17. ožujka 2017

Najduža i za mnoge to bude najteža etapa na ove godine. U slučaju da vrijeme bude lijepo i počastiti će vas s vrlo slikovitim pogledama.

21. travnja je na rasporedu treći otok – Cres. Za dobro jutro će start biti sama uzbrdica i to ne baš laka. 

U kratko

Merag – Osor, preko gotovo cijelog otoka s kojih par skretanja. Sve skupa 69 kilometara. 1500 visinskih metara uspona, s time da je već prvi – startni – uspon skoro 300 metara visinske razlike. Ali ne brinite, na Cresu su zagarantirani lijepi pogledi da vam bude lakše!


Visinski profil 3. etape

Mah opisuje treću etapu

Treći natjecateljski dan će isto tako započeti rano. Nakon ranog doručka ćemo se pozdraviti od Baške. Nakon što svu našu prtljagu natovorimo u autobuse, preko Cresa ćemo se zaputiti prema novom baznom logoru u Lošinju. S autobusima do Valbinske na trajekt i preko mora do luke Merag

Treća etapa će biti najduža, s najvišom visinskom razlikom, najzahtjevnija i jedina transferna sa startom u Meragu i ciljem u Osoru. Kao i prošli put ćemo iz trajekta ravno s palube krenuti uzbrdo.


Ovako se napada drugi dio prvog uspona.

U dva kilometra podići ćemo se za skoro 300 visinskih metara. Slijedi tehnički spust, a nakon toga dugo krstarenje po vinogradima i maslenicima. Etape uobičajeno izbjegavaju gradove, ali ovoga puta vozimo u sam centar CresaTamo pripazite na promet! 

Iza marine je kraj civilizacije i slijedi 10 kilometara vožnje po izohipsi 150 metara nad morem. S lijeve strane je gusto žbunje a na desnoj more. Ljetos se nećemo spustiti skroz do Valuna, nego ćemo već prije krenuti na novi, dugi uspon. 


Još samo malo i doseći ćemo drugi vrh. Nagrada? Spust!

Sav trud će nam biti isplaćen, kada stignemo na kamenite ulice sela Lubenice, 400 metara nad morem. Spust će nas iznenaditi. Borova šuma s terenom poput paperja, biti će više nego dobrodošla nakon više dana kamenitog mučenja.

{loadposition inside}

Teren će se postepeno mijenjati i tehnički dosta zahtjevan spust dovesti će nas u Martinščicu. Na četiri kilometra asfalta, koji slijede, koncentracija može malo popustiti, ali mišići naravno ne. 


Romantično krstarenje između maslinika.

U Sutivanu će glatka cesta opet završiti i na prvi dojam nedužan makadam će pred Ustinama već pošteno pokazati zube. Okrepna stanica će nam vrlo dobro doći, ipak nas čeka još 10 beskrajnih kilometara po nizbrdici, na kojoj nikako ne možete razviti brzinu. 

Sve dok konačno opet ne stignete na asfalt. Zadnjih 5 kilometara spusta će biti stresno jedino u slučaju da je uz vas još jedan par koji će se nemilosrdno boriti za ne znam koje mjesto.


Lijepo, zar ne?

Dobro je znati!

Za oštro kamenje i trnovite staze je tubeless sistem bez zračnica dobar izbor. Gume neka ne budu one najlakše, nego im priuštite par dodatnih grama bočnog pojačanja. Isto tako stare, potrošene gume nemaju što tražiti na 4 otoka. Vapnenasti zubi morskih pasa će ih odmah pregristi. 


Pazite na oštro kamenje!

Kad u Osor stigne i zadnji par, te nakon što i oni pojedu zaslužen ručak, konvoj autobusa i kamiona će krenuti do Velog Lošinja. Tišina među putnicima će biti dobar dokaz da smo i treći dan dali sve od sebe

Fotografije Matej Hartman

www.adriabike.hr

Pročitajte još:
mtb.hr predstavlja: Mitas 4 Islands, druga etapa – otok Rab
mtb.hr predstavlja: Mitas 4 Islands, 1. etapa – Otok Krk

Prati nas