9. travnja 2020

Aktualna prvakinja Hrvatske u MTB maratonu Kristina Lukačević predstavlja nam svoj poseban i jedinstven Scott Spark RC 900 s potpisom Nina Schurtera

„Obzirom da sam duboko ogrezla u blato, kamen i prašinu, moja garaža sve više sliči na ‘bike point’,  a auto već odavno nije u garaži“, kaže nam Kristina Lukačević iz koprivničkog BK Rotor, aktualna prvakinja Hrvatske u MTB maratonu.

Kako su biciklistima vrlo bitni njihovi bajkovi, tako sam i sama mijenjala bicikle jer tehnologija ide naprijed, a natjecatelji/biciklisti prate taj trend. Za sezonu 2020. nabavila sam „frameset” limitirane serije Scott Spark Rc 900 World Nino LTD., uz još neke dodatke. Obzirom da isti taka okvir/bicikl vozim već dvije godine, logično je bilo nastaviti s njime, uz neka nova poboljšanja.

Model: Scott Spark RC 900 World Nino LTD 2020

Obzirom na cijene takvih bicikala, uvoznik Panex Dinamic d.o.o. iz Čakovca izašao mi je u susret, na čemu im zahvaljujem. Već u prvoj vožnji vidljiv je znatan napredak u samoj suspenziji prednjoj vilici SID Ultimate (tlak u vilici 67 PSI, 3-4 klika do full brzog, low speed full otvoren) i zadnjem amortizeru  – shocku (105 PSI, 2 klika do full brzog, low speed full otvoren, ponekad na srdini), vožnja je fluidnija, bolje upija neravnine, posebno na drndavom terenu, poboljšanja u odnosu na prijašnji bicikl odmah vidljiva, kočnice se ljepše doziraju i imaju jaču silu kočenja.

Sama ručica zaključavanja suspenzije twin lock treba manju silu palca, a novi mjenjač je fantazija (električni SRAM AXS sustav XX1), mijenja brzo i precizno, bez pogrešaka, izuzetan. Bicikl doslovno juri i uz breg i niz breg, posebno na singl stazama, kod Sparka se sjedi u biciklu s niskim težištem, vrlo okretan race bicikl sjajne geometrije, odmah se „stopiš“ s njim, čak i ako nemaš iskustva, nema granica za njega.

Upgrade: Scott Spark RC 900 World Nino LTD 2020

Upravljač je karbonski, s držačem duljine 90 mm „u minus“ pod kutom od 17ᵒ. Originalni upravljač je bio intregriran s držačem, ali nažalost nije odgovarao kut od minus 8 i samo 60 mm dužine, jer se prednji kraj bicikla dizao na usponima i nisam mogla prebaciti dovoljno težine na prednji kraj, otvoriti disanje do kraja, tako da smo kratili postojeći upravljač sa 740 mm na 670 mm širine. Na njemu su obloge ESI XC Fit, silikonske, jesu skupe, ali vrijede. Time smo izgubili na okretnosti bicikla, ali dobili na snazi i brzini (više watta), što je bitno za disciplinu XC maraton u kojoj se natječem, a koja nije toliko tehnički zahtjevna kao XCO.

Cijev sjedala koja je bila original karbonska zamijenila sam boljom i lakšom – Mcfk, sjedalo stalno selim sa sobom i ono je za nas žene vrlo bitno. Specialized je dizajnirao sjedalo koje ne pritišće na osjetljive zone Specialized Women’s  S-Works Power With MIMIC 155 mm, izuzetno lagano 190 g, sjedalo i cijev zajedno 307 g, ušteda u odnosu na originalni set up koji  je 449 g, iznosi 142 g.

Vrlo bitni su kotači Roval Control SL Boost 29“, čvrsti, lagani 1330 g, unutarnje širine 25 mm, tako da i šire gume možemo montirati i voziti sa niskim tlakom u gumama, prednja kad sam doma na našem terenu 1.0 bara, zadnja 1.11 bara, u Istri i Dalmaciji, 1.1 bara prednja, 1,24 bara zadnja, koristimo tubeless, sredstvo u gumama u prednjoj 90 ml, a zadnjoj 90 ml Caffélatex, Effetto Mariposa.

