4 Islands
19. travnja 2023

Danas punim gasom na Krku. Gotovo 80 kilometara duljine, skok do Mjesečevog platoa i krstarenje unutrašnjošću otoka. 4Islands sutra seli na Rab…

Od Baške do Baške. Prvo pravo iskušenje nogu i konkurencije. Karte su na stolu, a favoriti su prvi put pokazali zube. Etapa na Krku malo je drugačija od dosadašnjih, dodano je nekoliko kilometara, ali je izbačen legendarni spust s Velog Vrha u Punat. Sveukupno 78 kilometara duljine i 1700 vertikalnih metara uspona.

4 Islands: I’m a rock-it man

U kategoriji Grand Masters Peter Vesel i Loris Tomat (Keindl Sport) u cilj su stigli s znatnom prednošću ispred Švicaraca Marca Schnydera i Christiana Waeltija (Garmin – Schnyder GCS). Prednost dvojca Keindl Sport bila je 9 minuta i 19 sekundi nakon vožnje od tri sata, 34 minute i 5 sekundi. Treći su bili Boris Basta i Krešimir Franić (Cycling Team Lošinj). Matej Hartman i Dejan Nemeček (mtb.si) završili su sedmi u kategoriji.

U kategoriji Masters pobjeda za brazilski dvojac Zandona / Soares (3Z), a na drugom mjestu svjetski prvak Jose Antonio Hermida i njegov kolega Antonio Ortiz (ESP, Oldies and Goldies). Sjajan rezultat hrvatskog dvojca Deković / Šubr (Team Visit Kvarner) koji su etapu završili na trećem mjestu, a odmah za njima u plasmanu je još jedna hrvatska ekipa, Mesarić / Lindemann (Husqvarna Team). Team MTB.HR (Rene Rubeša / Ivan Tečić) etapu je završio na vrlo dobrom 13. mjestu.

Najstarija kategorija Great Grand Masters i sjajno drugo mjesto za dvojac Aleš Boben i Roman Žnidaršič (MTB Trbovlje). U Mix kategoriji sjajno prvo mjesto za hrvatsku ekipu Roko Fržop i Kristina Lukačević (Husqvarna MIX Team).

Elite: Favoriti očekivano najbolji

Danas su najjači Nijemci bili Georg Egger i Lukas Baum (Orbea x Leatt x Speed Company) koji su na stazi na Krku proveli 2 sata, 55 minuta i 49 sekundi i jedini probili granicu od ispod tri sata vožnje. Na drugom mjestu je dvojac Buff Megamo koji čine Nizozemac Hans Becking i Francuz Hugo Drechou, a treći su Talijani Lorenzo Samparsi i Dario Cherchi (KTM Alchemist Brenta Brakes). U konkurenciji seniorki nepobjedive su Njemice Bettina Janas i Kim Ames (sportograf.com – Bike Aid MTB).

Sve rezultate potraži na epic-series.com.

Što su Marin, Ivan, Kristina, Chloe, Miha, Peter i Mah rekli o etapi?

Marin Deković iz danas najbolje plasirane hrvatske ekipe Team Visit Kvarner: “Ove godine nije bilo gužve na startu jer nas je organizator podijelio u blokove od po 50 vozača (25 ekipa) tako da nije bilo guranja….Oni najbolji odvojili su se od ostalih odmah na usponu prema Mjesečevom platou i ostali smo mi, i pokušavali ih sustići. Danas smo imali čast voziti se sa svjetskim prvakom: Jose Antonio Hermida…Držali smo ih na usponima, ali na dole smo se maknuli i gledali s čuđenjem što to izvode… Vrijeme nas je poslužilo i nije bilo kiše, a ni jakog vjetra, a što je etapa vise prolazila to je temperatura rasla i na kraju mislim da je bilo oko 25 stupnjeva sa suncem. osjećaj  je bio dobar, išli smo jako i bez kalkulacija, da smo mogli jače, išli bismo jače.

Tečić / Rubeša (foto: Epic Series)

Ivan Tečić (Team MTB.HR): ” Nakon dinamičkog prologa kojim smo osigurali start iz najjačeg bloka A, novi dan na Krku značio je i novu utrku za mog kolegu Renea i mene.

