27. siječnja 2020

Jučerašnju etapu osvojili su Luca Braidot i Caroline Bohe. Marko Fržop popeo se na sedmo mjesto u ukupnom plasmanu; Blaža i Izo također izvrsni. Razlike među vodećima i dalje su vrlo male

Utrka UCI kategorije S2, 4Stage Mountain Bike Race Lanzarote, nastavljena je jučerašnjom drugom etapom na vulkanskom otoku u Kanarima. Vrlo zahtjevnih 59,7 kilometara, uz “penjanje” od gotovo 1000 visinskih metara, iznjedrilo je nove etapne pobjednike u muškoj i ženskoj kategoriji. Blaža Pintarič, Iztok Kuret – Izo i Marko Fržop izvrsno su odradili ovu ne tako jednostavnu etapu.

Muški elite

Talijan Luca Braidot (CS Carabinieri) u ciljnom je sprintu ulovio Poljaka Bartlomieja Wawaka (KROSS Racing Team). Njihovo vrijeme bilo je dva sata, sedam minuta i 19 sekundi. Treći sa četiri sekunde zaostatka, bio je Wawakov ekipni kolega, Španjolac Sergio Mantecon Gutierrez. O izjednačenosti utrke u kategoriji elite pokazuje i to da je prvih osam natjecatelja u cilj ušlo u svega pola minute.

Bartlomiej Wawak trenutno je u ukupnom vodstvu, a sa samo sekundom zaostatka za vrat mu dašće Luca Braidot.  Sergio Gutierrez na trećem mjestu zaostaje 5 sekundi.

Žene elite

Etapnu pobjedu slavila je Dankinja Caroline Bohe (Ghost Factory Racing Team), njoj je trebalo 2 sata, 27 minuta i 54 sekunde. Na drugom mjestu našla se Blaža Pintarič koja je u cilju zaostajala samo sedam sekundi, iako je njezin zaostatak u prvoj polovici utrke bio nešto više od pola minute, kada je biciklirala na trećem mjestu. Na treće mjesto plasirala se Talijanka Greta Seiwald (Santa Cruz FSA MTB Pro) s 18 sekundi, a četvrta je, nakon pada na startu etape, bila Kanađanka Emily Batty (Trek Factory Racing). Na kraju je zaostala samo 45 sekundi.

Pobjednica prve etape Talijanka Chiara Teocchi (Santa Cruz FSA MTB Pro) završila je na osmom mjestu. Nakon dvije etape vodi Caroline Bohe, na drugom mjestu je Greta Seiwald sa 45 sekundi, a Emily Batty na trećem sa 46 sekundi. Blaža je na četvrtom mjestu sa 54 sekunde zaostatka.

Slovenci i Slovenka

U kategoriji master 50 je Iztok Kuret – Izo (KD Alpe SiS) i dalje je na podiju, jer je u drugoj etapi, osvojio treće mjesto s 7:47 zaostatka za pobjednikom etape Erikom Dekkerom. Blaža Pintarić (Pintatim) još je malo stisnula gas i nakon subotnjeg petog mjesta, etapu je završila na drugom mjestu. Izidor Cindrič (Team sione-bikes.com) etapu je završio kao 64. u kategoriji elite.

Hrvati

Sva tri hrvatska natjecatelja voze u kategoriji Master 40. U nedjelju se najbolje plasirao Marko Fržop (Topsport), koji je svoju subotnju 11. poziciju popravio drugu je etapu završio kao deveti i u ukupnom poretku popeo se na sedmo mjesto! Marko je u etapi zaostao 10 minuta i 12 sekundi za pobjednikom kategorije, Španjolcem Hernandezom. Dvojac iz ekipe KBBXS Adrenalina Pula Roberto Vukmir Filip Sobot završili su na 92. i 105. mjestu. Inače u kategoriji master 40 etapu je završilo 156 natjecatelja.

Marko Fržop i Blaža Pintarič (foto: Arhiva MF)

Video: 4Stage Lanzarote 2020, druga etapa

Marko o drugoj etapi:

“Današnja etapa, iako duža nego jučerašnja, 60 km i 1000 m uspona, bila je jednako brza kao ona jučer. Prosječna brzina od oko 25 km/h, po izrazito teškom terenu, dovoljno govori o brzini.

Prvi dio utrke mi nije radio Powermetar, a kako su se izmjenjivali strmi hupserasti usponi, nastojao sam odvoziti taj dio “na osjećaj” i ne „zakucati“ se, jer sam znao da moram imati svježine za ostatak utrke. Negdje od polovine etape sam vidio da me noge stvarno dobro slušaju, pa sam krenuo u malo jači ritam, prestigao dobar broj natjecatelja, iako sam na uskim singlovima imao određenih problema jer se pokazalo da sam tehnički nešto spretniji, možda sam izgubio nekoliko desetaka sekundi, ali ništa za to.

Uglavnom u konačnici sam etapu završio na devetom mjestu u kategoriji, zadovoljan sam odrađenim, jer sam napredovao kao što je bilo u planu.

Bicikl me služio izvanredno, a Maxxis Recon race gume su pun pogodak za ovakvu stazu.

Sutra je na programu brdski kronometar, inače mi ta disciplina ne leži, ali dat ću sve od sebe, kao i uvijek.

Lijep pozdrav svima s toplog i prašnjavog Lanzarotea!”

Izo Report: 4Stage Lanzarote 2020, druga etapa:

“Sretno sam ušao u cilj druge etape i opet s vrlo pozitivnim osjećajima! No dogodila se i prva manja neugodnost, jer je naša grupa promašila trasu i izgubili smo oko pola minute, dok se nismo vratili na stazu. Potom se grupa raspala, što mi je bilo jako žao, jer smo stvarno dobro surađivali. Danas sam se nekoliko puta našao sam samcat na vjetru i izgubio puno energije, a prema kraju su i natjecatelji koji su bili iza mene također dosta zaostali Kada ostaneš bez energije počinješ griješiti, ali srećom nijedna pogreška nije bila kobna. … da ne zazovem vraga!

Gnjavaža startne procedure danas je izostala jer je 50 najbržih mastera startalo ispred, naravno iza elitnih kategorija. Ovo je potpuno drugačija pjesma, puno sigurnije!

Trasa je bila izvrsna i danas, vrlo malo asfalta, staze su bile vrlo zanimljive i sve tehnički zahtjevne. Doživio sam par vrućih trenutaka, ali do sada nisam poljubio kanarsko tlo i neka tako ostane! Jer ako padneš na vulkansko kamenje, nemam pojma tko bi mogao zašiti te rane!

Ukratko, danas sam završio utrku kao treći, pa sad ozbiljno razmišljam o zadržavanju svoje pozicije, iako sam samo potajno sanjao prvih deset! Možda odgovor dobijem već na kronometru!”

Danas je na rasporedu kronometar od 20,6 kilometara, s 590 vertikalnih metara uspona.

Web odredište utrke

Borba do zadnjega metra. Na naslovnoj fotografiji Iztok Kuret – Izo.  Fotografije organizator.