Makadamac, buntovnik koji se bori protiv asfalta, samo takav, racionalno ali korisno opremljen jer osim njega je u ponudi povoljniji model 2 te skuplji model 1…
Bicikl: Giant Revolt 1 (2023), veličina M/L

Karakteristike
Jednostavniji, ali ipak dosta dobro opremljen makadamac s aluminijskim okvirom.
Ukoliko netko ima primjedbu u stilu „opet stavljate makadamce na mtb.hr“, posljednji put smo imali nešto slično u Drobioni prije godinu dana, a prije toga još prije skoro tri godine.
Ne opravdavam se, štoviše smatram kako je u redu ostaviti prostor za makadamce na našim stranicama. Posebno ga vole stariji brdski biciklisti 🙂 Iako Činč kaže da je makadam ipak samo cesta.

Romantični međuodnos
U pravilu, kod Gianta nikad nemam loše mišljenje. Osobno volim voziti makadamskim cestama već nekoliko godina, kakvog jednostavnog ždrijebca, lakšega od mog čeličnog tenka. Njegov naziv je baš punkerski – buntovnički! Otpor protiv asfalta.
Nadao sam se kako ću na testiranje dobiti X verziju s teleskopskim držačem sjedala i suspenzijskom vilicom kako bih se uvjerio u smislenost koncepta, , ali naravno da tog modela nema u testnoj floti. Ali ipak se usuđujem pisati o korisnosti, da itekako ima smisla za nekoga tko bi bicikl koristio “svugdje”. Da ne govorimo o tome da je primjereniji onima koji brdske bicikle voze samo po makadamima i kolovozima.
S takvim biciklom doista već imaš brdski bicikl s „cestovnim“ upravljačem izvinutim prema dolje, no ovo drugo je češće prednost nego ne. Prednost je to zbog puno većeg izbora pozicije, ali mana je za vrlo brze spustove po ozbiljnim terenima i recimo skokove.
Prilika za furanje
Makadamske ceste, kolotrazi i poneka singlica u okolici Ljubljane. Nešto na ravnici, a nešto u brdima. Čak je i otplesao po Šumbalandu, ali ne preporučam 😀 Dobro je prošlo, ali sam tjedan dana mislio kako imam slomljen zglob.



Dojmovi
- Kao što je gore spomenuto, oprema je jednostavnija, ali bitne su kočnice s ručicama Shimano GRX 400 te rotorima od 160 mm. Odlično, samo se korisnici Sram-a moraju naviknuti na drugačije dizajnirane ručice.
- Stražnji mjenjač je također GRX 400, malo su štedjeli s prednjom Tiagrom. Već su uštedjeli s prednjim mjenjačem, jer straga može biti kaseta s 10 brzina. U ovom trenutku ne bih ulazio u raspravu o tome trebaju li nam prednji mjenjači na zemljanim stazama. Ne treba mi, a ne mislim da mnogi ljudi koji misle da trebaju, doista i ne trebaju.
- Tvornički obruči i gume širine 38 mm, brze zbog glatke vozne površine i dovoljno prianjaju za makadam, manje za zemlju. Kao što je običaj u Giantu, tubeless dolazi u serijskoj opremi. Ako takav bicikl okrenete izvan lijepih makadama, mislim da je vožnja bez zračnica neophodna.
- Da ga baš ne uspoređujemo sa skupim i laganim karbonskim makadamskim biciklima, bicikl je lagan i pogodan za duge uspone. Žao mi je što ga nisam opet posudio za Brkinski klasik.
- Veliki plus, bar meni, je half size, M/L mi je super s mojih 180 cm visine za opušteni položaj na biciklu, ali L bi bio malo previše trkaći, iako je razlika u dužini gornje cijevi samo 1 cm, a i držač upravljača iste je duljine.
- Upravljač s većeg bicikla bi mi možda više odgovarao, širok 460 mm, dva centimetra širi od onog na M i M/L.
- Okretanjem “čipa” na ležaju osovine stražnjeg kotača produžuješ cijevi duž lanca i povećavaš prostor za stražnju gumu. Ali čak i u prednjem položaju ima mjesta za gumu širine 42 mm.




Na jetrica
Skeptičan sam prema držaču sjedala D-Fuse. Zbog cijevi u obliku slova D bicikl bi trebao bolje prigušivati vibracije, što je svakako istina s karbonskim držačem, ali s aluminijskim… Pitam se, jer aluminij ne voli uvijanje bez obzira na oblik cijevi. Zato je nezgodno spuštati i dizati sjedalo s ovakvim osloncem, budući da se oslonac pričvršćuje vijkom i klinom sa stražnje strane, a ne klasičnom stegom. Vrlo je preporučljivo zategnuti ga moment ključem, koji obično ne nosimo na izlete.
… i da, Freestyle, dajte napravite manje naljepnice „TEST“, molim lijepo 😀
Za koga
Više nego dovoljno za gravel početnika, za N+1 za brdskog biciklista… Ne mogu se sjetiti ničega što bih žurio zamijeniti. Gume kada se potroše.
Cijena 1799 €
Ukoliko ti se ne sviđa „deep lake“ boja, isti model dostupan je i u crvenoj boji „grenadine“. Model Revolt 2 je povoljniji za 400 €, a crni 0 s alu okvirom je 200 € skuplji. Karbonski model Advanced kreće se od 2200 € naviše i to je sasvim u redu. Imamo čak i jedan električni model, Revolt E+, ali ekstremnije orijentirani X nažalost trenutno nije dostupan.
Joyride je omogućila trgovina Freestyle koja posluje u Sloveniji. U Hrvatskoj marku Giant nudi Keindl sport. Info i kupovina: keindl-sport.hr/giant-revolt-1.
Više detalja o biciklu potraži na www.giant-bicycles.com.
Pročitaj i
Drobiona: Giant Revolt – ponešto starog i puno toga novog
Drobiona: Giant Revolt 2020
Foto: MTB.SI