Specialized Diverge STR
24. listopada 2022

Fully? Da, na neki način. Softail? Nemamo pojma. Univerzalni bicikl? Skoro. Novi Diverge STR crta potpuno novu trasu…

Prije dvije godine predstavili su obnovljeni „univerzalni” makadamski bicikl Diverge. Cestovni bicikl dizajniran za brzo prevladavanje makadama i stranputica. Kao i prije, bicikl je bio opremljen integriranim sustavom suspenzije ispod upravljača. Sustav Future Shock upija udarce još od 206. godine. Sada je na redu dopunjena verzija modela Diverge. Nosi kraticu STR te također ima suspenziju na stražnjoj strani okvira. Bit će dostupan u tri varijante.

Sistem STR “Suspend the rider”

Specialized tvrdi kako sustav suspenzije na modelu Diverge STR dodaje oko 400 grama ukupnoj težini okvira. Nova tehnologija temelji se na čeličnoj osi amortizera (najizloženiji dio na okviru). Amortizer je pričvršćen na skoro potpuno ravan aluminijski mostom kojega su nazvali Stringer. Dakle, samo je donji kraj pričvršćen na cijev sjedala, a osovina je pričvršćena na obujmicu pričvršćenu na gornji dio cijevi sjedala. Sustav radi na načelu „naprijed – natrag” jer se gornji dio cijevi, uključujući držač sjedala, pomiče prema stražnjoj gumi. Dakle, učinkovita visina sjedala ostaje ista, a pokret suspenzije gotovo ne utječe na pedaliranje. Očekuje se da će Future Shock Rear ponuditi do 30 milimetara hoda. Točan broj ovisi o vozaču i njegovim postavkama.

Naravno, postoji još jedna stvar ovdje. Brzina sustava ovisi o odabiru donje cijevi sjedala. Da, dvije su cijevi sjedala. Jedna se mora lako postaviti u donji dio trokuta i pričvrstiti obujmicom na visini na kojoj bi bio držač prednjeg mjenjača. Djeluje kao pokretni dio, jer je na vrhu prekrivena gumenom manžetom koja omogućuje kretanje. U prvu cijev se potom umetne druga, originalna cijev, na koju je pričvršćeno sjedalo .

Bit će dostupno ukupno devet varijanti „cijevi sjedala“, od kojih se svaka može postaviti u dva položaja kako bi se količina hoda na stražnjem dijelu prilagodila vozaču. Bicikl će biti standardno opremljen dvama cijevima sjedala, dok će preostale „varijante” biti dostupne kod trgovaca biciklima. A što je sa sustavom Future Shock? Može se podesiti kompresija, malom polugom na stražnjoj strani gornje cijevi. A ostalo imbus ključem na donjoj strani gornje cijevi.

Video: Sustav Future Shock

Ukratko

Šest veličina okvira (49, 52, 54, 56, 58 i 61 cm) i četiri duljine poluga pogona (165 mm na 49, 170 na 52, 172,5 na 54 i 56,175 mm na 58 i 61). Kut cijevi vilice na najmanjoj veličini okvira je 70 stupnjeva, potom 70,5, a za druge veličine 71,75 stupanj. Efektivni kut cijevi sjedala je 74,5 stupnjeva na 49, 74,25 u veličini 52, za ostale je 74,5 stupnjeva.

Središte pogonske osovine postavljeno je 85 milimetara ispod osovina kotača, a samo pri najmanjoj veličini pomak iznosi 80 milimetara. Isto vrijedi i za udaljenost osi od tla, budući da u svim veličinama okvira ona iznosi 265 milimetara, a samo u veličini 49 je 270 milimetara. Raspon (reach) je između 365 i 410 milimetara. Cijevi duž lanaca dugačke su 429 milimetra u svim veličinama.

Okvir i vilica osiguravaju najmanje šest milimetara prostora na svakoj strani gume. U tvorničkoj verziji ugrađene su gume dimenzija 700x42c, a kotač se može opremiti gumama 700x47c ili 650bx2,1″. Unatoč svim „sučeljima” koje nudi novi okvir, nedostaju prihvati za stražnji blatobran. Okvir je kompatibilan samo s 1x mjenjačem i dizajniran je za korištenje elektroničkih mjenjača. Kotači su montirani na osovinu od 12 mm, a rotori mogu biti do 160 milimetara straga i 180 sprijeda, što je 20 milimetara više od uobičajenih modela.

Sada više ne ide bez pretinca za pohranu SWAT u donjoj cijevi okvira. Nalazi se ispod nosača bidona. Unatoč stražnjem amortizeru okvir je dizajniran za bikepacking, a sve što trebaš učiniti je ne pričvrstiti torbe u području prednjeg amortizera Future Shock.

Video: Diverge STR i široka prostranstva

Paleta modela

Tri su inačice u ponudi. Na vrhu ljestvice je model S-Works, za koji se očekuje da će koštati okruglo 15.000 eura, potom Model Pro s cijenom od 9500 eura tisuća. Najpovoljniji je model Expert: 7500 eura. Diverge STR biti će dostupan i kao okvir s vilicom, ali samo u derivatu S-Works. Cijena je 5700 eura.

S-Works STR

  • Okvir S- Works, FACT 11r karbon, amortizer
  • Karbonska vilica, Future Shock 2.0
  • Mjenjač i ručica Sram XX1 Eagle AXS/Sram Red eTap AXS
  • Kaseta Sram XG-1295 Eagle, 10 – 50 t
  • Pogon Sram Red AXS, 40 t
  • Kočnice SRAM RED
  • Kotači Roval Terra CLX
  • Gume Specialized Tracer Pro 2BR, 700x42c

STR Pro

  • Okvir FACT 11r karbon, amortizer Future Shock
  • Karbonska vilica, Future Shock 2.0
  • Mjenjač i ručica Sram X01 Eagle AXS/Sram Force eTap AXS
  • Kaseta Sram XG-1275 Eagle, 10 – 50 t
  • Pogon SRAM-a, 40 t
  • Kočnice Sram Force
  • Kotači Roval Terra CL
  • Gume Specialized Tracer Pro 2BR, 700x42c

STR Expert

  • Okvir ACT 11r karbon, amortizer Future Shock
  • Karbonska vilica, Future Shock 2.0
  • Mjenjač i ručicaSram GX Eagle AXS/Sram Rival eTap AXS
  • Kaseta Sram NX Eagle PG-1230, 11 – 50 t
  • Pogon SRAM Rival 1,40 t
  • Kočnice SRAM Rival
  • Kotači Roval Terra C
  • Gume Specialized Tracer Pro 2BR, 700x42c

Sve dodatne informacije potraži na specialized.com.

Fotografije: Proizvođač

Prati nas