihovi MTB mjenjači T-Type osiguravaju savršeno prebacivanje. Sada Eagle 90 i Eagle 70 pružaju istu razinu performansi i robusnosti onim biciklistima koji preferiraju mehaničku jednostavnost umjesto skupljeg bežičnog prebacivanja. Oba nova sklopa obećavaju besprijekorno prebacivanje pod opterećenjem i mogućnost nabavke rezervnih dijelova za obnovu, i to po znatno pristupačnijim cijenama.

Grupa Eagle Transmission 70 sastoji se od mjenjača (135 eura), ručice mjenjača s jednim klikom (35 eura) ili ručice Transmission (35 eura), “flattop” lanca (35 eura), dodatne ručice za upravljanje s teleskopskim držačem sjedala (45 eura) i pogona (100 eura). Lančanik je T-Type. Također je moguća nadogradnja s dodatnim štitnikom lanca (bashguard).

Grupu Eagle Transmission 90 moći ćeš kupiti kao cjelinu, uključujući i kazetu, i to posebno za e-MTB i posebno za klasične brdske bicikle. Cijena bi trebala biti oko 730 eura. Ako sastavljaš bicikl s određenim komponentama, cijene su nešto više, ali su komponente nešto lakše u odnosu na 70. Pogon će koštati 170 eura, mjenjač 205, ručica mjenjača 55, ručica za teleskopski držač sjedala 45. Lanac u slučaju grupe Transmission 90 je GX T-Type, a kazeta XS 1275 T-Type, 10-52t. Lančanik na pogonu može imati 30, 32 ili 34 zuba, dok kod 70 možeš birati između 30 ili 32 zuba.

S novim grupama i kod pogona Sram pomiče granice, jer će pogoni biti dostupni u duljinama od 155 do 175 milimetara, s razlikama od 5 milimetara. Naravno, kod pogona nije riječ o karbonu, pa se i težina kod para od 170 milimetara kreće oko 800 grama.

Video: Mehanički SRAM Eagle Transmission 

Transmission modularnost

Mehanički mjenjač Eagle 90 može se u potpunosti rastaviti – odvojiti zglob B, zglob P u kojem je spojka, paralelogram i njegove klizne ploče, klackalicu i sve spojne elemente oko kojih se rotira. Kod Srama prodaju svaki od tih dijelova, koje korisnik u većini slučajeva može sam zamijeniti. Dakle, ako oštetiš dio svog mjenjača ili ga želiš redovito servisirati svake sezone, to je vrlo jednostavno i cjenovno pristupačno.

Eagle 70 nije ni približno toliko modularan kada je riječ o zamjeni određenih dijelova, ali još uvijek ima nekoliko zamjenjivih komponenti. Koristi mehanizam spojke amortizera povratne opruge nešto starije tehnologije, ali je i dalje jači od stare Sramove povratne opruge, koja nije zamjenjiva. Ako je potrebno, još uvijek možeš zamijeniti preostali dio oštećene klackalice mjenjača.

Više informacija potraži na sram.com.

Fotografije: proizvođač

Pročitaj i
Predstavljamo: SRAM XPLR s 13 brzina za gravelaše

Prati nas