Biznis
29. studenoga 2024

Negativne statistike proizvodnje bicikala u EU, smanjen i uvoz iz Azije, Look Cycle kupuje, Le Coq Sportif tik pred stečajem, KTM u poteškoćama, ali ne biciklistički, nego onaj motociklistički…

U kojim državama EU je najviše opala proizvodnja bicikala?

Novi podaci Eurostata pokazuju da je EU 2023. godine proizvela 24 posto manje bicikala nego 2022. Najveći pad zabilježen je u Rumunjskoj, Italiji i Portugalu. Ukupna proizvodnja zaustavila se na 9,7 milijuna jedinica (12.7 milijuna v 2022). Tako je Portugal prošle godine s proizvodnjom od 1,8 milijuna bicikala bio na vrhu EU. Slijedile su Rumunjska s 1,5, Italija s 1,2 i Poljska s 0,8 milijuna proizvedenih bicikala. Najveći pad proizvodnje zabilježen je u Rumunjskoj, koja je proizvela čak milijun bicikala manje nego 2022.

Prema podacima Europske komisije, europska biciklistička industrija trenutno predstavlja više od 1000 malih i srednjih poduzeća, što znači milijun radnih mjesta u biciklističkoj industriji. Prema podacima Statista, povećanje prodaje bicikala u Europskoj uniji između 2020. i 2021. bilo je prvenstveno rezultat pandemije koronavirusa. Više informacija potraži na euronews.com.

EU: Manje uvoza i izvoza bicikala

Godine 2023. Europska unija izvezla je bicikala u vrijednosti od 1,03 milijarde eura (tako električnih kao i klasičnih), što je smanjenje od 10 posto u usporedbi s 2022. Vrijednost uvoza iznosila je 1,98 milijardi eura, što je smanjenje od 21 posto u usporedbi s prethodnom godinom. Daljnji uvid u podatke za 2023. pokazuje da je EU izvezla 293000 električnih bicikala (21 posto manje nego 2022) i uvezla 867000 električnih bicikala (27 posto manje nego 2022). Istovremeno, EU je izvezla 852000 klasičnih bicikala (17 posto manje u usporedbi s 2022) i uvezla 3,5 milijuna bicikala, što je čak 34 posto manje nego 2022.

Najviše uvoza s Tajvana i iz Kambodže

Godine 2023. uvoz neelektričnih bicikala u EU dolazio je prvenstveno s Tajvana, odakle se uvezlo čak 32 posto bicikala. Slijedi Kambodža s 28 posto. Kina i Bangladeš su u 2022. godini predstavljali svaki po 8 posto. Također, kod uvoza e-bicikala, s 59 posto na prvom mjestu je Tajvan, a slijedi ga Vijetnam s 16 posto. Više informacija potraži na ec.europa.eu.

Le Coq Sportif u financijskim poteškoćama

Marka koja se smatra jednom od kultnih francuskih marki, a temelji se na sportskoj odjeći i modnim tenisicama, u financijskim je poteškoćama. Le Coq Sportif ima posebno mjesto u srcima biciklista, jer je “pjetlić” još od osamdesetih godina prošlog stoljeća bio glavni amblem na majici vodećeg na Tour de Franceu. Godine 2022. “žutu” je preuzela marka Santini. Sada su najavili da je tvrtka u prvoj polovici ove godine izgubila 18,2 milijuna eura, što ih je dovelo na rub bankrota. Sudbina 330 zaposlenih u tvrtki je neizvjesna. Više informacija potraži na brujulabike.com.

Look Cycle kupuje u Britaniji

Look Cycle se odlučio na kupnju britanske marke Pembree. Pembree je marka poznata prvenstveno u svijetu brdskog biciklizma, jer prvenstveno proizvodi pedale, a u njihovoj ponudi može se naći i stezaljke za teleskopske držače sjedala i držače upravljača. Look se želi kupnjom Pembreeja još više približiti MTB svijetu. Više informacija potraži na bicycleretailer.com..

KTM ima problema s motorima

Austrijski proizvođač motocikala KTM AG, koji nije povezan s biciklističkom tvrtkom KTM Fahrrad GmbH, uskoro će na sudu pokrenuti postupak restrukturiranja. Tvrtka Pierer Mobility AG, koja kotira na burzi, objavila je u utorak, 26. studenog, da je njezina podružnica KTM AG nesolventna. Istog su dana Stefan Pierer, izvršni direktor KTM AG, i Gottfried Neumeister (suvoditelj) razgovarali s više od 5000 zaposlenih i predstavili opsežan plan za prevladavanje trenutne financijske krize. Postupak bi trebao biti završen za 90 dana. Pogođeni su i KTM Components GmbH i KTM F&E GmbH. Više informacija potraži na sazbike.de.

