Trek Top Fuel
17. srpnja 2024

Četvrta generacija modela Top Fuel, koji je prije bio namijenjen ljubiteljima krosa i maratona, sada je više za uživanje. Straga sa 120 milimetara hoda, 10 više sprijeda, a tu je i prilagodljivost na koju nas je marka već navikla…

Tijekom godina, Trek je postupno transformirao model Top Fuel iz čistokrvnog XC trkaćeg bicikla u bicikl u klasi trail. Prve verzije modela imale su 100 milimetara hoda. Zatim 115 i konačno 120 milimetara hoda. Najnoviji Top Fuel i dalje ima 120 milimetara hoda straga, no hod se može povećati za 10 milimetara, a prednja vilica sa 130 milimetara hoda može se zamijeniti onom koja ima 10 milimetara više.

Top Fuel četvrte generacije ne namjerava “stati na žulj” modelu Fuel EX. Za bicikliste koji dvoume između modela Top Fuel i Fuel EX, Top Fuel je dizajniran za brzo savladavanje staza, a vozač ga može dobro iskoristiti i na lokalnom XC poligonu. Fuel EX je s druge strane u spektru trail bicikala, svestraniji je i lako bi mogao poslužiti u enduro utrci.

Ukratko: Trek Top Fuel

Visoka i niska postavka geometrije slične su prethodnoj izvedenici, a novi model sada ima dva dodatna položaja koji mijenjaju omjer poluge amortizera. Tehnički, amortizer s spiralnom oprugom također bi se mogao ugraditi na okvir, ali taakva “hard core” stvar stvarno ne pristaje ovom biciklu. Amortizer od 185 x 50 mm specificiran je za sve modele, ali okvir je također kompatibilan s amortizerom s hodom od 55 mm, što bi povećalo hod na 130 mm, naravno upotrebom Vilica od 140 mm naprijed i u kombinaciji sa stražnjim dijelovima od 27,5 inča.

U ponudi je pet veličina (S, M, ML, L i XL) na 29-inčnim kotačima. Kut cijevi Vilica iznosi 65,9 stupnjeva u osnovnim i visokim postavkama. Kada je uz pomoć Mino Linka (preklopni čip) bicikl namješten u donjoj postavci, tada ima kut od 65,5 stupnjeva. Isto je i s efektivnim kutom cijevi sjedala. U veličini S iznosi 76,5 stupnjeva, a u donjem položaju je ravniji za pola stupnja. U veličini M, kut je 77,3 odnosno 76,9 stupnjeva, u veličini ML je 76,6 odnosno 76,2 stupnjeva. Za L, efektivni kut je 76,3 odnosno 75,9 stupnjeva, a za najveću veličinu XL 75,6 odnosno 75,2 stupnja. Lančani nosači dugački su 434 milimetra na S i M, 439 milimetara na ML i L i 440 milimetara na XL. Doseg za veličinu S u visokom položaju iznosi 422, a u donjem položaju 417 milimetara. Za veličinu XL, 512 odnosno 507 milimetara.

Par sitnica

Poboljšali su vrata pretinca za pohranu u donjoj cijevi okvira. Bolje su zabrtvljena, osim svega, torbica u ladici je postavljena tako da čak i kada je ladica puna sitnica, ne smeta kablova u u unutrašnjosti okvira. Masa okvira, što karbonskog što aluminijskog, smanjena je za dobrih 200 grama. Luksuznije verzije imaju integrirani karbonski upravljač Bontrager SL širine 820 milimetara. Duljina “virtualnog” nosača je 35 milimetara u veličini S te 10 milimetara duža u ostalim veličinama.

Video: Trek Top Fuel 2024

Paleta modela

Kao i njegov prethodnik, novi Top Fuel dostupan je u aluminijskoj i karbonskoj verziji. Za najjeftiniji aluminijski derivat sa sufiksom 5, maloprodajna cijena bi trebala iznositi 2799 eura. Sljedeći je 3999 eura, a najskuplji aluminijski Top Fuel 9 koštat će 4799 eura. Za karbonske modele najjeftiniji model Top Fuel s opremom XT koštat će 6499 eura, ostala tri bit će skuplja, a svi će biti opremljeni bežičnim sustavom mjenjača Sram. Model 9.8 GX će koštati 6999 eura, 9.9 X0 8999 eura, 9.9 XX lijepih 11499 eura. Trek će ponuditi i zaseban okvir sa stražnjim amortizerom.

Top Fuel 9,9 XX AXS

  • Okvir OCLV Mountain Carbon, 120 mm
  • RockShox Deluxe Ultimate RCT stražnji amortizer
  • Vilica RockShox Pike Ultimate, 130 mm
  • Mjenjač i poluga Sram XX SL Eagle AXS, T-Type /
  • Kazeta Sram Eagle XS-1299, T-Type, 10-52t
  • Pogon Sram XX Eagle, DUB, 30T, T-tip, 30 t
  • Sram Level Ultimate kočnice
  • Obruči Bontrager Line Pro 30, OCLV Mountain Carbon
  • Gume Bontrager Gunnison RSL XT 29×2.4″.
  • RockShox Reverb AXS teleskopski držač sjedala
  • Težina u veličini M 12,85 kg

Top Fuel 9.8 XT

  • Okvir OCLV Mountain Carbon, 120 mm
  • Stražnji amortizer RockShox Deluxe Ultimate RCT
  • Vilica RockShox Pike Select+, 130 mm
  • Mjenjač i ručica Shimano XT M8100
  • Kazeta Shimano XT M8100, 10-51t
  • Pogon Shimano XT M8120, 30t
  • Kočnice Shimano XT M8120
  • Obruči Bontrager Line Comp 30
  • Gume Bontrager Gunnison RSL XT 29×2.4″.
  • Bontrager Line Dropper teleskopski držač sjedala
  • Težina za veličinu M 13,45 kg

Top Fuel 8

  • Okvir Alpha Platinum Aluminium, 120 mm
  • Stražnji amortizer Fox Performance Float DPS
  • Vilica Fox Rhythm 34, plovak, 130 mm
  • Mjenjač i ručica Shimano XT M8100
  • Kazeta Shimano SLX M7100, 10-51t
  • Pogon Shimano Deore M6120, 30t
  • Shimano M610 kočnice
  • Obruči Bontrager Line Comp 30
  • Gume Bontrager Gunnison Pro XR, 29×2,4″
  • Bontrager Line Dropper teleskopski držač sjedala
  • Masa u mirovanju M 14,58 kg

Top Fuel 5

  • Okvir Alpha Platinum Aluminium, 120 mm
  • X-Fusion Pro 2 stražnji amortizer
  • Vilica RockShox Recon Silver RL, Solo Air, 130 mm
  • Mjenjač i ručica Shimano Deore M6100
  • Kazeta Shimano Deore M6100, 10-51t
  • Pogon Shimano MT512, 30t
  • Shimano MT200 kočnice
  • Bontrager Line TLR 30 Bontrager naplatci
  • Gune Gunnison Elite XR 29×2.4″.
  • TranzX JD-YSI22 teleskopski držač sjedala
  • Težina u veličini M 15,9 kg

Dodatne informacije potraži na trekbikes.com.

Fotografije proizvođač

Pročitaj i
Predstavljamo: Trek Slash (šesta generacija)

Prati nas