26. srpnja 2019

Pobjednik u kategoriji Master 4 Marin Deković javio nam se iz Dolomita. U kategoriji Master 3 najbrži je bio Marko Fržop

Stigli smo u San Vigilio već u četvrtak, iako je maraton bio na rasporedu u nedjelju. Pošto sam na prošlom izdanju utrke vrlo loše prošao spust s Rita prema San Vigiliu želio sam ga svakako prije utrke još jednom proći. Nakon sto smo se smjestili na brežuljku iznad Miare krenuo sam na trening od 1.30 da malo noge razvrtim od auta i zavoja koje smo morali savladati (išli smo preko Sapade i Passo Monte Croce).

Kako je vrijeme bilo sunčano i toplo te sam imao dosta vremena, otišao sam se provozati prema nacionalnom parku Fanes, Senes i Braies single trailovima koje imamo na maratonu. Na moje iznenađenje staza je bila popuno označena i spremna kao da ce maraton startati drugi dan. Nakon treninga odveo sam Team managera (Natašu) na Aperol Spritz u mjesto 😉

Marko Fržop (foto: organizator)

Drugi dan sam krenuo na vožnju na obližnji vrh Rit da isprobam flow ili free ride stazu koja je bila označena crvenom bojom (što znaci da je srednje tehnički zahtjevna, kasnije mi je ta oznaka pomogla da odem kraćom stazom) da probam zapamtiti zavoje jer sam prošle godine na jednom zavoju skoro izletio na skijašku stazu, a ekipa gdje sam bio smješten me upozorila da jedan zavoj krivo izveden i da pripazim. Taj trening se pokazao kao dobra stvar jer na trci sam išao sigurno i brzo.

Treći dan je bio rezerviran za odmor i prijave. Organizator je u startne pakete stavio gornju majicu donjeg rublja marke Odlo, cjelodnevnu kartu za sve žičare na Kronplatzu kako za vozača tako i za pratnju. Dobilo smo paket jabuka, čokoladica i gel sponzora te broj s kuponima za pasta party poslije utrke, bon s brojem za čuvanje bicikala, bon za prijevoz robe na cilj i još neke pogodnosti.

Skupina favorita na čelu s  europskim XCM prvakom Tiagom Ferreirom (bijela majica, foto: organizator)

Kako smo i najavljivali, KronplatzKing maraton ove je godine ugostio 700 biciklista i na “izrazito” revidiranoj stazi, u odnosu na prošla izdanja. Start trase od 73 km i 3250 metara penjanja je bio u centru mjesta San Vigilio u 8.00 sati, a start trase od 49 km i 2150 metara penjanja je bio na rasporedu u 8.30. Ubrzo nakon starta se uključujemo na šumski put i počinje uspon dug 6 km te dolazimo do razdvajanja King staze i Princess staze.

King staza ide dalje prema Giogo Rita, zatim prolazeći pored farmi Biei i Runch prije uspona na padinu prema Forceli da Cians, okrutnoj 250 m + s 20% nagiba i vrha koji se zove Rit. Spust s nekoliko opasnih zavoja i ponovno se spajamo sa Princess stazom i penjemo se do vrha Piz de Plaies gdje nas čeka dobro opremljena okrjepna zona i free ride spust do San Vigillia, gdje uz potok ili rijeku krećemo po vrlo zanimljivim sing trail stazama krećemo se prema nacionalnom parku, vratima južnotirolskih parkova prirode Fanes, Senes i Braies i dolazimo do pozicije Tamersc gdje prelazimo cestu i nastavljamo prema drugom usponu dugom 13 km koji vodi na vrh Plan de Corones.

Ovako izgleda kada te okrune za kralja Kronplatza (foto: organizator)

Nakon prvog prijelaza krećemo na free ride stazu i organizator je odlučio ponuditi dulju i lakšu i kraću, ali malo tehnički zahtjevniju stazu. Kako sam ove godine bio bolje pripremljen (informiran) proučio sam kartu i vidio da je su ponuđene staze označene s plavom i crvenom bojom, sto znaci da nisu crne, tehnički zahtjevne i opasne (barem za mene).

Prošle godine sam išao na lakšu i dulju, a ove godine sam se odlučio za kraću i tehnički zahtjevniju stazu koja jest dosta kraća, ali nije tehnički prezahtjevna, jedan oštri zavoj prilikom izlaska na bijeli put iz razloga sto sam dosta vremena izgubio u prošlom izdanju koji dalje vodi sjevernom stranom planine, stižući samo do Ochsenalma na otprilike pola visine, umjesto da se spušta gotovo do Risconea, kao što je to bio slučaj prethodnih godina. Više panorame i manje uspona recept je maratona KronplatzKing za 2019. godinu. (tekst: Marin Deković)

Hrvatski vozači na trasi King

KING MARATHON 73 km – 3.250 m+

Elite muški

1 – Tiago Ferreira POR – DMT Racing Team – 3:48.50

2 – Aleksei Medvedev RUS – ASD Cicli Taddei – 3:50.47 (+1.56)

3 – Frans Claes BEL – Loving Hut MTB – 3:51.20 (+2.29)

Elite žene

1 – Maria Cristina Nisi ITA – New Bike 2008 – 4:44.28

2 – Esther Süss SUI – BikErich – 4:48.03 (+3.24)

3 – Chiara Burato ITA – Olimpia Cicli Andreis – 4:54.55 (+10.17)

PRINCE CLASSIC 49 km – 2.130 m+

Elite muški

1 – Peter Menghetti ITA – Team Bike Innovation – 2:41.55

2 – Michael Mayer AUT – CGO Xentis Racing – 2:43.55 (+2.00)

3 – Michele Zordan ITA – Metallurgica Veneta – 2:46.05 (+4.10)

Elite žene

1 – Klara Ursch ITA – Cermes BZ – 3:31.19

2 – Katrien Geuens BEL – Bike Inn Herentals – 3:41.28 (+10.09)

3 – Alexandra Oberhollenzer ITA – RH Racing Team – 3:44.34 (+13.15)