29. srpnja 2020

Model Revolt donosi „pobunu“ protiv postojećih standarda MTB i cestovnih bicikala. Njegove osobine izvlače ponajbolje iz oba svijeta te donose sasvim novo iskustvo vožnje, ne samo na makadamu, već i na trailu i asfaltu…

Testiranje Giantovog modela Revolt izbacilo nas je iz poznatih tračnica vožnje brdskog bicikla. Do sada smo uglavnom vozili brdske bicikle, s e-motorom ili bez njega, pa je iskustvo testiranja bilo donekle izjednačeno. Svi su ti bicikli imali široke upravljače, široke gume, suspenzijske vilice, neki i stražnje amortizere.

No sve veća popularnost gravel (makadamskih) bicikala donosi neke druge elemente: Dropbar upravljač, relativno usko gume (do 50 mm širine), tvrda vilica… Prelazak s MTB-a donosi potrebu za prilagodbom vožnje i daje naznaku iskustva vožnje cestovnog bicikla. Mogli bismo reći – nešto između.

Karbon i aluminij

Imali smo sreću testirati dvije verzije modela. Skuplju karbonsku i povoljniju aluminijsku, i to tijekom dva mjeseca. Više nego dovoljno za usporedbu specifičnosti karbona i aluminija, ali i nijansi u opremi i geometriji.

Giant Revolt Advanced 1 2020

Već je poznato da Giant proizvodi ponajbolje karbonske okvire, pa je već to dobar adut za nabavku ovog modela. Ono po čemu se „jedinica“ razlikuje od ostalih modela iz serije jest i SRAM-ov 1×11 pogon, naime svi ostali modela za 2020. imaju 2x pogone. Upravo ovaj 1x štih koji poznajem na brdskim biciklima privukao mi je pažnju i želju za testiranjem „jedinice“.

Revolt Advanced je vrlo lagan (tek nešto više od 8,5 kg, bez pedala), relativno kratak, krut, ali istovremeno prilično komforan i na većim neravninama. To znači da ga ravno iz trgovine možete odvesti na gravel utrku ili žešći trening.

Mjenjači i pogon

SRAM Apex tek je početna „cestovna“ grupa, usporediva sa Shimanovom Tiagrom ili „sto-peticom“ (Deore ili SLX), no nakon kratkog perioda privikavanja na specifičan double-tap način mijenjanja brzina vozač će ustanoviti da radi odlično. Mjenjač je vrlo odrješit i precizan, no neće se svidjeti onima koji ipak više vole Shimanovu mekoću i kraći hod ručice mjenjača.

No 1×11 sustav sjajno je uklopljen u ovom modelu. Lančanik s 40 zubi i kaseta 10-42 pokrivaju vrlo strme uspone, ali i brzu vožnju po ravnome, jer ovaj omjer omogućava vožnju bržu od 35 km/h, što je sasvim dovoljno za asfaltne dionice.

Sjedalo, kotači…

Držač sjedala u „D“ profilu (D-Link) i upravljač sa stanjenim srednjim dijelom sjajno upijaju vibracije s makadama pa je bicikl vrlo krut i učinkovit, no istovremeno dovoljno komforan i za vožnje koje traju više od tri sata. Osjećaju komfora subjektivno je pridonijelo sjedalo Giant Contact (neutral), puno udobnije od varijante „forward“ koju Giant ugrađuje na XC modele.

Kotači Giant P-X2 nisu najlakši, no izuzetno su solidni i pouzdani. Uostalom, nije sasvim sigurno koliko učinkoviti mogu biti ultra lagani kotači, jer relativno teži obruči bolje čuvaju energiju radi inercije. Na gravel biciklu ultra lagani obruči nisu presudni, pa „normalno teške“ obruče ne možemo uzeti kao minus. Uz to, na obručima su sjajne lagane gume Giant Crosscut AT 1 (AT = All Terrain) koje smo već testirali za rubriku Oprema (poveznica je ispod ovog teksta).

Sve u svemu, Giant Revolt Advanced 1 vrlo je blizu idealu univerzalnog bicikla jer doista daje vozaču osjećaj da se može zaputiti kamo god poželi.

Cijena: 20.999,99 kn
Info:
giant-bicycles.com/hr

Giant Revolt 1 2020

Aluminijska „dvojka“ vrlo je slična karbonskoj inačici, do te mjere da ćete s desetak metara udaljenosti teško prepoznati je li riječ o aluminijskom okviru ili ne. Uz relativno povoljnu cijenu ovaj model donosi niz tehnoloških detalja inače dostupnih na znatno skupljim biciklima: Thru-axle osovine, karbonska vilica, D-Fuse držač sjedala, hidraulične kočnice…

No dobro, tu se krije mala razlike jer kočnice Giant Conduct nisu u potpunosti hidraulične. Naime spremnici za ulje ne nalaze se na samim ručicama, već u konzoli montiranoj na vrhu držača upravljača. Ručice i cilindri / spremnici spojeni su klasičnim sajlama, a to se i osjeti u dinamici i responzivnosti kočenja. Subjektivno, ove kočnice daju osjećaj „mekoće“ i nedovoljne definiranosti.

Razlike su u detaljima

Tu su i ostale manje razlike, primjerice alu  obruči S-X2 Disc su za nijansu su teži u odnosu na model Advanced, i spojeni su drugačijom tehnikom, to jest u teoriji su manje otporni.

No, u odnosu na cijenu, Revolt 1 daje puno toga. Možda nije dovoljno agilan za utrke ili jake treninge, no gravel, touring, pa čak i cestovne vožnje on može pokriti bez problema.

Ovaj dojam potvrđuje i za nijansu drugačija geometrija alu modela, koji je malo dulji od karbonskog, što također umanjuje njegovu agilnost u vožnji. Pogodniji je za ravne dionice, a nešto će teže prolaziti tijesne zavoje ili strme uspone i spustove.

Cijena: 10.999,99 kn
Info:
giant-bicycles.com/hr

Giant Revolt 2021

Nažalost (ili na sreću), radi prave eksplozije prodaje nakon početka korona blokade, malo je vjerojatno da ćete negdje pronaći nove modele Revolt, to jest one za 2020. godinu, jer su – razgrabljeni. No Giant najavljuje skori dolazak novih modela za 2021. koji će dolaziti i sa Shimano GRX opremom, što do sada nije bio slučaj. Svakako preporučamo da provjerite ponudu.

Trenutno dostupne gravel, avanturističke i CX bicikle provjeri ovdje (uskoro dolaze i modeli za 2021.): giant.hr

Pročitaj i:
Testirali smo: Giant Crosscut AT 1 700×38
Gravel: Prolazni trend ili nešto više?

Foto: MTB.hr

Prati nas