Ovaj 29-inčni enduro stroj predstavljan je prvi put prošle godine. Vozi kao po tračnicama, zalijepljen za podlogu. Dobar je za bike park, , a uz malo drugačije postavke može biti vrlo brz u utrci…
Model: Giant Reign 29er 2 (2020), veličina M
Karakteristike
Enduro bicikl s aluminijskim okvirom, kotačima od 29 inča te 146 mm hoda straga i 160 mm sprijeda.
Romantični međuodnos
Već dugo sam veliki fan Gianta jer mislim da mu tek rijetki mogu konkurirati srcem i strašću, a još manje tehnologijama i cijenama. Nisam ozbiljno testirao stari 27.5-inčni Reign, jer su različite generacije modela Trance bile moje igračke. No odgovaraju mi i 29-inčni kotači te ovakav ili malo kraći hod, pa sam čekao priliku da ga zgrabim. Reigna.
Prilika za furanje
Nekoliko domaćih staza, jedan dan proveden u MTB trail centru Kočevje i dan uživancije na Krvavecu. Tamo sam doduše izbjegavao Rock‘n’flow.
Impresije
- Reign je već godinama standard za pristupačan i funkcionalan enduro bicikl, u svojim posljednjim inkarnacijama. To sasvim sigurno vrijedi i za ovu najnovija verziju koja je predstavljena prošle godine (model 2020.).
- Model 2 je funkcionalno opremljen. Sve komponente dobro funkcioniraju, a cilj je bio postići nisku cijenu, a ne ultra laganu težinu ili “bling”.
- Pogon SRAM NX s polugama Descendent, moćne kočnice Shimano MT520, „tvornički“ kokpit i teleskopski držač sjedala s dobrom ručicom, „tvornički“ obruči i prekrasan zvuk čegrtaljke…
- …i suspenzija RockShox Yari/Deluxe manje fumkcija, ali sve dobro funkcionira.
- Sviđa mi se i izgled s crnim komponentama na maslinasto-zelenom i crnom okviru.
- Uspon: Stražnji amortizer s dvije pozicije, potpuno zatvoren ili otvoren, Na tehbičkim usponima vozio sam s otvorenom suspenzijom, ali nije bilo pretjeranog gubitka snage. Svatko tko je vozio maestro ovjes zna da je rješenje učinkovito kako na pedaliranju tako i na spustu. I uvijek vole reći kako je svaki model malo ažuriran. Tko zna, to je teško provjeriti, ali doista radi, konkurentan je s najzvučnijim suparnicima.
- Osim toga sam uspio sam dobro podesiti vilicu, Čak nisam osjetio bol u zglobu (onom koji je ostao čitav) pri kočenju.
- Spust: Miran i stabilan bicikl, čak i pri većim brzinama, na flowu, ali i u direktnim drobljenju. Brzo sam uštimao suspenziju. Čak i vrlo tih bicikl, a ne mislim to samo zato što sam nakon duljeg vremena nosio integralnu kacigu. Čuo sam jedino čegrtaljku i gume, a na suspenziju, lanac, kočnice i drugu kuknjavu…
- Za sebe sam ga postavio za udobnost i kontrolu, a ne napad na stotinke, a bicikl je bio toliko zalijepljen na zemlju da sam se jedva mogao odvojiti od podloge. Ne bih želio da zvuči negativno: Stabilnost i zalijepljenost za tlo gotovo su me podsjetili na iskustvo e-bajka (iako su moja sjećanja na ta iskustva već izblijedila ili ih možda guram u mračne kutove podsvijesti, hah). Naravno, može se ga postaviti tvrđe i voziti spust na snagu.
- Odlične gume, Maxxis Minion DHF/DHR, već su montirane bez zračnice. No nisu dobro držale zrak, u trgovini su mi trebali doliti još jedan „štamprlek“ mlijeka.
- Možda bi mi bolje odgovarala veličina L, ali je prošlo je prilično dobro i sa M.
- Težina: Zbroj kompromisnih komponenti je pokazao 14,77 kg, za što mislim da nije preteško.
Na jetrica
Ne sumnjam u Giantovovo majstorstvo kod aluminija i karbona, no možda počnem sumnjati u njihovu prosudbu s gumenim komponentama. Gripovi su pričvršćeni samo s jedne strane, a kod čepova nisu vodootporni, pa su se već okretali na ispitnom biciklu. Zaštita cijevi lanca je otpala. A tu je i gore spomenuti tubeless, kada već govorimo o gumarstvu.
Za koga
Za ljubitelja brzine i kontrole na ne baš beskrajnim turama. Čak i za redovne posjetitelje u bike parkovima. Također i za kakvu strastvenu utrku. Traži puno za teško zarađeni novac i ne želi platiti bogatstvo za kakav kalifornijski/kanadski kultni bicikl kojega ionako proizvode na istom kineskom otoku.
Cijena 22.999,99 kn
Za sezonu 2021. najavljene su tri verzije Reigna – uz opisani Reign 29 2, tu su SX s cm više hoda suspenzije te Advanced s karbonskim okvirom. Raspon cijena je znatan.