20. siječnja 2020

Najveća novost ove godine je poboljšani (Yamahin) pogon SyncDrive Pro koji sada troši 15 posto manje energije  

Model: Giant Reign E Plus 2 Pro (2020) 27,5, veličina L

Značajke

Električna verzija Giantovog modela Reign konstruirana je, poput ostalih e-MTB modela, na bazi klasične inačice. Počevši od geometrije, pa sve do onog najvažnijeg, osjećaja i kvalitete vožnje, električni su modeli dizajnirani za jednako iskustvo vožnje kakvo pružaju postojeći modeli, s tom razlikom da uz dodatnih 250 W snage možete uz isti napor prevaliti više kilometara, uz nešto veću prosječnu brzinu.

Najveća novost kod modela za 2020. je poboljšan motor, napravljen na Yamahinoj tehnologiji. Pogon SyncDrive Pro sada je dodatno optimiziran te troši 15 posto manje energije u odnosu na prošlogodišnju generaciju. Uz standardnu bateriju kapaciteta 500 watt sati može se priključiti dodatna vanjska baterija od 250 Wh. Za upravljanje funkcijama e-motora i dalje je zadužena kontrolna jedinica Ride Controle One Remote koja je vrlo robusna i jednostavna. Giant namjerno izbjegava bilo kakav display u svom kokpitu, što nam uopće ne smeta, dapače, kontrolna jedinica s LED indikatorima sasvim je dovoljna za tehnički zahtjevnu vožnju kakvu ovaj model traži. Novost na kontrolnoj jedinici jest dodani gumb za aktivaciju funkcije Walk Assistance koju se aktivira prilikom guranja bicikla.

Romantični međuodnos

Modele Gianta redovito testiramo i predstavljamo, a ovo je prvi puta da smo na testu imali model Reign.

Gdje smo vozili

Kao i obično, ovaj smo model testirali na obje strane Zagrebačke gore, na kombinaciji makadama, singlica s puno vlažnog korijenja, te općenito na različitim vrstama podloga, kako suhoj zmlji tako i na mokrom i blatnom terenu.

Giant Reign E Plus 2 Pro (2020): Utisci

Reign je model namijenjen enduro vožnji, što znači da može svladati i ozbiljnije tehničke spustove, pa je tome i prilagođena njegova geometrija. Bicikl je vrlo dugačak, međuosovinski razmak iznosi 1276 mm (kod veličine L), a prednja vilica je pomaknuta više prema naprijed, što znači da je postavljena pod relativno malim kutom od 64,5°. naravno, tu je i Giantov progresivni sustav stražnje suspenzije Maestro koje je već potvrđen na brojnim full suspension modelima.

Duljina hoda suspenzije također je prilagođena namjeni ovog modela. Uz velikih 170 mm hoda sprijeda i 160 mm hoda straga, Reign E Plus može svladati i tehnički najteže odsjeke.

Ovakva geometrija u praksi bez problema ispunjava obećanja. Tehničke, prirodne spustaške dionice svladava bez problema. Uz dugačak hod suspenzije može svladati veliko korijenje i kamenje na spustu, a geometrija i Maestro odlično rade na uskim tehničkim zavojima. Uglavnom Reign E Plus daje vrhunsko iskustvo spuštanja, što je uostalom i slučaj i s njegovim starijim bratom bez motora.

No osim što odlično prolazi na strmim spustaškim detaljima, Reign E Plus odličan je i na usponima. Da bismo došli do kakvog zabavnog enduro spusta moramo svladati dosta visinskih metara. Reign E Plus pokazao se kao odličan penjački model, čak i na najtežim tehničkim usponima, posutim kamenjem i korijenjem. Njegova dugačka i niska geometrija odlično radi na strmim usponima. Stražnji kotač vrlo rijetko prokliže, a prednji kraj se ne podiže čak niti kada se sa svojom snagom uključi e-motor. Upravo podizanje prednjeg kotača može biti fatalno kod e-bicikala s manjim međuosovinskim razmakom, na vrlo strmim usponima.

Ovdje značajnu ulogu ima i spomenuti Yamahin motor nove generacije. Uz šest senzora motor se neprimjetno uključuje i kada je potrebno pokrenuti bicikl iz stajanja, usred vrlo strmog uspona. Sve se više približavamo idealu savršene vožnje e-bajka u svim uvjetima.

I ne samo to. Uz spomenuti optimizirani motor Reign E Plus može podržati i dulje vožnje. U nekoliko testnih vožnji smo se bez problema dvaput popeli na Sljeme i dvaput spustili, što znači da Reign E Plus podržava četrdesetak kilometara vožnje uz nekih 1800 vertikalnih metara penjanja. Naravno, uz manje penjanja prevalili bismo i više vodoravnih (kilo)metara. Pošto je kapacitet baterije jednak kao i prošle godine, 500 watt sati, ovo je više nego dobar napredak.

Sve to znači da se korisnik ili korisnica mogu upustiti u dulje trail, all mountan ili enduro avanture, ali uz manje briga. Svladat će više uspona i pronaći više dobrih spustova, bez sekiranja o tome hoće li se pred kraj vožnje baterija isprazniti.

Važno je napomenuti da se ovakve udaljenosti ne postižu s punom asistencijom motora. Spomenute uspone odradili smo uz jednu, maksimalno dvije upaljene lampice od njih pet. Nemojte računati da se nećete zadihati ili oznojiti na električnom biciklu. Uostalom pedelec bicikli niti nisu napravljeni zato da bi ih se vozilo bez ikakva napora.

Na jetrica

Po prvi put nemamo ništa posebno za prigovoriti modelu koji testiramo.

Za koga

Ovaj bicikl namijenjen je utrkivanju i ozbiljnom treniranju. Uostalom, s donje strane cijevi upravljača smještena je disclaimer naljepnica koja govori upravo o tome. Reign E Plus nije namijenjen usputnim, neobaveznim vožnjama, a još je manje predviđen za vožnju po gradu ili asfaltiranim cestama.

Cijena: 40.999,99 kn

„Dvojka“ koju smo imali na testu relativno je povoljniji model, s komponentama dostatnima za ozbiljno e-enduro utrkivanje. Dostupni su i modeli „1“ i „0“ po višim cijenama. „Nula“ za 64.999,99 kn i „jedinica“ za 45.999,99 kn dolaze s boljim vilicama, mjenjačima i drugim komponentama.

Drobionu je omogućio Giant Hrvatska.

Saznaj više o biciklu na giant.hr

Prati nas