17. veljače 2020

O tome kako sam iznenadio sebe (i druge), kako mi je trebalo puno godina Zimske lige Istre i Kvarnera (ZLIK)za moj prvi start u toj seriji. Za svaki slučaj, unaprijed sam pripremio izgovor za očekivani loš rezultat

Brdski biciklizam lijep je sport i zbog toga što nakon svih ovih desetljeća još uvijek mogu iznenaditi sebe. I druge. Reći ću samo da sam se u 13. sezoni Zimske lige Istre i Kvarnera (ZLIK) prvi puta pojavio na startu ove serije. Štoviše, prvi put sam bio na utrci ZLIK-a, ne računajući moj voditeljski angažman na zasada jedinoj tradicionalnoj slovenskoj postaji u Kočevju. Osim ako … osim ako se Labinjonski maraton nije smatrao zimskom ligom kad sam bio tamo?

U svakom slučaju, žao mi je što nikad nisam koristio startne brojeve s imenom koji mi je slao Pop, pomalo poseban otac ZLIK-a. Startni broj vrijedi cijelu sezonu, rezerviraš ga uoči sezone. Posljednjih godina na njega je pričvršćen i čip za mjerenje vremena.

Nikad nije kasno rekao sam si tog lijepog, sunčanog i toplog vikenda. Doma nisam imao niti jedan testni  (Drobiona) enduro stroj nije bio u kući, a to mi je uvijek izgovor za otići „na solo vožnju” umjesto na kakav događaj. Posao je posao, a testiranje je ozbiljan zadatak. Doma mi je, doduše, uvijek pri ruci jedan 26-inčni čelični veteran bez mjenjača i ovjesa, koji je od prošle godine, uz lakši prijenos (34-20) donekle prilagođen za penjanje, ali manje za vožnju po ravnome, jedva da ga možeš natjerati preko 20 km/h. Odličan izgovor za loš rezultat!

Najmlađi na startu, foto Chip timing

Ova utrka bila mi je jedna od najbližih ove godine. Sedma od devet rundi serije Giant MTB ZLIK održana je u Roču iznad Buzeta. Samo 35 km od Črnog Kala. Kada se od Buzeta popneš do Lupoglava i istočnog kraka Istarskog Y, u podnožju Ćićarije “usput” otkrio još jedan prekrasan kutak već ionako lijepe Istre.

O Roču smo detaljnije pisali u najavi: Najavljujemo: Z bičikletu v Roč, 7. kolo Giant ZLIK

Naravno da sam pitao Gorana – Zeetsa, jednog od organizatora iz BK Buzet, star klape koja je organizirala i međunarodnu utrku u spustu, hoću li moći podnijeti uspon svojim hendikepiranim biciklom na toj stazi. Kao što sam mogao zaključiti iz profila staze, potvrdio je da je to moguće. I stvarno je bilo.

Na startu nisam gledao na sat pa ne mogu reći jesmo li stvarno krenuli u 12 sati i 26 minuta (još jedna Popova fora, to bi trebalo biti najtoplije doba dana zimi). Na startu sam bio sasvim straga, ali budući da ovakav bicikl ne može ići sporo, na kraju ne predugog i ne prestrmog uspona više nisam niti izdaleka bio posljednji. Tako sam nekako prolazio čitavih sat vremena.

Izgovori, izgovori … foto UO

Da je Pop je još uvijek s nama ove bi godine mogao reći: “Je*ote, isplatilo se!” Nakon krize prije nekoliko godina, sada ima sve više i više natjecatelja. Nije daleko dan kada će ih startati dvjestotinjak, na nekoj popularnoj lokaciji i po lijepom vremenu. Nakon jutarnjih dječjih utrka, na „glavnoj“ utrci je velika gužva na stazi, a u kratkim krugovima najbrži imaju puno posla s pretjecanjem onih sporijih. Ako će broj sudionika i dalje rasti, mogli bismo razmišljati i o zasebnim startovima za „ozbiljne trkače“ i „party trkače“.

Priznajem da nisam baš uživao pretičući na spustovima, barem u prva dva kruga. Domaćini su prije starta otvorili bačvu sponzorskog piva. Tamni lager je bio sjajan, ali nije baš poslužio za doping. Pripravan izgovor za loš rezultat broj dva. Povraćanje je bilo protu lijek …

S još jednim lokalnim pivom (prvo je bilo ono Istarske pivovara u Buzetu) postoji zanimljiva priča: trojica iz BK Buzet – Dragan Kranjčić te braća Darko i Goran Hrvatin – kako im je nakon kraja organizacije utrka u spustu bilo pomalo dosadno, napravili su vlastitu mikro pivovaru. Ime piva je spretno složeno: Bruman je istarski izraz za marljivog čovjeka, a izgovara se i blisko engleskom terminu za čovjeka koji kuha pivo.

Foto Darko Matković

Bio je to sjajan dan na suncu u Istri i mislim da ću se morati obavezati barem na još jedan zimski start. No tijekom ove “zimi” biti će to malo teže: pretposljednja utrka ili “kolo”, kako kažu u ZLIK-u, biti će 8. ožujka u Rijeci, finale je 22. ožujka u Kočevju, a tamo ću biti držač mikrofona. No ionako, teško da ću uhvatiti talijanskog vozača koji je u nedjelju dobio nagradu za svoj 100. nastup u Zimskoj ligi!

Ako se smatraš ozbiljnim XC trkač i želiš provjeriti svoju zimsku formu ili jednostavno odraditi dobar trening; ako je tvoj cilj tijekom sezone natjecati se u maratonu ili samo želiš malo “ispuhati ventile”; ako želiš napraviti nekoliko jakih  krugova u dobrom društvu … preporučujem … priporočam Giant MTB ZLIK!

Naslovna fotografija Darko Matković
Darkova fotogalerija

Pročitaj i
Giant mtb ZLIK Report: Junior Jurišević utekao eliti, Capon još jednom pobjednica