3. svibnja 2020

Testirali smo ovaj pravi dropbar univerzalac koji se podjednako dobro snalazi na makadamu, zemljanim putovima, lošem asfaltu, pa čak i na blažim XCO/XCM odsjecima

Model: Giant Contend 2 AR 2020 veličina L

U našoj Drobioni ne testiramo prečesto bicikle s dropbar upravljačima, no Giantov model Contend AR pokazao se kao vrlo zanimljiv odabir za sve one koji žele uživati u off-road vožnjama, ali se podjednako koristiti i asfaltiranim površinama. Contend je u osnovi cestovni bicikl i odlično se snalazi na asfaltu, no njegov okvir prilagođen je vožnji po makadamu (to jest bilo kojoj lošoj cesti, asfaltiranoj ili ne) te može prihvatiti gume široke do cca. 40 mm, pa i šire. Moglo bi se reći – pravi univerzalac!

Značajke

Okvir je aluminijski, a s obzirom da fokus kod ovog modela nije na njegovoj težini već na cijeni, nije korištena najlakša Giantova alu slitina s oznakom ALUXX SL već ona bez sufiksa „SL“ – to je rezultiralo nešto težim i neprimjetno mekšim okvirom. No, zahvaljujući progresivnoj geometriji, okvir i cijeli bicikl na prvi pogled izgledaju prvoklasno.

S druge strane, ovaj model donosi zaista puno tehnologije u odnosu na njegov povoljni cjenovni razred. Hidraulične disk kočnice, thru-axle glavčine, kablovi i sajle provedeni s unutrašnje stane cijevi okvira, karbonska vilica i karbonski držač sjedala u D-Fuse izvedbi, odlične tubeless all-round gume… Prilična količina naprednih tehnoloških rješenja u nižem srednjem cjenovnom razredu.

Gdje smo vozili

Priličan broj kilometara po savskom gravelu na području Svete nedelje, Strmeca, Orešja i Rakitja (zapadni dio Zagrebačke županije)… Makadami, loše asfaltirane ceste i zemljani putevi prirodan su habitat Giantovog modela Contend AR (AR = all-road), a okolica Zagreba nudi nebrojene kilometre na vrhunskim makadamima i šljunčanim putovima.

Testirali smo i uspone i spustove na Markuševačkom makadamu te na Leustekovom putu na Medvednici.

Giant Contend 2 AR 2020: Utisci

Spomenuti nešto teži okvir ne predstavlja smetnju u vožnji. Razlog tomu je geometrija okvira koji je nešto dulji u odnosu na standardni MTB ili cestovni bicikl, s povišenim prednjim dijelom. No ne treba puno vremena za privikavanje na ovakvu konstelaciju jer vozač vrlo brzo može uvidjeti prednosti ove geometrije.

Čak i kada usporedimo rezultate s vožnji na Contendu s onima na karbonskom cestovnom biciklu, te su brojke usporedive. Aluminijski Contend ne zaostaje znatno za ultra laganim trkaćim strojevima i tu vidimo kako težina nije jedini i najvažniji čimbenik za performanse određenog bicikla na određenom odsjeku ceste ili staze.

Kako bismo pojačali dojam na makadamskim površinama, za potrebe gravel vožnji pripremili smo dodatan par kotača s gumama Maxxis Rambler 700×40. Zanimljivo je da bicikl može prihvatiti ove gume, mada deklarirani maksimum širine iznosi 38 mm. Neki izvori tvrde da može prihvatiti i deblje gume od onih s oznakom 40. Svakako vrijedi pokušati!

S takvim gumama Conend AR se pretvara u punokrvni gravel bicikl, tako da s obzirom na relativno nisku početnu cijenu samoga bicikla, preporučamo ulaganje u dodatni par kotača s „jačim“ gumama. Samom promjenom kotača bitno se mijenjaju i karakteristike bicikla koji u tom slučaju može puno brže svladavati tehnički teže odsjeke.

Posebno nas se dojmio karbonski držač sjedala u D profilu (D-Fuse) koji sjajno apsorbira vibracije, tako da Giantovo usko sjedalo Forward nije zadavalo teškoće niti nakon tri sata vožnje.  

Kako bismo testirali tezu o Giantovom Contendu kao pravom univerzalcu, vozili smo ga po najrazličitijim podlogama, i svugdje se pokazao kao vrlo uporabljiv:

Gravel: Zahvaljujući izduženoj geometriji i širokim gumama, Contend lako „guta“ šljunčane kilometre.

CX: Iako nije pravi CX bicikl, Giant Contend s parom odgovarajućih guma dobro će se snaći na većini (zemljanih) CX staza.

XC/maraton: Na MTB stazama njegov najveći nedostatak je to što nema suspenziju, no bez problema može svladati tehnički lagane odsjeke bez ultra strmih rampi ili dropova.

Commuting: Njegove široke gume potpuno su glatke po sredini, to jest na gazištu, a ima i prihvat za prtljažnik.

Cesta: Teži je od cestovnog karbonca, ali njegova je geometrija učinkovita i na glatkom asfaltu.

Na jetrica

Objektivno, nema nedostataka. Jedini problem mogu biti komponente, ali opet, njihov izbor ovisi o tome koliko je kupac spreman novca izdvojiti za svoj bicikl. Na cijelom biciklu najlošije su radile Giantove disk kočnice. Naime cilindri nisu smješteni na samim ručicama kočnica već u konzoli pričvršćenoj na držač upravljača. Ručice su povezane s cilindrima sajlom, i tu se gubi na kvaliteti iskustva kočenja i responzivnosti, a i snaga kočenja opada nakon desetak minuta spuštanja, uslijed visoke temperature u klipovima i na rotorima. Naravno, sve ovo je povezano s cijenom, jer su ovakve obične ručice kočnica jeftinije u nabavi od onih pravih hidrauličnih. Onaj tko želi bolji doživljaj taj mora posegnuti i u viši cjenovni razred. Zbog toga nešto lošije komponente na ovom modelu objektivno ne predstavljaju nedostatak.

Za koga

Giant Contend 2 AR može služiti kao jedini bicikl, ali i kao drugi ili treći, ukoliko si sretnik koji u garaži već ima MTB, cestovni i još pokoji bicikl. Može ga voziti praktički svatko.

Cijena 9.999,99 kn

Testirali smo cjenovno povoljnu inačicu s oznakom 2, no trenutno je u ponudi i model Giant Contend 1 AR koji na popustu ima istu cijenu, a opremljen je komponentama Shimano 105 (uključujući kočnice). Preporučamo!

Drobionu je omogućio Giant Hrvatska.

Saznaj više o biciklu na giant.hr

Prati nas