“Ciklocentar” Bike park Tršće Human Fish Gravel SloEnduro
1. travnja 2018

Incident se dogodio u najzapadnijoj austrijskoj pokrajini Voralberg, gdje je požar neposredno ispod žičare uzrokovao pregrijani kočioni sustav DH bicikla!

Gotovo nevjerojatna vijest došla nam je iz Voralberga u Austriji: pod gondolom na skijalištu Muttersberg iznad Bludenza, na osunčanoj strani na kojoj je snijeg već okopnio, izbio je šumski požar kojega je, tvrde, izazvao brdski biciklist. Konkretnije, riječ je o pregrijanom rotoru kočnice na njegovom DH biciklu. Biciklist je, nakon divljeg spuštanja po stazama, poželio malo odahnuti i ispružiti se na suhoj travi. Bicikl je odložio na tlo i… eto šumskog požara!

Odmah je pokušao sam ugasiti požar no ubrzo je shvatio da je bolje pozvati vatrogasce. Bila su potrebna dva helikoptera kako bi u dva sata uspjeli ugasiti vatru.

Ne m’reš v’erovat’

Ova bi vijest bila još više nevjerojatna da se dogodila na drugoj strani doline, u bike parku Brandnertal (brand = požar).

Biciklist je najvjerojatnije vozio na e-biciklu, jer takvi su bicikli teži od onih običnih (bez motora) i znatno više opterećuju kočnice. E-bicikli su inače posebno popularni baš na njemačkom govornom području, a i tamošnji biciklisti su malo teži od prosjeka, uglavnom radi tradicionalne gastronomske ponude na tim područjima.

Na ovom njemačkom forumu pronašli smo informacije da je u čitav incident možda bila umiješana trava posebne sorte, koju je dečko pripalio iz sasvim drugih razloga, a planula je i suha trava na tlu – pa je možda sve skupa poslužilo kao dobar izgovor.

Mogu li rotori doista izazvati požar?

Kočioni rotori na biciklu sa ili bez motora inače mogu dosegnuti temperaturu do 400°C, a u praksi ta se temperatura približava vrijednosti od 300°C (pogotovu s pločicama sa sustavom hlađenja i rotorima djelomično napravljenima od aluminija). To je otprilike upola temperature koju postigne obična šibica no znamo da vatru možete zapaliti i običnim suhim štapićem i komadom užeta …

Eto, dobili smo još jedan razlog za izbjegavanje pretjerane uporabe kočnica prilikom spusta. Naime još ne postoje kočnice koje dobro rade kada ih držiš pritisnutima čitavo  vrijeme. U svakom slučaju sada ćemo bolje paziti gdje odlažemo svoje konjiće nakon dugog spuštanja.

Protivnici disk kočnica na brdskim biciklima već su odavno izumrli, no ima ih još mnogo koji se protive takvim kočnicama na cestovnim biciklima. Njima će sigurno dobro doći još jedan razlog za dodavanje ulja na vatru, kao i onima koji bi općenito zabranili bicikle u šumama.

“Ciklocentar” Bike park Tršće Human Fish Gravel SloEnduro
Prati nas