Sram Transmission
3. travnja 2023

Nova generacija mjenjača dolazi u tri varijante – X0, XX i XX SL – i to sve u kompletu. Na vrhu hranidbenog lanca je elektronički mjenjač za gurmane i one s debljim novčanikom…

Priča je krenula davno sa sustavom UDH (Sramovim univerzalnim nosačem mjenjača), pa još i ranije, točnije prije šest godina, Sram je tada bio predstavio grupu Eagle (12 stražnjih brzina), a 1x sustav inače koriste već 11 godina. I doista, priča o grupi Eagle Transmission započela je s univerzalnim nosačem mjenjača. Riječ je o novoj grupi komponentis tri podskupine, s bežičnim mijenjanje te, kako su sami napisali, gotovo neuništivim stražnjim mjenjačem.

Sram Eagle Transmission ukratko

  • Sve je dizajnirano i izgrađeno oko mjenjača koji se pričvršćuje izravno na okvir.
  • Mjenjač je mćan, robusno dizajniran, ali ipak lagan i pouzdan.
  • Osigurava izvrsno mijenjanje brzina pod opterećenjem.
  • Bežična tehnologija AXS.
  • Nove kasete s omjerom 10-52 zuba.
  • Lakša i ergonomičnija ručica mjenjača.
  • Novi lanac s tehnologijom Flatop.
  • Novi mjerači snage.
  • Potpuna kompatibilnost grupa XX i X0 s e-MTB biciklima.

Video: Sram Eagle Transmission

Mjenjač

Mjenjač Eagle Transmission moguće je se pričvrstiti na okvir samo na UDH ili kompatibilan prihvat. Kupac to može provjeriti na web stranici bikefinder.sram.com. Tamo je već prijavljeno 210 modela različitih okvira.

Tri su različita mjenjača na izboru. XX SL izrađen je od aluminija i karbona te teži 440 grama. XX je potpuno aluminijski i 25 grama teži. X0 je dizajniran za “maksimalno zlostavljanje” itežak je 475 grama.

Mjenjač ima donji kotačić kojega Sram naziva Magic Wheel. Konstruiran je tako da se, ako u njega zapne grana ili kamen, vrti prema naprijed, jer se sastoji od dva dijela, a ako unutarnji glavni dio blokira, gornji ili vanjski dio se glatko okreće naprijed.

Prvo pitanje koje postaviš kada vidiš mjenjač Sram Eagle Transmission jest što se događa u slučaju udarca i savijanja ili loma? U Sramu kažu da se kod klasičnih mjenjača, kad se jednom savije, uglavnom više ne može normalno funkcionirati. Kod sustava Eagle Transmission, s druge strane, mjenjač je toliko jak u dijelu gdje je pričvršćen za okvir (preko stražnje osovine i UDH nosača) da je ova vrste oštećenja gotovo nemoguća, a ii daljnje prebacivanje je glatko. Mjenjač je ključni dio nove grupe.

Ručica mjenjača to jest upravljačka jedinica

Ručica mjenjača potpuno je nova. Novi Sram AXS Pod je lakši, bolje ergonomije i fleksibilniji od svih AXS sustava. Teži manje od 50 grama i ima samo dva gumirana prekidača te je još intuitivniji. Korisnik ga može postaviti na desnu ili lijevu stranu, može se podešavati u više smjerova, može se podešavati i preko AXS aplikacije. Podložak je također kompatibilan sa starijim verzijama AXS mjenjača.

Pogon + mjerač snage

X0 je najosnovniji pogon u Transmission paketu. Aluminijska osnova i visoka izdržljivost njegove su prednosti. Kompatibilan je s mjeračem snage i ima opciju korištenja “bashguarda” to jest zaštite lanca. Iako je aluminijska, smatra se jednom od najlakših poluga pogona te vrste na tržištu. Dostupna u duljinama od 165, 170 i 175 milimetara. Na X0 možeš instalirati lančanik s 32, 34, 36 ili 38 zuba.

Na polugu pogona ugrađuje se mjerač snage, to je Quark, ugrađen u šuplju os DUB. Mjerač snage je kompatibilan sa sustavom RockShox Flight Attendant. Baterija traje do 400 sati, a mjerač je vodootporan prema IPX7 standardu (1 metar dubine do 30 minuta). Na polugu koja ima ugrađen mjerač snage možeš ugraditi samo lančanike do 36 zuba.

XX je karbonska poluga s pjenastom jezgrom, a sve s ciljem da težina bude što manja, a krutost što veća. Dostupna je u duljinama od 165, 170, 175 milimetara, kompatibilna sa štitnikom lanca i T- Tipom lančanika. Na njega možeš postaviti lančanike s 32 do 38 zuba.

XX Transmission ima ugrađen mjerač snage te jednake karakteristike kao X0, odnosno DUB-PWR integraciju i mjerač Quark. Točnost mjerača snage je +/- 3%, a unatoč mjeraču, vozač može koristiti “bashguard“, to jest štitnik za lanac.

XX SL (Super Light) – karbonska konstrukcija i šuplja jezgra te ISO certifikat za najlakšu polugu te vrste na tržištu. Iste duljine kao gore opisane ručice te jednaka kompatibilnost lančanika kao XX. Pogon XX SL ima i ugradnje lančanika s 38 zuba kada se koristi mjerač snage. Također, mjerač snage je kompatibilan sa sustavom RockShox Flight Attendant. Mjerač nudi +/-1,5% točnosti, ali ima nešto slabiju bateriju. Naime baterija CR2032 omogućuje do 200 sati autonomije. Sustav MagicZero automatski provjerava i ponovno kalibrira mjerač snage tijekom vožnje, i ne treba mu magnet za kadencu jer ima sustav AxCad.

Lanac

Tehnologija Flattop zasigurno je najveća novost. Sram je već koristi u cestovnom biciklizmu, no lanac u brdskom biciklizmu, barem što se Sramove ponude tiče, doista je nov. Radi se o lancu koji je s gornje strane ravan i nema zakrivljenu kariku, i samim tim bi trebao lakše prolaziti preko lančanika i zubaca te bolje “sjesti” među zube. Tako lanac Flattop povećava i kapacitet mjenjača, a prije svega je robusniji zbog dizajna, pa je samim time i omjer između kapaciteta i težine izuzetno visok. Težine lanca Flattop iznose se od 240 grama (SL), preko 247 grama (XX) do 256 grama (X0).

Kazeta

Temeljem osnove X-Sync Sram tvrdi kako nova kazeta XX SL omogućava bolje mijenjanje brzina te je najlakša je kazeta u povijesti marke Sram. Sastoji se od kaljenog čelika koji uključuje lančanike od četvrtog do dvanaestog stupnja prijenosa i aluminijske zupčanike od prvog do trećeg stupnja prijenosa. Kaseta je potpuno strojno obrađena. Jednako je konstruirana i kazeta sustava XX Eagle Transmission, s time da je zbog upotrebe drugačije mješavine čelika nešto teža – 345 naspram 380 grama. Kaseta X0 također ima sličan dizajn, dakle čelik “gore” i aluminij “dolje”, ali je znatno povoljnija, barem tako stoji na stranicama proizvođača. Sve kazete imaju omjer 10-52 zuba. Težina između 345 i 380 grama.

Sram Eagle Transmission – grupe i cijene:

Informiraj se na sram.com i na keindl-sport.hr.

Fotografije: Proizvođač

Pročitaj i
Testirali smo: SRAM Eagle AXS

Prati nas