Prije ili kasnije poželjeti ćeš utrpati bicikle u prtljažnik i potražiti neke nove staze, neku novu, teško dostupnu lokaciju..
Jednom kada upoznaš i savladaš staze u okolici tvog grada ili naselja, doći će na red planiranje izleta na udaljene lokacije, koje nude nova iskustva i nove krajolike. Sve što trebaš je utrpati bicikle i opremu u prtljažnik ili na krov tvog automobila i zaputiti se zorom u neke nove avanture. Ali kojeg i kakvog automobila?
Na test smo dobili jedan od najpopularnijih malih SUV vozila u Hrvatskoj, najprodavaniji model Dacije na našem tržištu: Duster, u najnovijoj inačici koja nudi estetska i konstrukcijska poboljšanja. Dacia Duster inače je jedan od najpopularnijih SUV modela u Europi, a novi redizajn donosi brojna poboljšanja u dizajnu, performansama i opremi.
Dacia Duster 2023: Novi dizajn, poboljšana aerodinamika i ekonomičnost
Vanjski dizajn je dobio nove detalje, primjerice nova dnevna svjetla u obliku slova Y, ažurirani prednji branik i nova svjetla za maglu. Duster je inače dostupan u šest boja karoserije, uključujući simpatičnu i neupadljivu maslinasto zelenu u kojoj je došao naš testni model.
Glede unutrašnjosti, Duster je dobio novi upravljač s novim logotipom i novi dizajn ventilacijskih otvora, a tu je i veliki touchscreen zaslon koji omogućava jednostavno upravljanje te navigaciju.
Međutim, najvažnija poboljšanja su u domeni aerodinamičnosti i potrošnje goriva. Novi Duster ima niži i do 5,8 g niže emisije CO2. To je postignuto korištenjem novih ležaja kotača i guma, a i LED svjetla pridonose smanjenoj potrošnji goriva.
Dacia Duster 2023: Utisci u vožnji
U našoj probnoj vožnji Duster je ispunio očekivanja od novog automobila u svojoj klasi i cjenovnom razredu. Dizelski motor zapremine 1,5 litara i sa 115 ks dobro se nosi s ovim mini SUV-om. Može jako dobro potegnuti na strmome makadamu, kada se u pogon uključe sva četiri kotača, a podjednako dobro funkcionira u gradu i na otvorenoj auto cesti.
U vožnji po gradu, a pogotovu strmim i uskim ulicama, Duster je okretan i lako se parkira jer ipak nije prevelik. Na otvorenoj cesti je stabilan i udoban te može povući kada je to potrebno, a šesti stupanj prijenosa pruža komfornu vožnju pri brzini od 130 km/h.
Iskušali smo ga, naravno, i u off-road uvjetima, na blatu i na snijegu. Pogon na sva četiri kotača moguće je “zaključati” ili ga pak ostaviti u automatskom režimu rada.
Vožnja po rasutom šljunku, blatu ili snijegu i ledu vro je stabilna, ovjes radi odlično, a zimske gume Continental prianjaju uz podlogu bez većih problema. Tu je i sustav protiv proklizavanja koji još poboljšava pozitivan utisak stabilne i pouzdane vožnje po zahtjevnim terenima.
Dacia Duster 2023: prtljažni prostor i praktičnost
Ono što je nama kao biciklistima i ljubiteljima otvorenog prostora podjednako važno, a to je prostranost i praktičnost prtljažnog i putničkog prostora, u Dusteru je prilično dostupno i praktično. Obujam prtljažnika u 4×4 inačici (s rezervnim kotačem) kreće od 414 mm3 s podignutom stražnjom klupom do velikih 1559 mm3 s preklopljenom stražnjom klupom.
Testirali smo praktičnost uz enduro bajk Intense Tracer 29 koji zbog širokog upravljača i velikih kotača ima prilično velike gabarite. Preklopili smo dvostruku klupu, što znači da je straga ostalo slobodno mjesto za trećeg putnika, a Intense smo bez problema smjestili unutra skupa s njegovim stražnjim kotačem. Dakle skinuli smo samo prednji kotač. Uz bicikl i oba kotača, u prtljažnik smo smjestili veliki ruksak, vreću za spavanje i kacigu, i ostalo je prostora za barem još jedan bicikl. Sasvim dovoljno za cjelodnevni ili višednevni izlet.
Intense Tracer 29 na testiranje je ustupila tvrtka Ronin sport. Informacije i kupovina: roninsport.hr
Dacia Duster 2023: Specifikacija
- Motor: 1.5 Blue dCi 115 (diesel)
- Potrošnja: cca. 4,5 l/100 km
- Verzija: 4×4, Journey
- Dodatna oprema: Multiview kamera 360°, Paket “kartica” (slobodne ruke), grijana prednja sjedala…
- Maloprodajna cijena: 26.610 €
- Informacije: www.dacia.hr
Pročitaj i
Na četiri kotača: Ford Transit je Jeffovo mobilno kraljevstvo
Foto: MTB.HR