5. svibnja 2021

Proljeće je idealno vrijeme za reviziju bicikla i dijelova koji su se sigurno napatili preko zime. Skinuli smo stare gume, detaljno očistili i odmastili lanac te na radni stol stavili dva češka proizvoda za održavanje bicikala…

Tubeless gume više nisu neka novost, no mijenjanje para gûma, to jest montaža novih tubeless gûma na obruče, i dalje je posao za kojega treba dosta vještine i strpljenja. Skidanje starih gûma i namještanje novih na obruče nije neka mudrost, no komplikacije dolaze kada treba uliti brtvenu tekućinu (mlijeko) i napumpati novi par gûma.

Bikeworkx Super Seal

Dva su načina ulijevanja mlijeka. Moguće je prvo potpuno montirati gumu i potom skinuti jezgru ventila te kroz nju špricom (injektorom) uliti mlijeko u unutrašnjost gûma.

Odlučili smo se za drugi način koji je jednostavniji, no može biti teže napumpati tlak pod zrakom. Prvo je potrebno na obruč navući samo jednu stranu gume, potom uliti mlijeko i onda navući drugu stranu gume. Na taj način dobivate praznu gumu napunjenu mlijekom.

Količinu od cca 10 ml (za gravel gumu u dimenzijama 700 x 38 mm) odmjerili smo u običnoj PVC čaši od dva decilitra i tako smo (iz čaše) mlijeko ulili u unutrašnjost gume.

Potom je potrebno čim bolje namjestiti gumu na obruč i što brže ugurati zrak u gumu, u nadi da će pod tlakom sama nasjesti na obruč, a da će mlijeko odraditi ostatak posla i zadržati zrak u unutrašnjosti gume.

Kada upuhuješ zrak u gumu u kojoj je mlijeko, uvijek pazi da ventil ne bude na donjoj strani obruča, zbog mogućnosti da zrak koji brzo ulazi u gumu rastjera to mlijeko na sve strane. Ukoliko okreneš dio obruča s ventilom prema gore, mlijeko će zahvaljujući gravitaciji ostati na donjoj strani i zrak će kroz ventil ulaziti na mjestu gdje nema lokve mlijeka.

Zrak ostaje u gumi

Jednu smo gumu uspjeli napuhati pomoću kompresora, a za drugu nam je ipak bila potrebna Tubeless Boost pumpa koja zrak utiskuje puno većom brzinom (pod većim pritiskom). U svakom slučaju, kod takvog pumpanja uvijek ukloni jezgru ventila jer ćeš tako proširiti prolaz za zrak. Jezgru montiraj tek kada guma nasjedne na obruč i kada u njoj ima dosta zraka.

Montaža nove tubeless gume nikada nije čist posao

Brtvena tekućina Bikeworkx Super Seal Star odlično je obavila svoj posao. Gume su odmah zabrtvljene, a nakon nekoliko dana smo skinuli kotače s bicikla i ostavili ih neko vrijeme u vodoravnom položaju,  na obje strane, kako bi tekućina potpuno ispunila sve preostale mikro prostore koji su eventualno ostali otvoreni između gume i obruča. Nakon toga gume su uspješno zadržavale zrak i nije bilo potrebno pumpati ih svakih nekoliko dana, već mnogo rjeđe.

Bikeworkx Max Wax

Nakon provjere lanca koji se srećom nije rastegnuo nakon 2000 km uporabe, detaljno smo ga očistili i odmastili te je, nakon sušenja, bio spreman za primjenu voska za podmazivanje. Pošto je sama ambalaža već izvedena s dozatorom tekućine, sama primjena voska na lanac doista nije komplicirana.

Prvo je potrebno protresti bočicu s voskom i, uz istovremeno okretanje pedale prema unazad, pažljivo nanijeti tekućinu na svaki link, i to po mogućnosti čim više s unutrašnje strane lanca. Kada nanosiš vosak na čist lanac, pričekaj pet minuta i još jednom ga podmaži i potom ostavi da se osuši.

Iako se u uputama proizvođača ne traži brisanje lanca nakon podmazivanja, mi smo ga ipak, iz navike, dobro obrisali nakon što se vosak osušio.

Poanta nanošenja voska na lanac je to da on ostane čim dulje čist, podmazan i relativno suh. Time nećeš samo olakšati svoje pedaliranje (otpor uslijed trenja lanca o lančanike jedna je od najvećih prepreka učinkovitoj vožnji bicikla), već ćeš osigurati dulji radni vijek lanca.

Lanac nakon pedesetak kilometara gravela: Suh i tih

Bikeworkx Max Wax u praksi doista odlično radi. Lanac je tih, a subjektivni osjećaj pedaliranja doista je povoljniji kada je lanac dobro podmazan. Vosak će se, naravno, osušiti i isprati nakon nekog vremena, pa iz iskustva preporučamo nanošenje novog sloja nakon svakih stotinjak prijeđenih kilometara.

Ponudu sredstava za održavanje i servis Bikeworkx pogledaj ovdje: on-off.hr

Foto: MTB.HR

Prati nas