Naglasak je postavljen na minimalizam i manje hoda na stražnjoj strani, što je pogodno za cross-country utrke. Ima još: Epic World Cup dolazi bez sustava Brain na stražnjoj suspenziji…
Okvir Epic World Cup nastao je temeljem želja natjecatelja, prvenstveno iz njihovih povratnih informacija s terena, jer su tražili savršeni bicikl za točno određenu utrku. Sada se po svoj prilici više neće morati birati između hardtail modela Epic HT i modela Epic s punom suspenzijom, jer će se moći natjecati samo na istom biciklu na svim vrstama staza.
Specialized Epic World Cup: Ukratko
U osnovi na tržište dolazi pet veličina okvira (XS, S, M, L i XL), no najmanji XS dostupan je samo kao okvir, a ne kao kompletan bicikl. Kut cijevi upravljača je 66,5 stupnjeva, a efektivni kut cijevi sjedala je 74,5 stupnjeva. Dužina cijevi duž lanca iznosi 430 milimetara, pogonski ležaj je postavljen 57 milimetara ispod osovina kotača, a okvir je podignut 313 milimetara od tla. Doseg (reach) za veličinu S iznosi 415 milimetara, za veličinu M je 440 mm, za L 465 i za XL 490 milimetara. Širina upravljača je 760 milimetara u svim veličinama okvira, s tim da model S-Works ima upravljač potpuno integriran s držačem upravljača, koji je dugačak 60 milimetara u S veličini te 10 milimetara duži u ostalim veličinama. U veličinama S i M poluge pogona su duljine 170 milimetara, a u ostalim veličinama dugačke su 175 milimetara. Okvir modela Epic World Cup S-Works skupa sa stražnjim amortizerom teži 1765 grama!
Virtualno su napravili već više od 100 tisuća okvira Epic World Cup
Specialized je dizajnirao okvir Epic World Cup tako da se na stazi odlikuje istom krutošću, težinom i odzivom kao hardtail model. Kinematika je bila prioritet, kao i izrada okvira koji duplicira ponašanje hardtaila bez žrtvovanja performansi suspenzije. Kako je započeo najveći simulacijski projekt u povijesti Specializeda, dizajnerski tima je kreirao više od 100 tisuća virtualnih okvira u čitavom spektru dizajna. Za virtualni testni bicikl, tim je testirao donji nosač, prednji kraj i ukupnu krutost – tri ključna pokazatelja koja daju uvid u to kako će se okvir ponašati tijekom vožnje.
Okvir Epic World Cup ima tanje cijevi na stražnjem trokutu te u području cijevi sjedala, ali značajno ojačane donje i gornje cijevi prednjeg trokuta. Gornja i donja cijev elegantno se sužavaju prema području donjeg nosača i cijevi sjedala, dajući okviru isklesan izgled, ali također utječući na krutost i samu kvalitetu vožnje.
RockShox SiD WCID obavlja najveći dio posla
Stari sustav (Brain) odlazi u povijest i zamjenjuje ga novi sustav (WCID). Epic World Cup je Specializedov prvi bicikl s amortizerom integriranim u gornju cijev, a razvili su ga na vrlo “specijaliziran” način. Novi amortizer RockShox SID WCID (World Cup Integrated Design) razvijen je uz pomoć RockShoxa i čini se nevjerojatno sličnim sustavu Fox na modelu Trek Supercaliber.
No RockShox SID WCID Epic World Cup ima određene posebne značajke. Dizajnerski tim odlučio je smjestiti amortizer u gornju cijev kako bi se osigurao brzi odgovor sa stražnje strane, a istovremeno zadržala krutost kakvu imaju bicikli bez stražnje suspenzije. A 75 milimetara dovoljno je da bicikl svlada niz neravnina na stazi ili trailu. U kombinaciji s vilicom RockShox SID Ultimate sa 110 mm hoda, Epic World Cup podnosi grube terene i veće neravnine.
Specialized navodi: “Zbog inženjerskih značajki modela Epic World Cup, njegovih 75 milimetara hoda ponaša se kao puno više od toga. Kad se bicikl vozi u ‘tvrdoj’ postavci, on se podiže, pružajući isti pozitivan hod kao i bicikl sa 100 milimetara hoda.”
A aktivni stražnji dio s manjim hodom nego prije održava krutost koja prati klasične hardtailove. To daje onaj osjećaj kada pritisnete pedale i bicikl odmah reagira. To je gotovo nemoguće postići s drugačijom postavom amortizera. Sve to daje novom modelu modela Epic World Cup krutost i “oštrinu”, naravno uz novi stražnji amortizer RockShox SID WCID, koji nudi tri mogućnosti podešavanja zračne opruge.
Video: Kako postaviti stražnju suspenziju na Specialized Epic World Cup
Paleta modela
Dostupne su dvije verzije modela, prva s oznakom S-Works i s lakšim karbonskim vlaknima i najboljom opremom Sram Transission, te druga s okvirom od vlakana FACT 11m, također s opremom Sram Transmission te mogućnošću kupnje samo okvira sa stražnjim amortizerom u verziji S-Works. Cijena? Očekuje se da će skuplji S-Works koštati 12.500 eura, a povoljniji Pro 9000 eura. Cijena okvira s amortizerom i vilicom je navodno 6500 eura.
Epic World Cup S-Works
- Okvir S-Works FACT 12m Carbon, 75 mm
- Stražnji amortizer RockShox-Specialized SIDLuxe WCID Ultimate
- Vilica RockShox SID SL Ultimate Brain, 110 mm
- Mjenjač i ručica Sram XX SL Eagle Transmission / Sram POD AXS
- Kaseta Sram CS-1299, 10-52t
- Pogon Crank Quarq XX SL, Carbon, DUB, 34t
- Kočnice Sram Level Ultimate
- Obruči Roval Control SL / DT Swiss 180
- Gume Specialized S-Works Fast Trak 29×2.35” / Specialized Renegade 29×2,35″
Epic World Cup Pro
- Fact 11m karbonski okvir
- Stražnji amortizer RockShox-Specialized SIDLuxe WCID Ultimate
- Vilica RockShox SID SL Ultimate Brain, 110 mm
- Mjenjač i ručica Sram XX SL Eagle Transmission / Sram POD AXS
- Kaseta Sram XS-1295, 10-52t
- Pogon Sram XO Eagle, Quarq power meter, DUB, 34t
- Kočnice Sram Level Silver
- Obruči Roval Kontrola / DT Swiss 350
- Gume Specialized gume Fast Track 29×2.35” / Specialized Renegade 29×2,35″
Više informacija potraži na specialized.com i na keindl-sport.hr.
Fotografije: Proizvođač