20. kolovoza 2024

Prvi potpuno električni automobil japanskog proizvođača u svojoj drugoj iteraciji dolazi s baterijom od 71,4 kWh, autonomijom do 415 km, 218 KS i nadprosječnim off-road karakteristikama…

U svojoj drugoj iteraciji koja je ovih dana stigla na tržište, model Toyota bZ4X, prvi serijski električni automobil renomirane japanske marke, donosi niz inovacija i poboljšanja, prvenstveno u smislu optimizacije punjenja i potrošnje te dodatnim sigurnosnim sustavima.

Baterija kapaciteta 71,4 kWh prema specifikacijama proizvođača obećava autonomiju do 415 km, no u stvarnim uvjetima vožnje, prosječna autonomija iznosi između 350 i 400 km. Možda to izgleda malo, no ovaj automobil već sam po sebi teži skoro dvije tone i funkcionira s dva motora (svaki na jednoj osovini), tako da brojke uopće nisu loše. 

Vozne karakteristike e-kolosa

Već smo spomenuli da je ovaj e-auto doista težak, no ipak, Toyota bZ4X se na cesti ponaša izuzetno dobro, pružajući vozaču osjećaj sigurnosti i stabilnosti. Tome svakako pomaže ukupna snaga od 218 KS (160 kW). Uz pogon na četiri kotača prianjanje na cesti je više nego dobro. I to ne samo na asfaltu, već i na off-roadu. Ubrzanje je, možemo reći, brutalno za jedan SUV (7,5 s do 100 km/h). Sigurni smo da svi otali vozači na semaforu ostanu zatečeni time koliko se ova priličćno velika Toyota brzo lansira iz mjesta. 

Vožnja je udobna zahvaljujući dobro podešenom ovjesu koji uspješno apsorbira neravnine na cesti. Upravljanje je precizno, a automobil se dobro drži u zavojima, što dodatno povećava osjećaj sigurnosti. Sustav regenerativnog kočenja također doprinosi ugodnijoj vožnji, jer omogućuje vozaču da usporava automobil bez previše korištenja kočnica, što je posebno korisno u gradskoj vožnji.

Vožnja izvan ceste

Uz dva režima rada na off-road podlogama i uz fino podešavanje trakcije, BZ4X se odlično snalazi izvan asfaltiranih podloga. Doduše, stigli smo ga testirati samo u suhim uvjetima i na strmim makadamima, no na rastresenom “šoderu” ovaj automobil se ponaša suvereno kako prema gore, tako i prema dolje. 

Unutrašnjost je tiha, zvučna izolacija je odlična, a elektro motori se počinju javljati tek na auto cesti, pri brzinama iznad 130 km/h. Digitalni instrumenti i multimedijski sustav su intuitivni i lako dostupni, omogućujući vozaču da se fokusira na cestu. Sve u svemu, bZ4X pruža ugodno i sigurno iskustvo vožnje, bilo da se radi o svakodnevnim gradskim vožnjama ili dužim putovanjima.

Vanjski izgled

Dizajn Toyote bZ4X je futuristički, ali ipak dovoljno diskretan i čistih linija, gotovo možemo reći – vanvremenski. To je ujedno novo lice Toyote koje ćemo gledati i na budućim električnim modelima marke. 

Unutrašnjost je moderna i funkcionalna, materijali su odlične kvalitete. Digitalni panel s  instrumentima na zaslonu od 7 inča postavljen je na višu poziciju, iznad volana, pa ih vozač(ica) može kontrolirati bez većih problema dok gleda na cestu

Povišena središnja konzola između vozača i suvozača donosi rotirajuću tipku za kontrolu mjenjača, zatvoreni pretinac s bežičnim punjačem i klasičnim USB priključkom za prijenos glazbe, dok ostali USB-C priključci služe samo za punjenje uređaja. Ispod tog dijela nalazi se dodatni spremnik s dva USB-C priključka, 12V utičnicom i velikom policom.

Živjele hardverske tipke

Posebno nam se svidjelo to što se Toyota drži tradicije i vozaču nudi čitav niz hardverskih tipki i prekidača – za razliku od nekih marki koje sve žele prebaciti na virtualno upravljanje putem dodirnih zaslona. 

Uz spomenuta dva motora i 160 kW (218 KS) snage uz 336 Nm okretnog momenta, automobil ubrzava od 0 do 100 km/h za samo 6,9 sekundi. Maksimalna brzina elektronski ograničena na 160 km/h. 

Specifikacija

  • Model (oprema): Toyota bZ4X AWD Executive
  • Agregat: Dva električna motora (160kW / 218 KS)
  • Mjenjač: Auto, jedna brzina 
  • Baterija: 201 Ah / 71,4 kWh
  • Doseg: do 415 km (prema specifikaciji proizvođača)
  • CO2 emisije: 0 g/km
  • Udobnost: 12,3-inčni multimedijski sustav, dvozonski automatski klima-uređaj, LED svjetla, senzor za kišu, tempomat, naslon za ruke sprijeda, 18-inčni aluminijski naplatci, kožnati obruč upravljača s 3 kraka, nasloni za ruke na prednjim vratima od imitacije kože, mekane obloge stražnjih vrata, stražnji naslon za ruke…
  • Sigurnost: Praćenje kolničkih crta, blokada motora, treće stop svjetlo (led izvedba), led stražnja stop svjetla, sustav praćenja tlaka u gumama (tpms), sustav pomoći pri kretanju uzbrdo (hac), upozorenje za nenamjerno prestrojavanje sa zakretanjem upravljača, sustav za hitni poziv u pomoć ecall, čitanje prometnih znakova, stražnja kamera, kamere u 360 stupnjeva,… 
  • Prtljažni prostor: 452 / 1611 litara
  • Dimenzije: 4690 x 1860 x 1600 mm (d / š / v), 
  • Preporučena MPC: 48.868 € (41.990 € za povoljniji 4×4 model Elegant) 

Toyota nudi i druge modele s izdašnim prostorom za putnike i prtljagu. Novi Proace City Verso N1 dostupan je po maloprodajnim cijenama od 24.802 €. Za one pak malo dubljeg džepa u ponudi je Lexus NXs hibridnim pogonskim sklopom, s maloprodajnim cijenama koje kreću od 58.985 €.

Foto: MTB.HR

Pročitaj i
#na4kotača

Prati nas