4. veljače 2020

U iščekivanju servisiranja vjernog makadamca testirali smo čistokrvni ciklokros bicikl. Kakve su ustvari razlike između CX bicikla i gravel bicikla?

Model: Kona Jake the Snake (2019.), vel. 54

Značajke

Ciklokros bicikl s aluminijskim okvirom i karbonskom vilicom. Ukupno nula (0) milimetara hoda na prednjem i stražnjem dijelu okvira. I hidraulične disk kočnice.

Romantični međuodnos

Marka stare škole i kanadskih korijena, koja je nekako već bila među velikima i vjerojatno je ostala velika, samo što su i drugi u međuvremenu odrasli. Ljudi koji su 1988. godine osnovali tvrtku još uvijek su njeni vlasnici! Možda je i prva MTB marka koja se (1997.) lansirala u ciklokros?

Prillika za furanje

Ovo je ustvari bilo zamjensko vozilo jer je bio otišao nosač stražnjeg mjenjača na mom makadamcu. Dvaput na domaćoj ravnoj trasi Savskih 50, čak i u društvu s ultra Maretom, koji vjerojatno nikada u životu nije bio toliko prljav na biciklu.

Utisci

Ciklokros (CX) i gravel, nije li to jedno te isto? Ovo sam pitanje čuo već puno puta, pa je ovo sjajna prilika da za usporedbu Jakea Guje s mojim čeličnim makadamcem Kona Rove ST: Drobiona: Kona Rove ST.

Prva razlika koju bih primijetio jest da je CX bicikl za utrke i kao takav ima malu težinu. Puno je karbonskih modela, testirali smo aluminijski, a zbog lakših kotača ubrzanje je puno bolje nego kod makadamca. Prebroji koliko ima zavoja na CX stazi, sigurno ćeš morati ubrzati nekoliko stotina puta u jednom satu pedaliranja, i zbog toga je ovo bitno. 

Drugo, prostor za šire gume. Na namjenskom CX biciklu jedva da ima više mjesta od najveće dopuštene širine gume koju je propisala Međunarodna biciklistička federacija UCI, 33 mm. Ozbiljne (tradicionalne) marke proizvode ozbiljne CX bicikle, nema mjesta za zezanciju i široke gume. Postoje i opušteniji modeli koji pronalaze razumijevanja za oboje.  

Treća razlika, komponente. Jasno, uvijek ih možeš zamijeniti. Istaknuo bih širi upravljač kod makadama, zbog kontrole i montiranja bisaga. 

Geometrija. U odnosu na Rove ST, spomenuti čelični makadamac istog proizvođača, razlike su iznenađujuće zanemarive. Na primjer: makadamac je zbog dulje prednje vilice sprijeda viši za 1 cm, a gornja cijev kod cijevi je sjedala za 1 cm niža. Naravno, CX bicikli nemaju gornju cijev pod takvim kutom zbog potrebe nošenja na ramenu. CX bicikl ima čak i pola stupnja položeniji kut vilice u odnosu na makadamca i za 1 cm višu pogonsku osovinu. Makadmac, međutim, ima 1 cm dužu cijev duž lanca za toliko dulji međuosovinski razmak. 

Nadobudni triatlonac koji je lanjsku ciklokros sezonu odradio na ovom biciklu bio je zamijenio upravljač (montirao je jedan uži), lančanik (ovalni) i mislim da je mijenjao i gume. Bez bitnog utjecaja na rezultate ove Drobione.

Malo razmišljanja o temi širine guma. CX staze uglavnom su postavljene na travnatim terenima, zemlji, blatu, pijesku, uključujući asfalt te malo lijepog šljunka. Debljina od 33 mm je dovoljna. Profili guma se razlikuju ovisno o situaciji, a oni za meku podlogu mogu biti prilično spori na tvrdoj podlozi. U ozbiljnim CX utrkama svi su ionako na gumama s niskim tlakom. Širina od 33 ili 36 mm, koliko bi se se još moglo ugurati u ovaj okvir, također je dovoljno za nježni makadam. Recimo pola asfalta i pola lijepog makadama. Za one koji idu (idemo) više na “hard gravel”, čak i na zemljane puteve, poljske staze, loše makadame, vlake i stazice, preko pokojeg kamena i korijena, ovo je premali volumen za ugodan tlak. Čak uz uporabu tubelessa. To je ujendo i jedino ograničenje ovog CX bicikla glede gravela. 

Jake the Snake  unatoč svim svojim utrkivačkim genima ima nastavke za (stražnji) prtljažnik!  

Još jednom ćemo spomenuti komponente: prvi put sam pritiskao  hidraulične kočnice TRP koje imaju sajlu od ručice do čeljusti, a zanastavak se brine hidraulika. Vrlo učinkovito, samo čeljust neće pobjeđivati natjecanjima u ljepoti. Aha, ne postoje natjecanja u ljepoti za čeljusti kočnica? Onda dobro!

Na jetrica

Osim što treba štedjeti  aluminij da ga ne bi ponestalo za proizvodnju limenki piva? Samo mi nedostaje više prostora za gume da bih dobio višestruke mogućnosti upotrebe.

Za koga

Za ciklokros natjecatelja ili ljubitelja nježnih makadamskih turica (asfalt + prekrasan makadam).

Cijena 9939 kn

Model 2020 se razlikuje samo u boji, a cijena je ista. Kona nudi i karbonskog Jakea (Major Jake) te nekoliko bratića koji mirišu više avanturistički nego trkački.

Izvornu Drobionu omogućio je veb-company.si, a Konu u Hrvatskoj nudi ciklo-centar.hr

Više o biciklu na www.konaworld.com

Prati nas