3. travnja 2019

Električna enduro / trail uzdanica tajvanskog proizvođača preuzela je najveći dio geometrije i konstrukcijskih rješenja od provjerene standardne inačice, a za doživljaj bicikliranja s e-motorom tu je prilagođeni agregat kojega je isporučila Yamaha

Model: Giant Trance E+ 1 (2019.), vel. L, 650b

Giant je nedavno obogatio svoju liniju enduro / trail modela novim biciklima s električnim pogonom. Nazvali su ih, razumljivo, Trance E+ (i Stance e+), a osnovna je ideja da novi modeli pruže iskustvo podjednako standardnim biciklima Trance koji su se posljednjih godina izborili za mjesto u samom vrhu globalne ponude enduro / trail bicikala.  

Značajke

Na testu smo koristili model više srednje klase Trance E+ 1, opremljen komponentama na koje nemamo veće zamjerke, od Fox vilice i ublaživača, do SRAM mjenjača i kočnica. U principu, ovaj model možete izravno iz trgovine odvesti na stazu i gotovo ništa vam neće nedostajati.

 

Dio komponenti dolazi iz samih Giantovih pogona, a to se najbolje vidi kada pogledamo sjedalo i ono što se nalazi ispod njega – cijev. Sjedalo je standardno Giantovo, model Contact u varijanti Neutral, što znači da je prilagođeno nešto uspravljenijoj poziciji u vožnji. Više o Giant sjedalima pročitaj ovdje.

 

Teleskopska potopna cijev sjedala Contact Switch također dolazi s Giantove proizvodne trake. Solidno je napravljena i gotovo je savršeno kruta, vez primjetnih lateralnih pomaka u vožnji. Ručica, smještena na lijevoj strani upravljača (tamo gdje je nekada stajala ručica prednjeg mjenjača) praktična je i pouzdana čak i u najzahtjevnijim situacijama, kada je u trenutku potrebno promijeniti visinu sjedala, primjerice na tehnički zahtjevnom trailu punom kamenja i(li) korijenja, s brzom izmjenom spustova i uspona.

Romantični međuodnos

Nije tajna da privatno rabim Giant Anthem 29, a nedavno sam recenzirao i električni model Stance (pogledaj link ispod teksta).

Gdje smo se furali

Glavni test odradili smo na klasičnoj enduro stazi na Medvednici. Nije pretjerano teška, ali opet je dovoljno tehnički zahtjevna, zahvaljujući kamenju i korijenju, za ozbiljnije testiranje traIl / enduro bicikala. Uspone smo testirali na stazama između Medvedgrada i Šestinskog Lagvića (glamuroznih Kulmerovih dvora) gdje su staze, zbog erozije tla, sve izazovnije.

Utisci

Geometrija je donekle „precrtana“ sa standardnog modela Trance. Donekle, jer je donja cijev okvira postavljena pod većim kutom kako bi mogla prihvatiti motor smješten odmah ispred pogonske osovine. Osim toga, značajke poput međuosovinskog razmaka i kuta prednje vilice slične su, ali nisu potpuno jednake standardnom modelu Trance. Električni Trance nešto je dulji, a kut vilice mrvicu je manji, što znači da je prednji kotač neznatno više pomaknut prema naprijed. Trance E+ naime ima međuosovonski razmak od 1231 mm (u veličini okvira L) i kut vilice od 66,5°, dok kod modela Trance bez motora te vrijednosti iznose 1183mm i 67,0°.

 

Iz toga proizlazi da je Trance E+ neznatno tromiji u zavojima, no samim geometrijskim karakteristikama treba pridodati i veću težinu koja također utječe na manju upravljivost i „nestašnost“ ovog bicikla.

 

Iako je geometrija općenito više prilagođena spuštanju, Trance E+ odlično se snalazi na usponima. Uz pomoć motora moguće je izgurati i najstrmije i najgrbavije uspone, i to bez obzira na relativno veliku težinu ovog modela od otprilike 25 kg. Na tehnički zahtjevnim usponima potrebno je do kraja otvoriti ventile na obje suspenzije i bicikl će polaganim tempom „samljeti“ sve prepreke.

 

Na strmom usponu važno je ne forsirati snagu e-motora. Naime ukoliko prenesete previše snage na motor, prednji kraj bicikla će se podizati prilikom svakog jačeg pritiska na pedalu te će vam se dogoditi banalan pad dok vozite – prema gore.

 

U svemu tome pomaže motor Giant SyncDrive Pro (proizvođač Yamaha) koji se trenutačno i nježno uključuje u akciju, kada treba pojačati watte, uz pomoć četiriju senzora PedalPlus. Karakteristike rada motora mogu se namjestiti u aplikaciji za pametne telefone, putem Bluetooth povezivanja.

 

Prilikom vožnje prema dolje vozač će moći maksimalno iskoristiti grip kojega pruža Fox vilica i „plutajuća“ stražnja suspenzija Maestro. Uz 150 mm hoda naprijed i 140 mm straga bicikl može savladati i najteže tehničke dionice na spustu, a podjednako se ponaša i u brzim zavojima. Uostalom, ovo i jesu odlike koje smo upoznali na klasičnim modelima Trance, kao i na XC modelima s Maestro suspenzijom: Anthem. K tome, sva četiri modela Trance E+ opremljeni su hidrauličnim kočnicama s četiri klipa. 

 

Na jetrica

Prilikom trail vožnje ipak smo zamijetili jedan nedostatak, ali taj nije vezan izravno za Giant. Ručica mjenjača SRAM GX Eagle naime ne omogućava prebacivanje većeg broja omjera prijenosa jednim potezom, već se svaku brzinu treba mijenjati zasebnim klikom. Onima koji su navikli na Shimanove, ili druge SRAM-ove ručice, ovaj će nedostatak zasmetati u najtežim trenucima kada treba često i intenzivno mijenjati brzine, na stazama sa čestim izmjenama spustova i uspona. 

Za koga

Prvenstveno za naprednije vozač(ic)e koji su već verzirani na standardnim trail biciklima, no žele probati nešto novo. Električni trail bicikli sasvim sigurno omogućavaju pokrivanje veće razdaljine i dolazak na vrh spusta s puno više energije i svježine. Posebno treba paziti na stanje baterije koja se može brzo isprazniti ukoliko previše forsiraš e-motor!

Cijena 42.999.99 kn

Osim naše „jedinice“ Giant nudi jedan skuplji model, „nulu“, s boljim dijelovima i po cijeni 54.999,99 kn te dvojku i trojku, opremljene nešto slabijim dijelovima, po 38.999,99 kn i 33.999,99 kn. Razlike su u suspenzijama, mjenjačima i kočnicama, no okvir, motor, baterija, gume, obruči, glavčine, sjedalo i cijev sjedala su jednaki na sva četiri modela. Giant na svojim mrežnim stranicama nudi mogućnost usporedbe modela, pa tri Trance E+ modela možeš usporediti ovdje.

Drobionu je omogućio Giant Zagreb, www.giant.hr

Više detalja o ovom modelu pogledaj na: https://www.giant-bicycles.com/hr/trance-eplus-1-2019

Pročitaj i:

Drobiona: Giant Stance E+ 1 (2019.)

 

Prati nas