Aluminijski XC bicikl već je dugo u Specovoj ponudi, ali više ne dolazi samo kao hardtail. Sada ima i stražnju suspenziju…
Big S kaže da je to njihov novi full-suspension, koji je u biti cjenovno povoljnija verzija karbonskog modela Epic 8 lansiranog prije nekoliko mjeseci. Kaži i da je to trenutno najlakši masovno proizvedeni aluminijski XC bicikl s punim suspenzijom na tržištu. Sa 110 milimetara hoda na stražnjem dijelu, u kombinaciji s vilicom koja ima 120 milimetara hoda, novak u Specializedovoj ponudi pripada klasi XC ili maratonskih bicikala. No ako korisnik stavi vilicu sa 130 milimetara hoda, za što proizvođač kaže da je moguće, onda se Chisel može transformirati i u bicikl “down country” klase.

U Specializedu koriste tehniku zavarivanja D’Aluisio Smartweld. Glavna cijev, gornja cijev i donja cijev su hidroformirane kako bi spojevi bili što čvršći, i to prije samog zavarivanja. Za dodatnu uštedu težine, Chisel ima jednodijelnu hidroformiranu cijev sjedala koja kombinira osovinu cijevi sjedala, glavnu osovinu i pogonsku osovinu ili utor za ležaj.
Specialized Chisel ukratko
Novi Chisel dostupan će biti u veličinama XS, S, M, L i XL. Kut glavne cijevi okvira iznosi 66,5 stupnjeva, a efektivni kut cijevi sjedala je 75,5 stupnjeva u veličinama XS, S i M, 75,2 stupnja u veličini L i 75 stupnjeva u XL. Cijevi duž lanca duge su 437 milimetara, a doseg varira između 390 (S) i 495 milimetara (XL). Kut cijevi glave malo je strmiji nego kod Epic 8, a doseg je također pet milimetara kraći u svakoj veličini okvira. Također, visina head tubea kod Chisela je 10 milimetara viša od Epica, što daje nešto manje “forsirane natjecateljske” pozicije za upravljačem.
Ovaj put u Specializedu u okvir nisu ugradili pretinac za robor, no Chisel je opremljen nastavcima za dva držača za bidone. Sajle prolaze unutar okvira, cijev uz lanac je obavijena gumom, a donji dio stražnjeg nosača također je zaštićen gumom.
Video: Novi Specialized Chisel
Paleta modela
U ponudi su tri izvedbe opreme, međutim, samo će dvije u ovom trenutku biti dostupne u Europi, obje opremljene komponentama Shimano. Izvedenica sa Sram komponentama u početku će biti dostupna samo na odabranim tržištima. Chisel će biti dostupan i samo kao okvir sa stražnjim amortizerom RockShox Deluxe Select+ ali u drugoj boji od kompletnih bicikala. Domaće cijene će vjerojatno biti od 2600 eura naviše.
Chisel, SLX
- Okvir D’Aluisio Smartweld M5 Alloy, 110 mm
- Stražnji amortizer RockShox Deluxe Select+
- Vilica RockShox SID
- Mjenjač i ručica Shimano SLX M7100
- Kazeta Shimano Deore M6100, 10-51t
- Pogon Shimano MT-511, 32t
- Shimano M6100 kočnice
- Specialized aluminijski obruči
- Gume Specialized Ground Control, 29×2.35″ / Specialized Fast Trak 29×2.35″
- TranzX Dropper teleskopski držač sjedala
- Težina bicikla u veličini M 12,86 kg


Chisel, Deore
- Okvir D’Aluisio Smartweld M5 Alloy, 110 mm
- X-Fusion PRO-02 stražnji amortizer
- Vilice Rockshox Recon Silver RL, 120 mm
- Mjenjač i ručica Shimano Deore, M6100
- Kazeta Shimano Deore M6100, 10-51t
- Pogon Alu, 32t
- TranzX kočnice
- Specialized obruči
- Gume Specialized Ground Control, 29×2.35″ / Specialized Fast Trak 29×2.35″
- TranzX Dropper teleskopski držač sjedala
- Težina bicikla u veličini M 13,73 kg


Chisel, Sram
- Okvir D’Aluisio Smartweld M5 Alloy, 110 mm
- X-Fusion PRO-02 stražnji amortizer
- Vilice Rockshox Recon Silver RL, 120 mm
- Sram NX Eagle / Sram SX Eagle mjenjač i ručica
- Kazeta Sram PG-1210 Eagle, 11-50t
- Pogon Sram SX Eagle, 32t
- Sram Level T kočnice
- Specialized obruči
- Gume Specialized Ground Control, 29×2.35″ / Specialized Fast Trak 29×2.35″
- TranzX Dropper teleskopski držač sjedala
- Težina u veličini M 13,87 kg