“On-off
Bike park Tršće “Ciklocentar” Human Fish Gravel SloEnduro
10. srpnja 2021

U ruke (pod noge) su nam došle najnovije Garminove pedale koje u MTB svijet donose mjerače snage ugrađene u unutrašnjost pedale. Garmin Rally XC 200 omogućuje ti sasvim novi pogled na to kako voziš bicikl…

Mjerenje snage tijekom vožnje brdskim biciklom nije novost i već neko vrijeme ovu metodu koriste brojni profesionalci (i amateri), no Garmin je nedavno tržištu ponudio MTB pedale s ugrađenom funkcijom Powermeter. U ponudi su dva modela: Povoljniji Rally XC100 koji mjerač snage ima samo u jednoj pedali, te skuplji Rally XC200 s mjeračima snage u obje pedale.


Do sada su biciklisti(ce) su mogli posegnuti samo za mjeračima snage ugrađenima u pogonsku osovinu (kasetu) ili u poluge pogona, a Garmin je među prvima tržištu ponudio SPD pedale s ugrađenim mjeračem, koje se montiraju na obične poluge pogona i nude punu funkcionalnost mjerenja watta.

Velika prednost ovog koncepta je to što u slučaju kada netko posjeduje više bicikala nije potrebno ugrađivati mjerač snage u svaki bicikl posebno, već je dovoljno samo premjestiti pedale.

Težina

Prvo što smo primijetili prilikom vađenja pedala iz pakiranja je njihova solidnost. Ne mislimo samo na solidnost izrade koja je neupitna, već i na masu koja za par pedala daje težinu nešto veću od 450 grama (desetak dekagrama više u odnosu na standardne pedale bez mjerača snage). Težina pedala će, osim relativno visoke cijene, odbiti mnoge potencijalne kupce no, ponavljamo, ove pedale nisu niti namijenjene svakome.

Težina realno može predstavljati problem jer je okretanje samih pedala jedan od većih otpora prilikom vožnje, pa možemo pretpostaviti da će se ove pedale koristiti ponajprije za treniranje, a za utrke će mnogi možda radije odabrati lakše pedale bez mjerača.

Kvaliteta materijala i dizajna

Kvaliteta izrade je, jednom riječju, vrhunska. Kvaliteta materijala i dizajna ne daju mjesta nikakvoj sumnji, a platforma je vrlo stabilna, s velikom površinom.

Jedna mala i sitničava zamjerka ide zbog subjektivnog osjećaja prilikom ukopčavanja i iskopčavanja. Naime taj je osjećaj malo grublji u odnosu na standardne pedale, primjerice Shimano XT. Nategnutost mehanizma pedale je bila namještena jednako kod oba modela, točno na sredini, no za ukopčavanje u Garmina je trebalo malo više snage i odlučnosti. No ova značajka nije presudna u ocjenjivanju kvalitete.

Zašto mjeriti snagu tijekom vožnje

Mjerači snage na biciklima, jasno, namijenjeni su samo za ozbiljan trening. U suprotnom, nemaju baš puno smisla. Najveća prednost mjerenja snage tijekom treninga jest mogućnost preciznog određivanja intenziteta. Naime smatra se da je mjerenja snage bolja metoda za utvrđivanje napora treninga nego što je to mjerenje pulsa, drugim riječima to je najbolja metoda za koju znamo u ovom trenutku.

Ovo može biti važno primjerice za intervale, kada želite u određenim vremenskim intervalima voziti točno određenim naporom. Ukratko, povećava se kvaliteta treniranja.

Trening, utrka

Drugo, mjerenje snage je važno i za analizu treninga jer će takvi podaci unijeti novu dimenziju u to kako shvaćamo tjelesni napor za vrijeme vožnje.

Za vrijeme utrke mjerenje snage je važno radi preciznije procjene napora u taktičkom smislu. Primjerice želi li netko za vrijeme XC utrke krenuti u bijeg u stilu Loane Lecomte ili Mathieu van der Poela korisno je znati koliku snagu u tom trenutku transferira na pedale jer onda možete i odrediti trajanje napora.

Primjerice ukoliko znaš da ti za savladavanje određenog uspona treba tridesetak sekundi jednostavno ćeš napraviti interval od trideset sekundi (koji je istovremeno i bijeg u utrci)i, a iz analize treninga znati ćeš koliku snagu možeš konstantno držati u tom vremenskom intervalu.

Ukratko, puno je jednostavnije procjenjivati i planirati taktičke poteze za vrijeme utrke.

U svakom slučaju, mjerenje snage je rezervirano za one koji ozbiljno treniraju i stalo im je do konkretnih rezultata.

Cijene

Garmin Rally XC 200: 1199,99 eura

Garmin Rally XC 100: 699,99 eura

Info: garmin.com/hr

Pročitaj i
Testirali smo: SQlab Pedal 511
Long Term Test: Garmin Edge 830

“Ciklocentar” Bike park Tršće Human Fish Gravel SloEnduro
Prati nas