Specialized Turbo Levo 4 je jedan od najviše iščekivanih električnih brdskih bicikala ove sezone. Donosi novi dizajn, potentniji motor, veću bateriju, bolje upravljanje potrošnjom energije i suspenziju Genie…
Specialized je prošlog tjedna predstavio jedan od najvažnijih bicikala iz njihove bogate ponude – Turbo Levo 4. Bicikl koji je bio referenca u e-brdskom svijetu. S četvrtom generacijom su se u tvrtki odlučili da na novo definiraju tehnološke i dizanerske granice u sektoru električnih brdskih bicikala.
Specialized Turbo Levo 4: Ključne značajke
– Nova platforma, još uvijek 150 milimetara hoda na stražnjem dijelu
– Moćniji novi motor Specialized 3.1 s do 111 Nm okretnog momenta i najvećom snagom 720 W
– Bolje upravljanje potrošnjom energije i novi režimi asistencije
– Više energije: 840 Wh + “range extender”
– Amortizer Fox Float X Genie, kojeg je razvio Specialized
– Bočno izvlačenje baterije, jednostavnije je i brže
– Novi integrirani sustav za pohranu SWAT
– Dopunjena geometrija i više mogućnosti konfiguracije
Video: Novi Turbo Levo 4
Motori S-Works 3.1 i Specialized 3.1
Srce modela Turbo Levo 4 je moćniji motor S-Works 3.1, koji može generirati do 720 vata i 111 Nm okretnog momenta, što predstavlja 27-postotno povećanje najveće snage u odnosu na prethodnu verziju odnosno Levo treće generacije. Tu snagu upravlja prefinjeni sustav, zvan Direct Current Injection, koji osigurava precizan i prirodan prijenos snage, koji je posebno uočljiv u ekstremnim tehničkim uvjetima. Motor osigurava konstantnu snagu u cijelom području kadencije. Pored verzije S-Works, Specialized je predstavio standardnu verziju novog motora 3.1, koji ima 101 Nm okretnog momenta i 666 vata. Ovaj je namijenjen ostalim modelima u ponudi.
Druga velika novost je upravljanje potrošnjom energije. Kod Leva 4 sada uključuje nove načine pomoći, među kojima se ističe AUTO. To je način koji će biti popularan kod velike većine korisnika, prije svega zbog preciznog upravljanja odnosno “doziranja” energije.

Turbo Levo 4 i baterija
Većina električnih bicikala bit će opremljena baterijom kapaciteta 840 Wh, ali postoji i lakša odnosno skromnija mogućnost izbora baterije s kapacitetom 600 Wh. Dodavanjem vanjske baterije odnosno tako zvanog “range extendera” korisnik može dobiti još dodatnih 280 Wh.
Više autonomije i sustav ultra brzog punjenja
Autonomija je ključnimoment kod električnih brdskih bicikala i Turbo Levo 4 napreduje zahvaljujući glavnoj bateriji kapaciteta 840 Wh u kombinaciji s vanjskom baterijom kapaciteta 280 Wh. Kod Specializeda osiguravaju da autonomija rada Leva 4 može doseći do pet i pol sati u načinu Eco, naravno s ukupnim kapacitetom od 1.120 Wh. Pored toga, Specialized nudi izborni punjač Super Charger s 12 ampera i 700 vata, koji može bateriju od 0 do 80 posto napuniti u manje od jednog sata, što osigurava manje izostanaka i više vremena na stazama.
Todd Cannatelli i Ben Edwards o novom velikom e-S
Suspenzija Genie
Jedna od glavnih tehničkih novosti u Turbo Levu 4 je suspenzija Genie. Patentirana tehnologija, koja se temelji na sustavu dvostruke zračne komore, nudi linearno ponašanje u prvih 70 posto hoda, što omogućava vrhunsku apsorpciju neravnina i veću kontrolu nad biciklom. U zadnjem dijelu hoda se GENIE pretvara u progresivniju suspenziju, što osigurava stabilnost i sigurnost na najzahtjevnijim spustovima.

Tehnologija GENIE djeluje u povezanosti s amortizerom Fox Float X, koji je dizajniran u suradnji s tvrtkom Specialized i nudi bolje performanse, precizne postavke kompresije i odboja te mogućnost jednostavnog preklapanja između otvorenog i “zatvorenog” odnosno čvrstog načina suspenzije.

