“On-off
Bike park Tršće “Ciklocentar” Human Fish Gravel SloEnduro
28. svibnja 2018

Rakan iz tvornice dolazi sa svim dijelovima potrebnim za dobru vožnju na trailovima, uključujući dropper cijev sjedala i full-XT opremu. Semi-fat format kotača pak donosi nove mogućnosti onim vještijim vozačima…

Kada netko posegne za izrazom “trail bike“ prva asocijacija biti će – kompromis. To ne čudi jer je riječ o kategoriji brdskih bicikala koja ima dodirne točke s XC biciklima s jedne te all-mountain (ili ako hoćete i enduro) biciklima s druge strane. Mora se dobro „penjati“, ali još bolje spuštati. Nimalo zahvalan zadatak za razvojne inženjere koji rade na konstrukciji takvih modela.

Fuji, američki proizvođač japanskih korijena, lansirao je platformu Rakan koja spada upravo u tu kategoriju kompromisa. Brdski bicikl s punom suspenzijom koja „hoda“ do 120 milimetara, s prednje i sa stražnje strane.

Rakan u izvedbi sa standardnim 29-palčanim kotačima

Semi-fat, skoro kao 29-tka

Nakon jednotjednog druženja s Rakanom (prvo smo isprobali standardnu 29-ku, a zatim i „egzotični“ model s obručima promjera 27,5 palca na koje su montirane gume debljine 3,3, palca) generalni je zaključak da se ovaj model jednako dobro snalazi na uzbrdici i na nizbrdici.

Testirali smo ga na obroncima Medvednice, točnije između Šestina i Medvedgrada, te na donjim Tatrama u Slovačkoj, gdje smo pronašli jednu klasičnu, ne pretešku XC stazu. Staza ispod Medvedgrada nudi dobru strminu i mnogo tehničkih detalja kako prema gore (po Omladinskoj) tako i prema dolje (od Medvedgrada do Kulmerovih dvora / Lagvića). Zanimalo nas je kako će se bicikl ponašati na tehničkom usponu s korijenjem. Sve je dobro radilo, no glavni nedostatak su gume s vrlo rijetkim ripnama (Schwalbe Nobby Nic Performance), koje nisu nudile dovoljno prianjanja na mokrom korijenju (par sati prije vožnje padala je kiša). Stražnji je kotač proklizavao pri svakom jačem pritisku na pedale kada bi se našao na mokrom korijenju. No imajmo na umu da ovaj model nije niti predviđen za savladavanje najekstremnijih uspona.

Na spustu je bilo sasvim drugačije. Po blatu i mokrom korijenju Rakan nema nikakvih problema i montirana Rock Shox suspenzija (prednja i stražnja) daje dovoljno kontrole i pri ekstremnijoj vožnji. 

Fuji MLink sustav podrazumijeva poprečne cijevi posred stražnjeg trokuta te linkove na sredini donjih cijevi

Po suhom bez problema

Nekoliko dana kasnije bili smo na Tatrama gdje nas je dočekala suha staza. Rakan se tamo snalazio kao da je na njoj rođen. Najveći dio staze je single-track, uz mnogo strmih step-upova. To znači da svako toliko naletite na „zid“ visok dva do tri metra, s nagibom i do 50 posto. Morate se dobro zaletjeti i iskoristiti vlastiti moment kako biste na kotačima došli do vrha. Rakan je bez problema odradio sve te „zidove“ koji su namijenjeni laganim XC strojevima. Ne moramo spominjati da kod spuštanja nije bilo nikakvih problema.

Tehnologija

Rakan nije najlakši bicikl, jer ovaj aluminijski (A6-SL Super Butted) fully tjera kazaljku vage u područje odmah ispod 14 kg (s pedalama), ali nije niti pretežak obzirom koliko je tehnologije na njega “zašarafljeno”. Stražnja vilica je izvedena u Fujijevoj in-house tehnologiji MLink specifičnoj po nekoliko detalja. Primjerice na sredini obje donje cijevi stražnje vilice smješteni su linkovi (cijevi su fleksibilne), a posred lijeve i desene strane vilice postavljene su poprečne cijevi koje osiguravaju bolju lateralnu krutost. Sve je to predviđeno za poboljšanje iskustva pedaliranja. U praksi Rakan je doista krut i responzivan pri pedaliranju (penjanju), no to ne umanjuje pozitivne karakteristike stražnje suspenzije pri spuštanju.   

