Kona Hei Hei
3. prosinca 2020

Od titanskog hardtail modela (1998.), preko maraton modela od skandija, do aluminijskog (ili karbonskog) okvira za downcountry…

Model: Kona Hei Hei 29 2021, veličina M

Značajke

Obitelj Hei Hei sastoji se od dva različita, opet slična modela. Karbonski CR/DL s prednjim i stražnjim hodom od po 120 mm i vodoravno postavljenim stražnjim amortizerom, dok aluminijski ima vilicu s hodom od 120 mm i stražnji okomiti amortizer s hodom od 100 mm (ovaj smo model testirali). Nema velikih razlika u geometriji.

Romantični međuodnos

U jesen 2007. kupio sam Kono Hey Hey Supreme. Bijelo-srebrna ljepotica imala je 26-inčne kotače, 3×9 pogon, kompletnu opremu Shimano XTR, okvir od aluminij-skandij legure, vilicu RS Reba za Svjetski kup s 85 mm hoda sprijeda i Foxa sa simpatičnih 65 mm hoda straga. To mi je bio jedini fully pa sam se sada poveselio biserno zelenome Kanađanu koji mi je, iako s manje razmetljivom opremom, ponovno gurnuo malo suspenzije pod noge i dupe.

Prilika za furanje

Nažalost, ovu Konu nisam imao u tjednu u kojem smo istraživali Grobničke Alpe i Krk. Tu bi mi bio dobro došao. No zato sam ga ganjao domaćim stazicama za vrijeme drugog korona „lock-downa”. Srećom, oko Škofje Loke imamo dovoljno izbora, samo što su šumarci unatoč suncu bili vlažni. Ne osjećam se baš sigurno na skliskim stijenama i korijenju.

Utisci

Boja je stvar ukusa. Sviđa mi se biserno zelena koja mijenja nijanse ovisno o osvjetljenju. Uvijek moderna, crna je lijepo nadopunjuje. Ružičasta je boja uz nju baš u mjeri      da ne smeta muškarcima, a djevojkama se sviđa.

Aluminijski okvir toliko je lijepo izbrušen u glavi da izgleda kao da je izrađen od karbona. Kabel stražnje kočnice ide duž vanjske strane okvira, a kabel za teleskopsko sjedalo provedeno je napola izvan, a napola kroz okvir. No kabel stražnjeg mjenjača potpuno je skriven u okviru. Iako prednji mjenjač nije predviđen u ovom rasponu modela, na okviru je pripadajući (uklonjivi) nosač. Na okvir se može pričvrstiti samo jedan nosač bidona. Šteta, jer stara Kona je imala vijke na dnu donje cijevi. Okvir nadopunjavaju korisne komponente.

Suspenzija i ostalo

Vilica RockShox Revelation je lijepo disala pod opterećenjem mojih 6x kg, unatoč tlaku od 60 PSI. Da sam ranije nabavio bicikl i ponio ga na more, naravno da bih joj dodao još nekoliko udaha zraka. Tako je bilo i sa stražnjim amortizerom Monarch. Mjenjači Shimano SLX nisu napravljeni za hvaisanje, već za rad.

Čak i pod maksimalnim opterećenjem, lako je prebacio u lakšu brzinu. Nije bilo problema s kočnicama, samo dugačka ručica Deore bolje stoji na treking biciklu. SLX bi bio prikladniji.

Ručica teleskopskog držača sjedala nalazi se tamo gdje bi trebala biti na svakom biciklu – s donje strane. Prije deset godina, na strmim usponima, prednji kotač znao je odskakati s tla. U to vrijeme to je bilo riješeno sustavom Wave (Fox) ili U-Turn (RockShox). Moderna geometrija ispravila je ovu manu i ova se Kona vrlo dobro penje. Dapače, iznenađujuće je okretna.

Suspenzija ispod dupeta… Mogu preživjeti i bez nje. Ali priznajem, vrlo je zabavna. Na spustovima nam je malo nedostajalo potpune sinergije. Rad ruku i nogu potreban na hardtailu nekako nisam mogao prenijeti na punu suspenziju. Ali nakon nekoliko vožnji, jednostavno sam omekšao. Šteta što Konu nisam ponio na Krk, jer tamo bih doživio drugačiju (tor)turu .

Očekivao sam agresivnog rekreativca, ali dobio sam udobnog trkača u kojem sam uživao cijeli dan i svaki dan. Bez problema dva, tri, pet i deset dana zaredom. Kad bih spustio upravljač za centimetar i pol, zakoračio bih u svoj još omiljeniji „race“ položaj. Hei Hei  će jednako voljeti i nabrušena gospođa i natjecatelj amater.

Na jetrica

Moraš se prilično duboko nagnuti kako bi otključao stražnju suspenziju. Ovo je i bilo za očekivati, no to može biti i opasno prilikom agresivnije vožnje.

Za koga

Aluminij Hei Hei je namijenjen onima koji žele kombinaciju XC-ja i cjelodnevne udobnosti. Kona ovim modelom to precizno pogodila. A i onima koji znaju da brdski biciklizam ne započinje tek sa 140 milimetara hoda.

Cijena: 18.999 kn (-20%).

Drobionu je omogućio: VEB Company Ljubljana.

Više informacija: ciklo-centar.hr

Prati nas