20. studenoga 2020

Novi Trance X teška smo srca vratili kada smo završili testiranje. E sad… Pošteno ga vratiti u Giant Zagreb ili pak pobjeći izvan dosega zakonodavstva i barem još malo uživati u svemu što ovaj vrhunski model ima za ponuditi? Ipak smo se odlučili za prvu opciju…

Model: Giant Trance X 29 1 (2021.), veličina L

Karakteristike

Klasična i potvrđena trail linija Trance sada ima i inačicu s Flip Chipom koji u nekih 45 sekundi servisiranja mijenja geometriju cijelog bicikla i prilagođava je planiranoj vrsti vožnje. Trance X 29 1 ima velike kotače s Maxxisovim gumama, Foxove amortizere i kompletnu grupu Shimano XT, što uz provjerenu stražnju suspenziju Maestro ostavlja izuzetno malo prostora za bilo kakvu kritiku.

Što točno znači mijenjanje geometrije i voznih karakteristika? Na spojevima na stražnjoj strani Maestro linka postavljeni su povećani utori u koje stanu Chipovi, koji se mogu postaviti u „gornji“ ili „donji“ položaj. Potrebno je samo imati imbus ključ br. 5.

U gornjem položaju pogonska je osovina za 1 cm udaljenija od podloge, a kutovi vilice i cijevi sjedala su veći, to jest bliži vertikali. Međuosovinski razmak je kraći. To znači da se bicikl bolje ponaša na usponu, te na stazama s uskim i tijesnim zavojima.

U donjem položaju stvari su postavljene obratno. Kutovi vilice i cijevi sjedala udaljeniji su od vertikale, pogonska osovina bliža je tlu za 1 cm, a međuosovinski razmak je dulji. Samim time bicikl je pogodniji za brzu vožnju prema dolje, bez tijesnih zavoja.

Romantični međuodnos

Rijetko je koji dobavljač bicikala i opreme spreman podržati projekte kao što to čini Giant Zagreb (a pokušali smo otvoriti suradnju s mnogima). Zbog toga vrlo često od njih dobivamo bicikle na testiranje. No to ne znači da ćemo ih samo hvaliti bez osnove. Naprotiv!

Kroz garažu vašeg urednika proši su modeli kao što su Anthem i Revolt te imamo podosta iskustva s Giantovim modelima.

Prilika za furanje

Popularna „devetnaestica“ na Medvednici, koja se zaobilaznim putem spušta s Puntijarke do Njivica u posljednje je vrijeme naš omiljeni poligon za testiranje (jer je prirodna, zabavna i nema puno pješaka), ali na ovom modelu prošli smo i druge trase s obje strane Zagrebačke gore.

Glavni dan za testiranje bio je rezerviran za tradicionalno Zatvaranje sezone, od Markuševca makadamom sve do Hunjke, a prema dolje smo išli Zagorskim endurom koji počinje ispod Hunjke i ide sve do parkirališta na Pili. Zagorska strana bila je nažalost pokrivena lišćem pa nismo otkrili sve detalje ove zanimljive trase. 

Impresije

Giant Trance već je od ranije dokazan trail bicikl, pa smo otprilike mogli znati što nas očekuje. Veliki izazov bio je spomenuti uspon Markuševačkim makadamom, i to u uvjetima utrkivanja.

Trance X se odlično penje te je bio iznenađujuće brz na spomenutom Zatvaranju sezone. Foxova vilica i stražnji amortizer bili su zaključani i samo su se minimalno pomicali. Unatoč tome što je ovaj model za koji kilogram teži od pravog kros bicikla, uspon na njemu bio je puno lakši od onoga što smo očekivali.

Ovo naravno vrijedi za uspinjanje tehnički laganijom podlogom, a prilikom ostalih test vožnji, kada smo svladavali kraće i tehnički zahtjevne dionice uspona, otvorili bismo vilicu i amortizer i polako se penjali preko korijenja i kamenja. Trance X odlično funkcionira i u tim uvjetima. Potrebno je samo odrediti dobar polagani tempo,  a geometrija, suspenzija i amortizeri odraditi će svoj dio posla. Na usponima ovaj model radi bez zamjerke.

Osjećaj prilikom spuštanja još je, naravno, bolji. Trance X je, poput starijeg brata, suveren i na tehničkim dijelovima i na brzim, otvorenim zavojima, i tu nema posebnih novosti.

Ovaj model ima neznatno drugačiju geometriju na standardni Trance 29. Tako kut cijevi sjedala na Trance X (podaci su za veličinu L) iznosi 77,20° u niskom ili 77,93° u visokom položaju, dok standardni Trance dolazi s kutom od 74.5°. Kut cijevi vilice pak iznosi 65.5° ili 66.2°,  a kod standardnog modela iznosi 66.5°. Međuosovinski razmak pak iznosi 1239 ili 1238, to jest 1196 milimetara.

Ukratko, Trance X ima malo okomitiju cijev sjedala, ali vilica je malo položenija,  a međuosovinski razmak je također veći. Sve je to ukomponirano u okvir koji se ponaša vrlo slično standardnom modelu, no vozači(ce) koji žele ispitivati granice svojih sposobnosti i svoje opreme, osjetiti će razliku između visokog i niskog položaja na Trance X.

Na jetrica

Pa… Ništa posebno.

Za koga

Svakako za one koji su spremni izdvojiti nešto više novca za „X“ varijantu, ali to ne znači da se zbog toga oni mogu  štedjeti. Ovo je bicikl za žestoke treninge i utrke, za zabavne vožnje na rubu…

Cijena 32.999,99 kn

Trance X 29 dolazi još u dvije povoljnije inačice. „Dvojka“ nudi više nego solidnu kombinaciju Fox / SLX / MT520 za  23.999,99 kn, a „trojka“ dolazi s kombinacijom RockShox / Fox / SX Eagle / MT420 za 20.999,99 kn.

Aktualnu ponudu modela Trance X 2021 provjeri ovdje: on-off.hr.

Više informacija o testiranom biciklu potraži ovdje: giant.hr.

Pročitaj i
Drobiona: Giant Trance E+ iz budućnosti (2021)
Drobiona: Giant Trance 29er 1

Prati nas