20. veljače 2017

Amortizeri naprijed, amortizeri iza. Da budete brži preko korijenja i neravnina. Pravilan izbor, nešto osnovnih informacija i jednostavne upute za održavanje.

Voliš vožnju po raznolikom terenu? S visokim broja otkucaja srca pri vožnji gore i dolje? Onda vjerojatno imaš bicikl koji je samo naprijed ili obje suspenzije do 100 mm hoda.

Iako ne zvuči puno, ta je komponenta jedna od najvažnijih na biciklu, zato će njen izbor, održavanje i postavljanje, odražavati karakteristiku tvojeg bicikla. Nekoliko osnovnih savjeta na što treba obratiti pozornost.

Pravilan izbor

Većina brdskih bicikala je opremljena sa suspenzijom, koje možeš postaviti po vlastitim izboru. Mogućnost postavljanja tlaka i sag-a u načelu imaju već vilice nižeg ranga, za nešto kompleksnije je potrebno izdvojiti više novaca. Glavna svrha suspenzije je da na terenu ostanete čim više u kontaktu s podlogom. Što će kontakt biti bolji time i će kontrola i upravljivost nad biciklom biti bolja. 


Potrebno je nekoliko sekundi, a ćišćenje slidera spriječiti će veću štetu.

Pogled u budućnost

Dok je suspenzija nova, vjerojatno će raditi savršeno. Nakon nekoliko mjeseci vožnje, može biti drugačije. Ako se suspenzija koristi za svoju namjenu, trebati će joj dodatna njega: nabaviti rezervne dijelove, biti sam svoj majstor u vlastitoj radionici ili posjetiti servisera. Pogrešna je predpostavka da svaki serviser može napraviti dobar servis na vašoj vilici. Preporuka je da se držite servisnih intervala koje propisuje proizvođač, pored toga nužno je da se vilica očisti nakon svake vožnje.


Tlak je vrlo važan faktor pri funkcioniranju

Sigurnost

Prije svake vožnje provjeriti sljedeće: Pregledati vidljive znakove mehaničkih oštećenja; Provjeriti dali je kotač dobro pričvršćen na vilicu; provjeriti prozačnost u headset-u i u metalnim prstenima (bushingima) u vilici. Na kraju pregledajte dali je kočnica dobro pričvršćena. S time izbjegavate nezgodne situacije na terenu zbog kojih može doći do ozljede.


Ne zaboravite, pričvrščivanje kočnice je također od ključnog značaja, iako nije dio suspenzije!

Priprema, pozor, sad

Nakon početnog postavljanja suspenzije, treba odraditi par test vožnji i nakon toga poigrati se s finim postavkama. Zapišite sve promjene, tako da ne gubite vrijeme idući puta.

Potrebno je kombinirati što vam odgovara i što ne i na tome nadograđivati set-up. Suspenzije uvijek treba testirati s tlakom u gumama koji vam odgovara, jer rezultati u postavljanju mogu zbog toga biti različiti.

Zapamtite da će dobro postavljena suspenzija uveliko će poboljšati vozne karakteristike bicikla, zato se ne treba zadovoljiti na prvu loptu. Čak i kad nađete odgovarajući tlak, redovito ga provjeravajte jer se i to s vremenom zna promijeniti.

Promijene u postavkama suspenzije, mogu na kraju spusta značiti razliku od nekoliko otkucaja srca u minuti. To će za natjecatelje u XC na kraju utrke značit, da će zbog manje iscrpljenosti iz sebe izvući više.


Uvijek zapišite postavke, tako ćete najviše naučiti. Pametan piše.

Gore su navedeni osnovni savjeti, ali se pokazalo da većina ni to ne prakticira. Kao što mjenjač svako toliko treba poštelat, kao što treba zamijeniti lanac, tako i suspenzija trebaju svoju pažnju.

Na kraju je bolje sve provjeriti dvaput, nego nijednom.

Nastavlja se…

Pročitajte još:
Pero savjetuje: Tajne okrepne i tehničke zone

Slike Peter Zupančič / Marko Kostanjevac

Petra na njegovom sportskom putu podržavaju:

Prati nas