21. svibnja 2024

Novi HS je nedavno dobio “facelift” te donosi niz poboljšanja u odnosu na prethodnika: Prostrana unutrašnjost, tehnološke opcije na razini flagship modela, poboljšan dizajn i materijali…

MG, britanska auto marka sa stotinu godina tradicije, poznata po sportskim dvosjedima i rušenju brzinskih rekorda, na našem tržištu nudi svoj najveći benzinski SUV, model HS koji je u ovoj godini dobio “facelift” i dolazi s nekoliko poboljšanja u odnosu na prethodnika. Morris Garrages je u posljednjih dvadesetak godina pod upravom kineske korporacije SAIC koja je marku u osnovi spasila od propasti (a u procesu je preuzela i ugasila marke Austin i Rover). Zanimljivo je da Kinezi imaju velike planove za prodaju električnih (osobnih i teretnih) automobila u Europi, a modeli s benzinskim motorima još uvijek su u ponudi u Hrvatskoj radi primjetne potražnje domaćih kupaca. Dizel modele ne nude.

Testni model dobili smo s najboljim paketom opreme Luxury koji u verziji Facelift uključuje ažurirane značajke. Unutrašnjost je prostrana, a tehnološke opcije su na razini flagship modela, doduše sa sitnim softverskim (UI) problemima. No cjelokupan dizajn i materijali su u skladu s cjenovnim razredom vozila.

Pouzdani benzinac

Za pogon (na prednje kotače) je zadužen 1,5-litreni četverocilindrični turbo benzinski T-GDI motor snage 162 KS (119 kW) koji radi vrlo uglađeno i na otvorenoj cesti po potrebi podržava agresivniju vožnju (recimo prilikom preticanja). Uglađenom iskustvu pridonosi i sedam-stupanjski mjenjač DCT, koji uglavnom radi besprijekorno, mada u nekim trenzscima zna “oklijevati” sekundu ili dvije.

Novi Facelift donosi oštriji i agresivniji izgled maske i prednjih farova. To su dvofunkcionalna LED prednja svjetla s prednjim i stražnjim sekvencijalnim pokazivačima, automatsko paljenje dugih svjetla (IHC), senzor za automatsko paljenje svjetala te funkciju ‘Follow me home’.

Unutarnji prostor

Prtljažnik ima volumen od 463 l, koji se povećava do 1454 l preklapanjem naslona stražnjeg reda sjedala u omjeru 60/40. To je više nego dovoljno za prijevoz dva ili tri bicikla i opreme, bez potrebe za postavljanjem bicikla na krovne nosače. Mi smo prtljažni prostor u HS-u temeljito testirali uz enduro model Intense Tracer koji ima vrlo velike gabarite. No uz skidanje prednjeg kotača Tracer je bez problema stao u prošireni prtljažni prostor uz kacige, sprinterice, ruksak i vreće za spavanje. 

Intense Tracer za testiranje je ustupio Ronin sport. Više informacija o gravel, trail, enduro i DH modelima Intense potraži ovdje

Multimedija i personalizacija

Upravljač je presvučen PU kožom (kao i sjedala), a tu su i tipke za upravljanje pojedinim funkcijama: Reprodukcija glazbe, i navigacija izbornikom na vozačkom panelu. Dodirni zaslon promjera 10,1 inča služi za upravljanje ostalim funkcijama, primjerice klimatizacijom, navigacijom i personalizacijom vozila. Sustav je kompatibilan s platformama Apple CarPlay i Android Auto. Tu je i šest zvučnika koji pružaju prilično kvalitetan i voluminozan zvuk, a mogu se i podesiti u skladu s preferencijama vozača i putnika.

Sigurnost i funkcije asistiranja

Funkcija MG Pilot doista je korisna kod ovog relativno velikog i moćnog vozila (s ojačanim čeličnim okvirom), pogotovu prilikom duljih putovanja. Mi smo u HS-u prošli otprilike 2000 kilometara, kako autocestama tako i regionalnim i lokalnim cestama. Vozilo je doista pogodno za dulja putovanja, ne samo zbog konjskih snaga i udobnosti, već i zbog funkcija automatske asistencije i sigurnosti koje znatno smanjuju stres vozača.  

Sustav ima funkciju autonomnog kočenja u nuždi, Lane Keep Assist (upozorenje prilikom prelaska u drugu traku), detekciju mrtvog kuta i prilagodljivi tempomat. Tu je i funkcija “čitanja” znakova ograničenja brzine koja u inalčici koju smo testirali nije posve dorađena (vjerojatno je riječ o softverskim “bugovima” kao što su algoritmi i baza slika), pa je dosta često izbacivala krive vrijednosti te nije mogla “pročitati” znakove s vrijednostima većima od 70.  

Potrošnja i autonomija

Mješovita potrošnja goriva (WLTP) procijenjena je 7,6 l na 100 km za model s DCT mjenjačem. Nama su brojke izgledale još bolje, primjerice nakon prijeđenih 850 km sustav je pokazivao prosječnu potrošnju od 7,3 l na 100 km uz prosječnu brzinu od 65 km/h.

Uz pun spremnik goriva zapremine 55 litara, MG HS nudi autonomiju od otprilike 800 km.

Specifikacija

  • Agregat: Turbo benzinski T-GDI, četiri cilindra, 1490 ccm, 162 KS (119 kW)
  • Transmisija: Automatski mjenjač DCT, sedam stupnjeva
  • Potrošnja: 7,3 l na 100 km (izmjereno u testu)
  • Emisija CO2: 174 g / km (mješovita vožnja WLTP)
  • Udobnost: Panoramski krovni otvor, Multifunkcionalni kožni upravljač podesiv po visini i dubini, Podesivi središnji naslon za ruku sprijeda s klimatizacijom, Središnji naslon za ruku straga s držačima čaša, Ambijentalno osvjetljenje unutrašnjosti, Ekskluzivne Bader® integrirane presvlake prednjih sportskih kožnih sjedala u kombinaciji Alcantarom, Grijanje prednjih sjedala, Vozačevo sjedalo električno podesivo u 6 smjerova, Suvozačevo sjedalo električno podesivo u 4 smjera, Vozačevo sjedalo s ručno podesivom lumbalnom potporom, Automatski klima uređaj u dvije zone s filterom za pelud – na vozilima s DCT mjenjačem, Ventilacijski otvori za putnike straga, Ulaz u vozilo bez uporabe ključa „Keyless Entry“…
  • Sigurnost: ABS+EBD, ESC, EBA, Sustav kontrole prilikom penjanja, Adaptivni tempomat (ACC), Upozorenje na sudar sprijeda (FCW), Sustav automatskog kočenja u nuždi (AEB), Upozorenje o napuštanju trake (LDW), Pomoć pri vožnji u prometnim gužvama (TJA), Prepoznavanje prometnih znakova (TSR), Pomoć pri održavanju trake (LKA), Sustav nadzora mrtvih kutova (BSM), Sustav upozorenja o nailasku vozila sa stražnje strane automobila (RTA), Sustav upozorenja za izlaz iz voznog traka (LCW)… 
  • Prtljažni prostor: 463 l / 1454 l 
  • Dimenzije: 4610 x 1876 x 685 mm (d / š / v), 
  • Preporučena MPC: 31.900 € (model Luxury DCT) – cijene kreću od 24.900 € za model Standard

Info: www.mgmotor.hr 

Foto: MTB.HR

Pročitaj i
#na4kotača

Prati nas