Godinu dana nakon predstavljanja modela Epic World Cup predstavljen je obnovljeni full-suspension Epic. Dolazi i u verziji Evo…
Specializedov legendarni Epic model sada je dostupan u četiri verzije, ako računamo i Epic HT hardtail. Nakon prošle godine predstavljenog Epic World Cup “bolida” koji nudi samo 75 milimetara hoda straga i s 110 milimetara hoda sprijeda, gotovo isključivo namijenjenom olimpijskim cross-country natjecateljima, došlo je vrijeme i za obnovu modela Epic koji je inače prvi put ugledao svjetlo dana prije dvadeset i dvije godine.
Novi Epic 8 “leti” bez sustava Brain i ima osnovnih 120 milimetara hoda naprijed i straga (20 više od prethodnika). Spreman je za moderne staze za olimpijski kros i maraton. Kao i prethodni model, biti će dostupan i sa sufiksom Evo, što znači da je taj model dobio 10 milimetara više hoda sprijeda, čime ulazi u segment “down country” bicikala.
Adio Brain
U najdorađenijoj izvedbi pod nazivom S-Works, okvir je 76 grama lakši od prethodnika, unatoč SWAT ladici u donjoj cijevi prednjeg trokuta. Obnovljeni model, baš kao i prošlogodišnji Epic World Cup, dolazi bez sustava Brain na stražnjem amortizeru (više ga nije imala ni Evo izvedenica prethodne generacije sa 110 milimetara hoda).
Time je rad stražnjeg dijela nešto manje kompliciran, a podešavanje amortizera sada je puno lakše.Sustav stražnje suspenzije i dalje je izveden preko jednog okretnog mehanizma s “rocker” vezom na amortizer.
3P
Wide Open– postavka za dugi spust ili tehnički dio. Minimalno prigušivanje kompresije osigurava gipku i aktivnu vožnju, što daje osjećaj kao da vozač sjedi na biciklu s velikim hodom. Magic Mindle – postavka koja je idealna za 80 posto situacija na utrci. To je ravnoteža između potpuno krute platforme i aktivne suspenzije. Pod silama ulazne snage vozača, suspenzija pruža veći otpor, uzrokujući manje pomicanja suspenzije, pružajući veću podršku za učinkovito pedaliranje. Kada teren postane neravan, suspenzija se kreće slobodnije kako bi apsorbirala neravnine – pružajući veću kontrolu i uglađeniju vožnju.Sprint – On – Loc – zadnja od postavki je u stilu zaključaj i sprintaj.
Flight Attendant
Sustav RockShox Flight Attendant prilagođen je prema Specialized Ride Dynamics i omogućuje vozaču fokusiranje na brzu vožnju. Pojednostavljuje donošenje odluka u ključnim trenucima i trenutno mijenjaj performanse suspenzije na optimalnu postavku. Flight Attendant koristi bežičnu tehnologiju Sram AXS, koja prikuplja podatke o vozaču i terenu u stvarnom vremenu i određuje optimalne postavke kompresije. Stoga vozaču pruža maksimalnu korist od suspenzije.
Video: Specialized Epic 8 Evo
Specialized Epic 8: Ukratko
Na izboru je pet veličina (XS, S, M, L i XL). Kut prednje cijevi u poziciji “high” iznosi 66,4 stupnjeva, a efektivni kut cijevi sjedala podešava se prema veličini okvira, odnosno 76,5 stupnjeva za XS, 76 za S, te 75,5 stupnjeva za M. L i XL. Cijevi duž lanca duge su 435 milimetara, pogonski ležaj je odmaknut od tla u osnovnom položaju kotača između 318 (XS) i 328 milimetara (XL). U položaju “low” kut cijevi Vilica spušta se do 65,9 stupnjeva (najpoloženiji kut u XC klasi). Pogonski ležaj smješten 52 milimetra ispod osovina kotača u veličini XS, 46 u veličini S, 44 u M, te 42 milimetra u L i XL.
Izvedenica Evo ima 10 milimetara više hoda sprijeda, pa ima nešto položeniji kut cijevi Vilica. Iznosi 65,9 odnosno 65,4 stupnja. Klasični Epic ima 60 mm dugu osovinu na svim veličinama okvira, dok je Evo 10 mm kraći. Upravljač je širok 760 milimetara za XC izvedenicu, odnosno 780 milimetara za Evo.
Video: Novi Epic 8 izravno iz Specovog razvojnog centra
Paleta modela
Osma generacija dostupna je samo u karbonskoj verziji i dijeli se na klasični te onaj sa sufiksom Evo. Biti će dostupan u dvije izvedenice opreme. Klasični je prava perjanica MTB maratona i olimpijskog krosa i biti će dostupan u četiri izvedenice. Nema Shimano opreme, svi su opremljeni komponentama Sram, uključujući kočnice, koje su u svim slučajevima 4-klipne. Cijene bi se trebale kretati između 5.200 i 14.500 eura. I Evo i klasični Epic 8 biti će dostupni i kao okviri sa stražnjim amortizerom.
