Model marke DS Automobiles, ekskluzivne varijante Citroena, nudi premium unutrašnjost s dovoljno prostora za dvije osobe s punom opremom i dva bicikla…
DS 4 je automobil koji definitivno privlači poglede svojim čistim i nenametljivim dizajnom. “Četvorka” dolazi u formi hatchback, što znači da ima peta vrata na stražnjoj strani i po gabaritu je sličan VW Golfu ili Peugeotu 308.
Citroen visoke klase
Francusku marku DS Automobiles možemo smatrati ekskluzivnom varijantom Citroena s karakterističnim smjelim dizajnerskim rješenjima. DNA marke leži u legendarnom futurističkom modelu “žaba”, to jest prvome modelu Citroen DS koji je bio lansiran 1955. godine.
Linije karoserije su čiste i odvažne, a u unutrašnjisti oprevladavaju sofisticirani detalji i kvalitetni materijali koji odaju dojam premium automobila, kao što je i zamišljeno s ovom premium markom. Sjedala su dobro oblikovana i pružaju odličnu potporu tijelu, što smo i isprobali tijekom testiranja u kojemu smo prošli više od tisuću kilometara, većim dijelom vozeći duljim dionicama auto ceste. Sjedala su udobna i omogućavaju višesatnu vožnju bez prekida. Naravno, preporučujemo stajanje i odmor svaka dva sata.
Uravnoteženi hibridni pogon
Ovo “plug-in” hibridno vozilo pokreću dva motora: Benzinski od 1598 ccm te električni , što daje ukupnu snagu od 225 KS (165,5 kW). Takav hibridni pogon daje “četvorki” zanimljivu voznu dinamiku. Električni motor osigurava uglađeno startanje i znatno ubrzanje u gradskim sredinama, primjerice dok krećete na zeleno svjetlo na semaforu (ubrzanje od 0 do 100 km/h postiže za 7,7 sek.). Benzinski se pak motor aktivira pri većim brzinama ili zahtjevnijim uvjetima vožnje.
Moguće je i manualno podesiti režim vožnje te recimo prebaciti samo na električni motor koji funkcionira i pri većim brzinama, to jest izvan grada, na otvorenoj cesti. Vožnja na samo električni pogon nudi domet nešto veći od 30 kilometara.
Posebno treba pohvaliti uglađeni automatski mjenjač s osam brzina koji je doista neprimjetan. Ne samo kada je riječ o mijenjanju brzina prilikom rada benzinskog motora koje je vrlo uglađeno, već i prilikom prebacivanja s elektro motora i obratno koke je velikim dijelom neprimjetno zbog odlične zvučne izolacije. Drugim riječim doista se morati fokusirati želite li čuti rad benzinskog motora.
Ova kombinacija rezultira uglađenom vožnjom i smanjenom potrošnjom goriva, što je svakako pohvalno. U našem testu zvilježili smo prosječnu potrošnju goriva od 6,7 litara na 100 km (uglavnom vozeći se na benzin). Napajanje baterije inače se može (ali ne mora) obavljati tijekom vožnje, a moguće ju je puniti i vanjskim izvorom električne energije, uz priloženi kabel.
Vozna svojstva: Ugodna i stabilna vožnja
Ne samo mijenjanje brzina, već i cjeloviti doživljaj vožnje u DS 4 može se nazvati uglađenim stabilnim. Velike gume od 19 inča i uravnoteženi ovjes znače da automobil dobro upija neravnine na cesti, a istovremeno pruža dovoljno čvrstoće u zavojima. