1. travnja 2019

Novo pravilo o minimalnoj visinskoj razlici DH staze razlog je zbog kojeg Lošinj ove godine nije uvršten u kalendar Svjetskog MTB kupa. Zbog toga će vrh Kalvarija do sljedeće godine dobiti veću nadmorsku visinu. Štoviše, zbog novih zahtjeva iz UCI-ja promijenjen je i cilj utrke 4 otoka!

Krajem rujna 2018., kada je Međunarodna biciklistička federacija UCI s velikim kašnjenjem objavila kalendar Svjetskog kupa za 2019., vjerojatno je najveće iznenađenje bilo to što u nj nije uvrštena utrka na Lošinju. Pouzdane insajderske informacije koje su isplivale na površinu odmah nakon zaključenja „svjetske“ sezone 2018. već su i prije službene objave ukazivale na to da će lošinjski organizatori jednu godinu biti „na ledu“. Svjetski kup opet će na Lošinju biti održan tek slijedeće, 2020. godine.

 

Sada su na površinu isplivale informacije o razlogu stavljanja lošinjskih organizatora „na led“. Naime ispostavilo da su organizatori spusta u Lošinju, klubovi MTB Trbovlje i AK Lošinj – u nemilosti zbog premale visinske razlike na njihovoj stazi duljine 1300 m! To smo potvrdili i uvidom u novi UCI pravilnik koji je stupio na snagu 1. siječnja 2019. 

 

Po novim pravilima minimalna dopuštena visinska razlika između starta i cilja utrke MTB spusta iznosi 250 metara. Ukoliko na webu  potražite informacije o visini vrha Kalvarija, na kojoj se nalazi crkva sv. Ivana Krstitelja uz koju je smještena drvena startna rampa lošinjskog spusta, pronaći ćete vrlo različite reference koje variraju čak 20 metara – gore ili dolje.

 

“Uz pomoć satelita, UCI je dobio točnu visinu proplanka na kojem je smješten start, i ta visina iznosi točno 240 metara iznad razine mora”, povjerio nam je direktor DH utrke na Lošinju Sebastjan Zmrzljak. “Tome još moramo oduzeti cijeli metar, jer je cilj na rivi smješten dobar metar iznad površine, ovisno o plimi, ali treba dodati četiri metra visine startne rampe. Takva računica kaže da je start na Lošinju smješten 243 metara iznad mora.” Sedam metara smo preniski, a UCI nam očito ne namjerava gledati kroz prste.”


Pogled sa starta prema cilju – očito nije tako daleko kako se čini. Foto Miha Skrt.

Start će biti na 251 m iznad mora!

Gradnja 11 metara visoke rampe na vrhu, izloženom jakim vjetrovima, bila bi prezahtjevna, kaže Sebastjan. Niti montaža privremene konstrukcije u trajanju tjedan dana nije moguća. Nova startna rampa biti će visoka sedam metara. Nova čelična konstrukcija nadovezati će se na postojeću drvenu, djelo stolarskog majstora Janeza Cestnika, i biti će tri metra viša.

 

No prije toga biti će potrebno podići i sam vrh Kalvarija! Za četiri metra! Projektna dokumentacija već je pripremljena. Materijal je osiguran. Organizatori su još jesenas krenuli u potjeru za dozvolama no još ih nisu kompletirali, pa radovi još nisu započeli. Predstojeća međunarodna (UCI C1) utrka u svibnju održati će se na postojećoj stazi, no radovi bi trebali započeti u srpnju, u vrhunsku turističke sezone.

 

Uz veću početnu brzinu sa 7 m visoke rampe, odmah nakon starta slijediti će novi skok, najveći ikada na ovoj stazi.

 

Uglavnom, održavanje utrke Svjetskog kupa na Lošinju 9. i 10. svibnja 2020., gotovo je zajamčeno.

No to nije jedini premaleni gabarit na Lošinju za UCI mjerila

Iako je  posljednje četiri godine utrka 4 otoka završavala u Sunčanoj uvali, ovogodišnje ciljno mjesto biti će postavljeno u centar Malog Lošinja. Skok u more nakon cilja posljednje etape više neće biti tako savršen, ali barem će širina cilja odgovarati pravilima Međunarodne biciklističke federacije UCI.


Foto Mitas 4 Islands

Naslovna fotografija Klemen Humar

Prati nas