Epic 8 S-Works
- Okvir S-Works FACT 12m Carbon, 120 mm
- Stražnji amortizer RockShox SIDLuxe ULTIMATE Flight Attendant
- Vilica RockShox SID ULTIMATE Flight Attendant, 120 mm
- Sram XX SL Eagle AXS / AXS POD Ultimate mjenjač i ručica
- Kazeta Sram XX Eagle SL, 10-52t
- Pogon Sram XX SL Eagle, Power Meter, 34t
- Kočnice Sram Level Ultimate Stealth, 4 klipa
- Roval Control SL karbonski naplatci
- Gume Specialized Fast Trak 2.35″ / Specialized Renegade 2.35″
- RockShox Reverb AXS sjedalo s kapaljkom
- Težina u veličini M 10,24 kg
Epic 8 Pro
- Okvir FACT 11m Carbon, 120 mm
- Stražnji amortizer RockShox SIDLuxe ULTIMATE
- Vilica RockShox SID ULTIMATE, 120 mm
- Sram X0 prijenos / Sram AXS POD mjenjač i ručica
- Kazeta Sram XS-1295, 10-52t
- Pogon Sram X0 Eagle, Quarq mjerač snage, 34t
- Kočnice Sram Level Silver, 4 klipa
- Roval Control, Carbon / DT Swiss 350 naplatci
- Gume Specialized Fast Trak 2.35″ / Specialized Renegade 2.35″
- Podvodni nosač sjedala Bike Yoke Divine SL
- Težina u veličini M 10,87 kg
Epic 8 Expert
- Okvir FACT 11m Karbonski okvir, 120 mm
- Stražnji amortizer RockShox SIDLuxe Select+, Ride Dynamics
- Vilica RockShox SID Select+, Ride Dynamic, 120 mm
- Sram GX Eagle Transmission AXS / Sram AXS POD mjenjač i ručica
- Kazeta Sram XS-1275, 10-52t
- Pogon Sram GX Eagle, 34t
- Kočnice Sram Level Bronze Stealth, 4 klipa
- Roval Control Carbon / DT Swiss 350 naplatci
- Gume Specialized Fast Trak 2.35″ / Specialized Renegade 2.35″
- X-Fusion Manic teleskopski nosač sjedala
- Težina u veličini M 11,10 kg
Epic 8 Comp
- Okvir FACT 11m Carbon, 120 mm
- Stražnji amortizer RockShox SIDLuxe Select+
- Vilica Fox RockShox SID Select, 120 mm
- Sram GX Eagle mjenjač i ručica
- Kazeta Sram XG-1275, 10-52t
- Pogon Sram X1000 Eagle, DUB, 32t
- Kočnice Sram Level Bronze Stealth, 4 klipa
- Specialized obruči, 30 mm
- Gume Specialized Fast Trak 2.35″ / Specialized Renegade 2.35″
- X-Fusion Manic teleskopski nosač sjedala
- Težina u veličini M 11,7 kg
Epic 8 Evo Pro
- Okvir FACT 11m Carbon, 120 mm
- Stražnji amortizer Fox Float Factory, Evol LV
- Vilica Fox 34 Factory, Grip2, 130 mm
- Mjenjač i ručica Sram X0 Eagle Transmission / Sram AXS Pod
- Kazeta Sram XS 1295, 10-52t
- Pogon Sram X0 Eagle, 32t
- Kočnice Sram Code Silver Stealth, 4 klipa
- Roval Control Carbon / Industry Nine 1/1 naplatci
- Pnevmatike Specialized Purgatory 2,4″ / Specialized Ground Control 2,35″
- Fox Transfer Factory ronilački nosač sjedala
- Težina u veličini M 12,12 kg
Epic 8 Evo Comp
- Okvir FACT 11m Carbon, 120 mm
- Stražnji amortizer Fox Float Performance, Evol LV
- Vilica Fox 34 Performance, Grip, 130 mm
- Sram GX Eagle mjenjač i ručica
- Kazeta Sram XG-1275, 10-52t
- Pogon Sram X1000 Eagle, DUB, 32t
- Sram Code Bronze Stealth kočnice, 4 klipa
- Specialized obruči, 30 mm
- Pnevmatike Specialized Purgatory, 2,4″ / Specialized Ground Control 2,35″
- X-Fusion Manic teleskopski nosač sjedala
- Težina u veličini M 12,61 kg
Video: Epic 8 zna sve
Postavka “Magic Middle” novog Epic 8 pruža potporu pedaliranju i aktivnu suspenziju izvan ceste. Tijekom vožnje, amortizeri stvaraju veći otpor, što znači da se amortizer manje pomiče i vozač dobiva veću potporu pri pedaliranju. Kada teren postane neravan i tehnički zahtjevan, suspenzija se više pomiče i apsorbira neravnine, što znači veću kontrolu i uglađeniju vožnju.