Novi karbonski okvir i pretinac za pohranu SWAT
Specialized koristi svojih više od četiri desetljeća iskustva u projektiranju i razvoju bicikala da su u cjelinu uključili potpuno novi i napredno oblikovani karbonski okvir s 150 milimetara stražnjeg hoda te optimiziranu i prilagodljiviju geometriju nego ikad prije. Među najuočljivijim promjenama okvira su niži položaj motora, elegantnija konstrukcija, novi bočni ulaz za bateriju i viši donji nosač. Pored toga, Turbo Levo 4 prvi put ima u donjoj cijevi okvira električnog brdskog bicikla ugrađen unutarnji sustav za pohranu SWAT. Pretinac ne samo da olakšava pristup alatu i rezervnim dijelovima, već omogućava i brzu zamjenu između različitih kapaciteta baterija, od 600 Wh za veću okretnost do 840 Wh za duže ture.

Više prilagodljive geometrije i Turbo Levo 4 u dimenzijama
Zahvaljujući brojnim dostupnim konfiguracijama, biciklist može pomoću šalica promijeniti kut čelne cijevi, preko “flip chipa” visinu ležaja pogpona i duljinu cijevi duž lanca. S konfiguracijom “mullet”, stražnjim obručem 27,5″ i prednjim obručem 29″ Levo osigurava optimalnu kombinaciju okretnosti i stabilnosti, posebno na tehničkim i zahtjevnim terenima.
Veličine su S2, S3, S4, S5, S6, u osnovi s 64,5-stupanjskim kutom čelne cijevi, 77-stupanjskim efektivnim kutom cijevi sjedala, 435 milimetara dugim cijevima ob verigu i dosegom (reach) između 435 milimetara (S2) i 535 milimetara (S6). Gonilni ležaj je postavljen 29,5 milimetara ispod osi obruča, a od tla je udaljen 350 milimetara.
Paleta modela
Četvrta generacija će biti dostupna u izvedbama S-Works, Pro, Expert i Comp. Uvijek naravno s karbonskim okvirom. S-Works će biti opremljen motorom S-Works 3.1, a ostali modeli s Specializedovim motorom 3.1. Ako koga zanima, može kupiti samo okvir i sastaviti bicikl po svojim željama. Okvir će biti dostupan samo kao S-Works. Cijene će se kretati između 7.999 (Comp) i 14.499 eura (S-Works).

Turbo Levo 4 S-Works
– Okvir FACT 11m carbon, 150 mm
– Stražnji amortizer Fox Float X Factory, Genie
– Vilica Fox Float 38 Factory, Grip X2, 160 mm
– Mjenjač i ručica Sram XX Eagle Transmission / Sram AXS POD Ultimate
– Kaseta Sram XX Eagle Transmission, 10-52t
– Pogon Sram XXCarbon, 34t, 160 mm
– Kočnice Sram Maven Ultimate, 4-klipne
– Obruči Roval Traverse Carbon / DT Swiss 240
– Gume Specialized Butcher Grid Gravity 29×2,3” / Specialized Butcher Grid Gravity 27,5×2,3”
– Teleskopski držač sjedala Fox NEO Factory
– Motor Specialized 3.1 S-Works, 111 Nm, 720 W
– Baterija 840 Wh
– Nadzorna jedinica MasterMind T3, 2.2″

Turbo Levo 4 Comp
– Okvir FACT 11m carbon, 150 mm
– Stražnji amortizer Fox X Performance / Specialized Genie
– Vilica Fox Float Rhythm, Grip, 160 mm
– Mjenjač i ručica Sram S1000 / Sram AXS POD
– Kaseta Sram 1270 Transmission, 10-52t
– Pogon Sram S1000, 34t, 155 mm
– Zavore Sram Maven Bronze, 4-klipne
– Obruči Specialized
– Gume Specialized Butcher Grid Gravity 29×2,3” / Specialized Butcher Grid Gravity 27,5×2,3”
– Držač sjedala Xfusion Manic
– Motor Specialized 3.1, 101 Nm, 666 W
– Baterija 840 Wh
– Nadzorna jedinica MasterMind T3, 2.2″
Više informacija potraži na specialized.com.
Fotografije proizvođač