Dvanaestica je u vrhu ljestvice biciklističkih kompjutora u ponudi renomiranog njemačkog proizvođača Sigma. Ljestvica je postavljena visoko, no ostvaruje li ovo računalo ambicije Sigminih inženjera?
Model ROX 12.0 Sport u vrhu je ljestvice biciklističkih kompjutora u ponudi renomiranog njemačkog proizvođača Sigma. Već svojim velikim gabaritima odaje dojam profesionalne sprave koja nudi sve moguće opcije. Prvi dojam doista ne vara jer se ovdje „ispod haube“ kriju praktički sve opcije koje nam mogu zatrebati tijekom utrke, treninga ili rekreativne vožnje.
Ono po čemu se ROX 12.1 na prvi pogled izdvaja od većine ostalih biciklističkih računala svakako jesu njegove dimenzije. Naime dimenzijama je gotovo identičan Garminovom top modelu Edge 1030 (svega jedan milimetar razlike), ali je „čak“ dva grama teži. Već iz samih gabarita ovog uređaja očito je da su Sigmini inženjeri ciljali direktno u Garminovog stjegonošu, a Sigmini manageri žele se izboriti za dio tržišnog kolača nudeći znatno nižu cijenu. No ipak Sigma ne može ponuditi sve što u rukavu ima američki div, uključujući i lokalizaciju izbornika. No opet, niti svi vozači ne koriste navigaciju na materinjem jezik već preferiraju engleski… Neka o tome odluči tržište.
Podijeljeni zaslon s mapom i visinskim profilom od velike je pomoći na duljim usponima – foto: mtb.hr
Sigma ROX 12.0: Glavne značajke
Najveća razlika u konstrukciji kućišta jesu funkcijske tipke ispod zaslona koje podsjećaju na prve smart mobitele Nokije i Sony Ericssona (kada su odgovarali na Appleov aperkat). Hardverske tipke na top modelu biciklističkog računala uopće nisu loša ideja jer, kada se na njih naviknete, omogućavaju brzo i jednostavno upravljanje izbornikom i funkcijama, pogotovu kada imate rukavice s dugim prstima. Za vrijeme vožnje podatkovna polja možete prelistavati pomoću još dvije funkcijske tipke koje su smještene lijevo i desno na kućištu, ili pak pomoću zaslona osjetljivog na dodir (touchscreen), kao na bilo kojem najnovijem pametnom telefonu. Da, navigacija funkcijama se u potpunosti može obaviti dodirom zaslona, no taj način upravljanja preporučamo samo dok ste u mirovanju, jer za vrijeme vožnje prilično smanjuje koncentraciju. No opet, zbog toga su nam se jako svidjele spomenute hardverske funkcijske tipke.
Sigma Sport ROX 12.0 nudi odlične mogućnosti navigacije – foto: mtb.hr
Ono što nas je posebno dojmilo jesu mogućnosti navigacije koje su praktički jednake klasičnoj turn-by-turn auto navigaciji. Naime ROX 12.0 mape povlači s vlastite memorije, umjesto s interneta, preko Bluetooth veze s pametnim telefonom. Koliko god nam se nije svidjelo to što se ROX ne može spojiti na Internet, toliko je kvaliteta navigacije popravila taj dojam.
Navigacija tijekom vožnje doista je fleksibilna. Moguće je mijenjati plan rute usred vožnje, pretraživati po adresama kao u automobilskoj navigaciji. Posebno split-screen polje pokazuje mapu i visinski profil zacrtane rute, što je posebno od pomoći tijekom duljih uspona.
Vrlo su praktični i podsjetnici za prehranu i hidraciju. Moguće ih je postaviti prema proteklom vremenu ili prijeđenoj udaljenosti, ali i prema kalkulaciji utroška kalorija. Primjerice možete podesiti podsjetnik za hidraciju na svakih 15 minuta, a za prehranu na svakih 250 ili 500 kilokalorija, ili koliko god kalorija želite.
Zaslon (u boji) je, već smo spomenuli, prilično velik, i omogućava istovremeni prikaz do 10 polja s podacima o aktivnosti. Kada su prikazane numeričke vrijednosti zaslon je pregledan i pri jakom dnevnom svjetlu, no kada se prikazuju grafički materijali, to jest navigacijske mape i profili, malo je teže vidjeti sve detalje za vrijeme vožnje i ponekada ćete morati zastati kako biste bolje pogledali zaslon.
Moguće je postaviti do deset polja s različitim podacima (na slici je devet polja) – foto: mtb.hr
Samo još par detalja za poboljšati…
No gdje ima još prostora za poboljšanja? Prije svega u dijelovima korisničkog sučelja, bolje rečeno korisničkog iskustva. Kao prvo, postavljanje uređaja prilično je nespretno jer se, primjerice, prijava na lokalnu Wi-Fi mrežu izvodi uz pomoć virtualne QWERTY tipkovnice na zaslonu. Problem je u tome što su tipke izuzetno malene i teško ih je pogoditi vrškom prsta. Tu bi više odgovarao stylus, baš kao na spomenutim pametnim telefonima od prije deset godina. Također, upload aktivnosti na Stravu i druge servise ne izvodi se putem pametnog telefona i Bluetooth veze, već tek kada se korisnik vrati doma i računalo se priključi na lokalnu bežičnu mrežu. Isto možete napraviti i u kafiću ili sličnom mjestu, kada se prijavite na mrežu. Računalo tijekom vožnje nije spojeno s internetom te ne može samostalno slati podatke ili primjerice prikazivati aktualiziranu prognozu vremena.
Izbornik u samim sportskim funkcijama inače je vrlo pregledan i intuitivan. Na samome početku nudi jednostavan odabir vrste aktivnosti (MTB, gravel, cestovna vožnja…), zatim navigaciju, postavljanje spomenutih podsjetnika za prehranu i hidraciju i tako dalje. Integracija sa servisima Strava, Trainingpeaks, Komoot i GPSies odlično je riješena. Primjerice želite li proći neku od snimljenih Strava ruta lako ćete ju pronaći na izborniku. Jedina kvaka je što sve rute morate pohraniti (na internu memoriju ili karticu) prije same vožnje, dok je računalo još povezano s lokalnom mrežom i internetom.
Zaslon s pet polja nudi odličnu preglednost čak i pri većim brzinama – foto: mtb.hr
Sigma Sport: Reputacija na povijesnim temeljima
Početkom devedesetih, dok su MTB pioniri krstarili Medvednicom, Samoborskim gorjem i tek još pokojom neistraženom lokacijom, Sigma je bila pravi pojam ciklo kompjutera. Jedina marka koja mogla konkurirati bio je japanski Cateye. Računala su tada uglavnom bila povezana tankim kabelom sa senzorom brzine na smještenim na prednjoj vilici (a magnet je bio na žbici). Prave face imale su bežično računalo, pa čak i senzor kadence. No GPS i powermeter su bili nepoznanica.
Danas Sigma sigurno može računati na svoju reputaciju ostvarenu u pionirskim danima i nastaviti razvijati biciklistička računala s novim funkcionalnostima, jer mjesta na tržištu itekako ima.
Cijena:
Sigma Sport ROX 12.0 GPS Basic: 2229 kn
Sigma Sport ROX 12.0 GPS Set (uklj. ANT+ / Bluetooth HRM senzor s remenom i bežič. senzor za kadencu): 2639 kn
Računalo je na testiranje ustupio Ciklo-centar. Info o uređaju: ciklo-centar.hr