Od opreme koristim kacigu Specialized S-Works Prevail, upravo mi je došla nova Specialized S-Works Prevail II 2020 sa MIPS tehnologijom i ANGI senzorom. Apeliram na sve, nemojte štedjeti na kacigi i uvijek ju zategnite do kraja, jer u suprotnom nema smisla, pravilno je namjestite. To sam iskusila vlastitim padovima s udarcima u glavu/kacigu, u Rapcu na spustu.

Cipele su Specialized S-Works XC6, za cestu Specialized S-Works 7, a i ovdje imam savjet, obujte i ako se dobro osjećate kupite, moje su najtvrđe jer su dicipline maratonske i ukoliko imate loše pedale i cipele noge i nožni prsti bole užasno od tiskanja, isključivi razlog zašto sam izabrala ove, da sam rekreativac možda bih izabrala nešto mekše.

Rukavice su Bontrager i njima sam zadovoljna. Vrlo je bitno na bikeu koristiti kvalitetnu odjeću, velike su razlike, klupska odjeća mi je Žolna šport, privatno nosim Castelli, a kupujem na akcijskim rasprodajama.

Moj ciklo kompjutor je  Garmin Edge 820, ručni sat Garmin Fenix 5S, a na cestovnom biciklu imam powermeter Stages III gen. Upravo nabavljam i powermetar za MTB.

Za trening koristim i cestovni bike, SCOTT Contessa Addict 15 Disc – 2019, karbonski okvir, endurance geometrija, sa kompletnom grupom Shimano Ultegra, 22 brzine, 50 x 34 T, disk kočnice Shimano Ultegra, pedale Shimano Ultegra, ukupna masa bicikla 8,2 kg.

Šećer dolazi na kraju, u garaži pored svega i trenažer – ELITE Rampa!

Specifikacije: Scott Spark RC 900 World Nino LTD 2020 

OKVIR: HMX karbonski, IMP tehnologija
VELIČINA: S
LEŽAJ POGONA: PF 92
SW droput 148 x 12 mm BOOST
VILICA: RockShox SID Ultimate RLC3 Air 100 mm 2020, low speed adj./Reb Adj.
AMORTIZER: RockShox NUDE RLC3 Trunnion 2020, low speed Adj./Reb Adj.
SUSTAV UPRAVLJANJA OVJESOM: TwinLoc Remote Control Shifter Kit
POGON: SRAM XX1, zupčanik 32T (zupčanik pogona na utrkama – oval ABSOLUTE BLACK 32T)
KOČNICE: SRAM Level Ultimate 2020 (prednji rotor 180 mm, zadnji 160mm)
KOTAČI: Roval Control Carbon SL Boost 29“, unutarnja širina 25 mm, DT Swiss 240, masa 1330 g
GUME: Onza CANIS 29 x 2.25, prednja FRC120 RC²55a, zadnja FRC RC²55a
SJEDALO:  Specialized Women’s  S-Works Power With MIMIC 155 mm, masa 190 g
CIJEV SJEDALA: Mcfk karbonska, vijci od titana, masa 116 g
LULA VOLANA: 31,8 mm Syncros XR1.5  dužine 90 mm, kut -17ᵒ
VOLAN SYNCROS Fraser SL 31.8 x 670MM, karbon, masa 165 g
Ručice: ESI GRIPS FIT XC, silikonske 130 mm
ZADNJI MJENJAČ: SRAM XX1 Eagle AXS
RUČICA MJENJAČA: SRAM Eagle AXS Controller
PEDALE: Crankbrothers Eggbeater 3 red
LANAC: SRAM XX1 EAGLE black, podmazan sa Squirt lube, vosak
Masa bicikla ispod 10 kg 

 

Foto: Privatna arhiva K. L.

Prati nas