28. siječnja 2020

Više od 20 kilometara duljine, i doista teška etapa. Kuret i Pintarič opet izvrsni, MArko Fržop obranio 7. poziciju u ukupnom poretku. Uoči današnje presudne (kraljevske) etape, razlike među najboljima i dalje su izuzetno malene

Trećom (kronometarskom) etapom na vulkanskom otoku Lanzarote jučer je nastavljena utrka kategorije UCI S2,  4Stage Mountain Bike Race Lanzarote. Vrlo zahtjevna trasa duljine 20,6 kilometara, uz 590 visinskih metara uspona, iznjedrila je novu vodeću u ženskoj kategoriji, a pobjednik prethodne nedjeljne etape u muškoj kategoriji ponovio je pobjedu i u ponedjeljak. Opet su se odlično snašli Blaža Pintarič, Iztok Kuret – Izo i Marko Fržop.

Muški elite

Talijan Luca Braidot (CS Carabinieri) postavio je najbrže vrijeme. Štoperica se zaustavila na 50 minuta, 9 sekundi i 83 stotinke. Nijemac Ben Zwiehoff (Centurion – Vaude) bio je sporiji za svega tri sekunde, a Talijan Nicolas Pettina (CS Carabinieri) zaostao je 31 sekundu. Španjolac Sergio Mantecon Gutierrez bio je četvrti, a Poljak Bartlomiej Wawak (oba Kross Racing Team) peti.

Nakon tri etape, Luca Braidot preuzima vodstvo s 39 sekundi prednosti ispred Gutierreza, Wawak na trećem mjestu zaostaje 47 sekundi, Pettina je četvrti s 50 sekundi zaostatka, a Top 5 zaključuje Austrijanac Karl Markt (Möbel Marki MTB Pro Team) koji zaostaje minutu i 29 sekundi.

Žene elite

Talijanka Greta Seiwald (Santa Cruz FSA Pro)  do cilja je trebala sat, minutu i 41 sekundu. Blaža Pintarič (Pintatim) zaostala je 49 sekundi, dok je Talijanka Chiara Teocchi (Santa Cruz FSA Pro) zauzela treće mjesto sa zaostatkom od minute i pol.

U vodstvu ukupnog poretka došlo je do promjene jer je Dankinja Caroline Bohe (Ghost Factory Racing) nakon petog mjesta na kronometru morala majicu vodeće prepustiti Seiwald i to sa zaostatkom od dobre dvije i pol minute. Na drugom mjestu u ukupnom poretku je Pintarič sa zaostatkom od jedne minute, a na trećem mjestu je Dankinja. Unatoč padu na nedjeljnoj etapi, Kanađanka Emil Batty (Trek Factory Racing) jučer je završila na devetom mjestu, s ukupno 5 minuta i 41 sekundu zaostatka za trenutno četvrtim mjestom.

Slovenci

Iztok Kuret – Izo (KD Alpe SiS) završio je četvrti s 38 minuta zaostatka za pobjednikom. Za treće mjesto u etapi nedostajalo mu je svega 16 sekundi! Još uvijek drži treće mjesto u ukupnom poretku i zaostaje 17 minuta i 5 sekundi za vodećim Nizozemcem Erikom Dekkerom, pobjednikom jučerašnjeg kronometra u kategoriji.

Izidor Cindrič (Team sione-bikes.com) završio je etapu u elitnoj kategoriji na 63. mjestu, a u ukupnom poretku na 62. mjestu.

Hrvati

Marko Fržop (Topsport) završio je etapu na 10. mjestu, a u ukupnom poretku i dalje je na izvrsnom 7. mjestu. Roberto Vukmir završio je kronometar na 86. mjestu i ukupno je zauzeo 11. mjesto. Filip Sobot (oba KBBXS adrenalin) jučer se plasirao na 90. mjesto, a u ukupnom poretku zauzima 94. mjesto. Sva trojica nastupaju u kategoriji Master 40.

Rezultati nakon tri etape

Video: 4Stage Lanzarote 2020, treća etapa

Marko o kronometru:

“Uglavnom, šta da kažem. Brdski kronometar, kojeg sam se jako bojao, baš zbog svoje tjelesne konstitucije, nisam baš neki „brdaš“, a i bolje mi leže dulje staze, jer snagu koju imam mogu dosta dugo proizvoditi.

Startali smo s predivne pješčane plaže, a pred nama je bio uspon na 600m visoko brdo.

Sam uspon je bio razbijen na dva djela, te na nešto malo više od polovice dolazi se do tehničkog spusta gdje se spuštamo nekih 200m te dolazimo na dužu ravnicu i završni uspon.

Cijeli uspon je dosta izrazbijan, nije konstantan, dakle izmjenjuju se makadam i singletrack, strmo, ravno nizbrdica…

Robert Pintarič mi je savjetovao da ga pogledam koji dan prije utrke, ali nisam uspio i pogriješio sam.

Svejedno sam se dobro snašao (mada bih bio malo drukčije neke dijelove odradio) i odvozio sam relativno dobro. Završio sam 10. u kategoriji i uspio sam održati 7. poziciju u ukupnom poretku.

Najviše me veseli to što sam imao dosta dobre noge, i wati koje sam izbacio danas su stvarno OK za ovo doba godine tako da sam zadovoljan današnjom etapom.”

Marko Fržop nakon kronometra, s pogledom na zonu starta (foto: Osobna arhiva)

Izo Report: 4Stage Lanzarote 2020, treća etapa:

“Iako sam dao sve od sebe 100%, izgubio sam treće mjesto u etapi za samo 15 sekundi. Borio sam se do kraja, ali na posljednjoj rampi mi je ponestalo snage. Naime, Negrin je posljednja 4 kilometra vozio u skupini, a ja sam opet bio sam na poprilično jakom vjetru u prsa i bio sam toliko iscrpljen da više nisam mogao zadržati prednost koju sam već uspio steći na trasi.

Ipak, vrlo sam zadovoljan jer iako se više ne osjećam olimpijski, svejedno je ispalo kako treba. Trasa je i ovoga puta bila izvanredna, s izvanrednim pogledom na cilj.

Sutra je presudan dan za obranu trećeg mjesta. Četiri minute prednosti na trasi duljoj od 80 kilometara ne znači gotovo ništa. Opet će biti potrebno dati maksimum, premda, kao što se vidjelo danas, to nije uvijek dovoljno. Čini mi se da će u ovoj bitki pobijediti onaj tko ima više sreće i što god ispadne, ja ću reći da je pobijedio bolji!”

Jučerašnja bitka s vremenom. Iz Izovog privatnog arhiva.

Danas je na rasporedu posljednja etapa, dugačka 81,6 km i s 1633 vertikalnih metara uspona. I u muškoj i u ženskoj konkurenciji razlike između vodećih vrlo su male i svaka pogreška može biti skupa.