Kao i uvijek, utrku smo započeli uzbuđeni i puni adrenalina, noge su bile odlične i sjajno su odradile vrlo zahtjevnu stazu uz poprilično blata na pojedinim mjestima. Na 62. kilometru dogodilo se iznenadno bušenje koje nam je oduzelo dodatnih pet minuta i tako nas poslalo na 13. mjesto u vremenu od 3:50:16. Unatoč tome vrlo smo zadovoljni rezultatom, uživamo u ovome iskustvu te se veselimo nadolazećim danima za koje ćemo se potruditi jednako jako kao i za prva dva. Sada slijedi brz odmor, punjenje i odlazak na Rab.

Kristina Lukačević (Husqvarna MIX Team) s Rokom Fržopom vodeća je u kategoriji mješovitih parova: “Naš sponzor je Husqvarna koja je tražila partnera za Roka i našla je partnericu. Na 4Islands smo oboje drugi put, no prvi puta skupa. Danas je sve išlo po planu, sutra nas čeka nešto lakša etapa i idemo malo opuštenijim tempom na pripreme za Cres.”

Chloe Cross i Miha Deu (Whistljana), treći u plasmanu mješovitih parova: “Upoznali smo se preko interneta, mi smo moderna ekipa, ha, ha. I uživo smo se upoznali dan prije utrke. Prvi put sam u Hrvatskoj , a također i moj prvi put da se natječem u Europi. Danas sam dosta vremena vozila sa slomljenom sjedalom, tako da su usponi bili malo teži nego što bi inače bili.” Miha dodaje: “Ovo su mi prvi 4Islands, prošle godine sam vozio Krk ‘n’ Roll, ali inače se natječem u enduru. Chloe me iznenadila posebno na usponima, jer me ‘držala’ gotovo svugdje.”

Matej Hartman (mtb.si): “Počelo je s oblačnim i prilično hladnim vremenom, kasnije je bio prekrasan sunčan dan. Ali još uvijek je bilo blata. Blata je uvijek ispred Dolova, čak i kad je suša, isto u kanjonu Vele rike. Tako da smo na cilj stigli vrlo krnji – bicikli i biciklisti. Etapa je bila duga. Malo mi je žao što ove godine nije bilo spusta sa Velog vrha do Punta. Ali danas sam shvatio kako se Bobi osjećao dok se vozio sa mnom, jer tako se osjećao i Dejan danas, kada me je puno puta čekao da se ‘priključim’ natrag. Moram priznati da je brži od mene. S druge strane, ispunjavamo moto koji smo si postavili na početku. Dejan uživa, a ja se trudim da ne umrem. I ponosno nosimo jazavca na dresu!”

Peter Vesel (Keindl Sport): “Dan bogat događajima. Već ujutro smo odredili taktiku, tako da sam prvi uspon na ‘mjesec’ krenuo na početku, jer nam je cilj bio uhvatiti brzu grupu i spojiti se, jer tada ima dosta ravnice i može se dobro iskoristiti u zavjetrini. Zajedno s Dekovićem i dvojicom Španjolaca uhvatili smo Hermidu i njegovog partnera te smo zajedno vozili oko sat vremena. Hermida je stvarno legenda. Poznajemo se od ranije, s Epica i Andaluzije. I priča k’o navijen. Što je veća strmina, više priča. Ali mi smo u ‘dealu’. Inače kaže da nije u formi i da uživa u biciklizmu. Ima noge kad se ugrije, a pretežak je nekih osam kila. Kasnije sam imao par loših trenutaka i grupa u kojoj smo se vozili nam je pobjegla. Nakon etape dosta posla. bicikl je trebalo oprati, ali i krpe. Na vezi smo.”

Video: Vrhunci prologa u Baškoj

4Islands se seli na Rab: 76 kilometara i 1300 metara uspona

Start u Loparu, zatim kroz malo mjesto i prelazak Rajske plaže, tada utrka zapravo počinje. Kratak, intenzivan uspon i spust natrag do plaže Lopar i početak uspona legendarnom Premužićevom stazom s pogledom na Velebit. Nakon toga kilometri se nižu kao na pokretnoj vrpci jer je etapa na otoku Rabu poslovično najveća prosječna brzina.

Natjecatelj(ic)e čeka cilj u gradu Rabu uz pratnju zvona s četiri zvonika. Vremenski uvjeti? Na yr.no najavljuju malo sunca, malo oblaka i mogućnost za koju kap kiše. Temperature tijekom utrke – od 12 do 16 stupnjeva.