Kompaktni SUV švedske tradicije i kineske proizvodnje nedavno se pojavio na hrvatskom tržištu. U off-road režimu nudi 4×4 pogon s vrlo dobrom optimizacijom vožnje izvan asfalta…
Geely Atlas Pro jehibrid s benzinskim motorom te spada u klasu kompaktnih SUV vozila. No svojim gabaritima pokriva doista širok raspon mogućih primjena. Automobil iznutra doista djeluje porostrano, tako da je smještaj vozača i njihovih suputnika udoban. Nudi i vrlo prostran volumen pratljažnog prostora, tako da se, pogotovu kada oborite stražnja sjedala, u nj može smjestiti podosta prtljage i opreme.
Vanjski dizajn čak se i najviše od svega dopao potpisniku ovih redaka jer je relativno neupadljiv, klasičnih i čistih linija, i dojam je kako ne potpada pod trenutne trendove dizajna, već obećaje produljenu svježinu i aktualnost vanjskog izgleda.
Šveđani, Britanci i Francuzi
Geely je jedna od nekoliko tržnih marki koje su se u posljednje vrijeme pojavile na hrvatskom tržištu i pokušavaju se probiti povoljnim cijenama i velikim izborom funkcionalnosti. Kineska je tvrtka možda najpoznatija po tome što je 2010. godine kupila tvrtku Volvo, a danas upravlja nizom auto marki, među ostalim u portfelju su Polestar, Lynk & Co i Lotus. Jedan od njihovih partnera u razvoju tehnologije i novih proizvoda je i francuski Renault.
Uglađena tri cilindra
Jedna od zanimljivijih karakteristika ovoga modela jest njegov agregat: Turbobenzinski motor 1.5 T-GDI sa 177 KS (132 kW) s tri cilindra, najvećeg okretnog momenta od 255 Nm pri 1800-4500 okr./min. Prvi put je korišten u modelu Volvo XC 40.
Skeptici će možda zazirati od trocilindričnog benzinskog motora, no u ovom slučaju njegov je rad dosita uglađen i teško je primijetiti da mu “nedostaje” jedan cilindar. Nema pojačanih vibracija,a živahnost i snaga (ne zaboravimo da kombinirana izlazna snaga doseže 190 KS) cijelo su vrijeme na raspolaganju vozaču. Moramo reći da smo kod drugih trocilindričnih modela primijetili spomenute nedostatke, no Geely Atlas Pro nema takvih problema.
Off-road i potrošnja
Spomenuti agregat isporučuje 177 KS (bez hibridnog elektromotora) i spojen je napogon na sva četiri kotača koje ga se može jednostavno aktivirati na središnjoj konzoli. Naime odmah pored mjenjača nalazi se kolo (okretna sklopka) za odabir jednog od četiriju režima vožnje: Eco / Comfort / Sport / Off-road. Spominjemo to prvenstveno jer u Off-road režimu se aktivira algoritam koji upravlja pogonskim sklopom i mjenjačem za prilagodbu performansi vozila terenskoj vožnji. Ipak, najviše smo vremena (razumljivo) proveli u režimu Eco, naravno radi uštede goriva.
Unatoč izlaznoj snazi i opcijskom 4×4 pogonu, potrošnja nije pretjerana. Vozili smo testni automobil mješovito na auto cesti, otvorenim županijskim cestama i u gradu. Prosječna potrošnja kretala se oko vrijednosti od 7,6 l na 100 km.
Unutrašnjost i tehnologija
Unutrašnjost je udobna i prostrana i niti malo ne asocira na jeftine materijale ili proizvodne procese. Tu su kožom presvučena sjedala i masivni središnji naslon s kromiranim rukohvatima. Prednja armatura je lijepo izrađena i djelomično presvučena kožom. Multimedijski sustav sasredišnjem infotainment zaslonom od 12,3 inča osjetljivim na dodir, bluetooth hands-free veza i sustav surround s pogledom od 360 stupnjeva i praktički svim ostalim funkcijama koje možete očekivati opd premium vozila.
Atlas Pro dolazi s brojnim sigurnosnim značajkama, uključujući parkirne senzore i kameru koja pokriva svih 360 stupnjeva oko automobila. Adaptivni tempomat precizno održava razmak, a sustavi za pomoć pri spuštanju na nizbrdici i zadržavanje vozila u traci dodatno olakšavaju vožnju.
Specifikacija
- Agregat: Benzinski, tri cilindra, sa turbo punjenjem, 132 KW / 177 KS(5500 o/m)
- Hibridni sustav: 48V EMS sustav (ugrađen sustav od 48 volti, sa starter-generatorom), kombinirana maksimalna snaga 140 / 190
- Transmisija: Automatski 7DCT
- Potrošnja: 7,6 l na 100 km (izmjereno u testu)
- Emisijski razred: Euro 6
- Udobnost: Automatski klima uređaj, djeljiva stražnja klupa, dual zone klima uređaj, vozač/suvozač, el. podešavanje ogledala, el. podizanje prednjih stakala, el. podizanje stražnjih stakala, el. sklapanje ogledala, grijanje ogledala, grijanje sjedala suvozača / vozača, handsfree, komande na upravljaču, parkirni senzori, podesivi stup upravljača, priprema za mobilni aparat, središnji naslon za ruku, stražnja parkirna kamera, stražnji parking senzori, adaptibilni tempomat…
- Sigurnost: ABS, ASD, ASR, ESP, isofix (sustav vezanja sjedalice za dijete), sigurnosni pojasevi naprijed podesivi po visini, sustav upozorenja na napuštanje prometne trake, sustav za sprečavanje proklizavanja kotača, zračne zavjese, zračni jastuci: vozački + suvozački + bočni…
- Prtljažni prostor: 378 l
- Dimenzije: 4544 × 1831 x 1713 mm (d / š / v),
- Preporučena MPC: 34.990 € (oprema Flagship)
Info: www.geely-see.com
Foto: MTB.HR