Shimano XT, Rock Shox… sve komponente su po PS-u

Komponente

Oba modela koje smo testirali dolaze s uključenim odličnim komponentama i tu se novi vlasnici neće puno opterećivati nabavkama novih dijelova i poboljšavanjem karakteristika. Već sam spomenuo Rock Shox ublaživače. Prednja vilica je Rock Shox Revelation RL Solo, a na klackalicu stražnje vilice pričvršćen je Rock Shox Monarch RT3 (inače Fuji na neke modele ugrađuje i Foxove vilice i ublaživače). Kroz glavčine su protjerane through-axle osovine što znači veću lateralnu krutost. Mjenjači, pogon i kočnice su u full-Shimano XT izvedbi i ovdje doista nemamo što za dodati jer je riječ o samome vrhu ponude. Kotači na koje ćete naići na ovome modelu pripadaju ili ergeli DT Swiss, ili WTB, ili Fujijevoj domaćoj liniji Oval. U svakom slučaju riječ je o kotačima iz početne klase, što i jest uobičajeno kod novih bicikala srednje klase poput ovoga. Jedinu zamjerku glede originalnih dijelova imamo na sjedalo Oval koje nije anatomski najbolje izvedeno te će vlasnici ovoga bicikla (ne svi, naravno) vjerojatno željeti kupiti novo sjedalo kakve poznatije i provjerenije marke. No i to je minimalno ulaganje obzirom da se ostali dijelovi, barem u prvo vrijeme, neće morati mijenjati.

Model koji smo imali na testu dolazi s dropper cijevi sjedala uključenom u osnovnu opremu, te na taj način zaokružuje funkcionalnosti i mogućnosti koje kupci dobivaju za svoj novac. Pokriveni su i detalji poput unutarnje provedbe sajli. Doista, kupac neće morati ništa dodavati poželi li odmah iz trgovine odletjeti na stazu. Rakan već u startu ima sve funkcionalnosti i tehnologije koje su potrebne i najozbiljnijim vozačima.

Fuji dropper cijev sjedala je više nego solidna dok je Oval sjedalo jedini negativan detalj ovog modela

Rakan i Auric

Osim Rakana, Fuji u ponudi ima i model Auric koji nudi suspenziju s većim hodom od 160 mm i rotore kočnica većeg promjera te tako spada u kategoriju Enduro (ili All-Mountain) modela. Također, na njega su montirani kotači 650b, ali ne semi-fat, već u standardnoj inačici. Oba modela koriste isto rješenje stražnje vilice MLink, a razlika je samo u spomenutoj duljini njena hoda.

Modeli se donekle razlikuju u geometriji okvira. Rakan, namijenjen više rekreativnim vozačima, nešto je kraći od Aurica (gornja cijev i međuosovinski razmak), a kut prednje vilice je za dva stupnja manji (67 u odnosu na 69 stupnjeva).

Oba modela biti će dostupni kod Rog Jome i partnera, i to odmah s popustom od 25 posto! Rakan 3.3 (to je model kojega smo testirali) primjerice dolazi sa sniženom maloprodajnom cijenom od oko 19.370 kn dok Auric 27.5 3.3 dolazi sa sniženom maloprodajnom cijenom od oko 22.140 kn.

Info: https://rog-joma.hr

Specifikacije testiranog modela prouči ovdje.

Video: Rakan i Auric, dva modela na istoj platformi

Uvodna fotografija: Fuji Rakan 3.3. (650b semi-fat)

Foto: RG

“On-off
“Ciklocentar” Bike park Tršće Human Fish Gravel SloEnduro
Prati nas