Na prvu možeš pomisliti kako tvornički montirane gume nisu vrijedne spomena i da ih treba odmah nakon kupovine bicikla zamijeniti nečim „brendiranim“. No to ne vrijedi za Giant Crosscut…
Giant osim okvira i čitavih bicikala proizvodi i niz dijelova za bicikle, u što spadaju i gume. Mada tvorničke gume i drugi dijelovi u pravilu nisu vrijedni spomena, gume koje sam dobio na (inače sjajnom) gravel biciklu Giant Revolt Advanced 1 ugodno su me iznenadile.
Za razliku od većine makadamskih guma, Crosscut AT 1 (AT = All Terrain) na sredini ima ripne koje su izdužene i vrlo gusto raspoređene. To znači da se dobro kotrljaju na ravnim asfaltnim dionicama. Ova značajka nije toliko važna za makadam ili trail. No makadamske vožnje vrlo često uključuju transfere po asfaltu – naprosto nekako moraš doći do makadama ili traila – tako da guma koja podjednako dobro radi na svim spomenutim površinama svakako dobro dođe.
Off-road i asfalt
Po mojoj slobodnoj procjeni ova je tubeless guma namijenjena za 50 do 60 posto vožnje po off roadu i 40 do 50 posto vožnje po asfaltu.
Na makadamu i blažim trailovima Giant Crosscut AT 1 gotovo je neprimjetan, a to je dobro. Ravne makadamske i zemljane dionice, MTB trailovi bez velikog korijenja i većeg rasutog kamenja… Ova guma sve to guta bez problema.
Posebno me zanimalo kako se ponaša na brzim zavojima na spustu. Tu se pokazala kao vrlo dobra, jer ripne na rubu gume su manje i mekše od onih u sredini te dobro „grizu“ zemlju, blato i manje kamenje.
Guma se pokazala kao vrlo dobra i na blatu, naravno plitkom blatu. Ekstremno duboko blato i veliko kamenje nešto što gravel bicikl teško može svladati bez obzira kakve su gume na njega montirane.
Tubeless: Prednosti i mane
Spomenuo sam već da je ovo tubeless guma, što znači manju opasnost od bušenja (jer nema zračnice, a ima „mlijeko“ koje brtvi manje rupe) i bolju prilagodbu u određenim situacijama. Može funkcionirati pri vrlo niskom tlaku zraka. Minus je, naravno, to što su tubeless gume nešto teže od klasičnih. Giant u svoje gume ugrađuje tehnologiju EasyRide Tubeless koja bi trebala omogućiti pumpanje običnom podnom pumpom (što ide teže u slučaju tubelessa), no još nisam imao prilike isprobati ovu značajku.
Giant inače nudi i gumu Crosscut Gravel 1 ili 2 koja je više prilagođena off-road vožnji jer ima sitnije ripne u sredini. Odnos gravel-asfalt kod ovog se modela kreće oko omjera 70-30. U ponudi su i modeli Crosscut Metro te Crosscut Tour čija je namjena jasna iz njihovih imena.
Izbor gravel guma Maxxis i Giant možeš provjeriti ovdje: giant.hr.
Pročitaj i
Kako spasiti život tubelessu
Foto: MTB.hr