Zašto smo motociklističku vijest uključili u biciklističku rubriku? Zato da razjasnimo neke osnove.

KTM AG pripada tvrtki Pierer Mobility AG, koja je u biciklističkom sektoru aktivna s markama Husqvarna i Gasgas. Osim imena i prepoznatljive narančaste boje, između KTM AG i KTM Fahrrad GmbH iz Mattighofena nema druge veze. KTM Fahrrad GmbH, kao što je vidljivo iz financijskih podataka, ovu će poslovnu godinu završiti u plusu.

Yamaha i myStromer

Yamaha je ovog mjeseca prva marka e-bicikala koja je objavila povlačenje s američkog tržišta. Razlozi su prevelika ponuda i manja potražnja. Japanska tvrtka počela je distribuirati e-bicikle u SAD-u 2018. godine, a izgradili su i mrežu s gotovo 400 trgovina diljem zemlje. Pokazalo se da Japanci nisu jedini. Također, myStromer AG je objavio da će odmah prekinuti svoje poslovanje u SAD-u i Kanadi. Matična tvrtka Stromera Desiknia je početkom ove godine izvijestila o dvoznamenkastom rastu američkog tržišta e-bicikala. Koliko je taj rast utjecao na bilancu myStromera, trenutno nije jasno, ali se pokazalo da nije dovoljan za izgradnju održivog poslovnog modela. Više informacija potraži na bike-eu.com.

Max Fredriksson u biznisu

Slopestyler Max Fredriksson i fotograf Simon Malmberg Duse postali su suvlasnici švedske marke proizvoda za njegu i održavanje bicikala ODD Bike.

GoPro pada da bi rastao

Prihodi tvrtke GoPro Inc u trećem tromjesečju smanjili su se za 12 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine, ali osnivač i izvršni direktor Nicholas Woodman rekao je da će smanjenje troškova sljedeće godine pomoći povratku na put rasta. Prihodi u tromjesečju koje je završilo 30. rujna iznosili su 259 milijuna dolara, dok su u istom razdoblju prošle godine iznosili 294 milijuna. Što se mislilo pod smanjenjem troškova? Prije svega, svakako smanjenje broja zaposlenih za 15 posto. Kako kotira dionica na burzi NASDAQ, pogledaj na marketwatch.com.

Giant u padu

Prodaja grupe Giant Group u prvih devet mjeseci poslovne godine pala je za 7,1 posto u usporedbi s istim razdobljem prošle godine. U tvrtki su izjavili da, iako zalihe bicikala i dalje padaju u Europi i Sjevernoj Americi, kupnja bicikala i dalje je pomalo konzervativna. Istaknuli su da je trenutno najbrže rastuće tržište Kina, gdje je došlo do svojevrsne postpandemijske sportske kulture, koja je izazvala veliko zanimanje za biciklizam i potaknula snažan rast prodaje za Giant China. Konsolidirana prodaja tvrtke u prvih devet mjeseci iznosila je 1,78 milijardi američkih dolara. Također, Giant je u rujnu završio kupnju marke Stages Cycling, o čemu smo već pisali. Vrijednost posla bila je 20 milijuna dolara.

Thule kupuje u Australiji 

Grupa Thule potpisala je ugovor o kupnji australskog proizvođača nosača za telefone Quad Lock. Vrijednost posla iznosila je nešto više od 300 milijuna eura. Početci tvrtke Quad Lock sežu u 2011. godinu, kada su predstavili sustav za pričvršćivanje mobilnog telefona na upravljač bicikla. Quad Lock je vodeći na globalnom tržištu u svojoj niši i, poput Thulea, ima strast za stvaranje najboljih proizvoda za aktivne avanturiste, s jakim naglaskom na kvaliteti i inovacijama. Prisutan je u otprilike 100 zemalja, pri čemu oko 75 posto njihove prodaje ide izravno potrošačima. Više informacija potraži na bicycleretailer.com.

Naslovna fotografija Look Cycle

Pročitaj i
Tržište: Garmin raste, Pon Bike zatvara

Prati nas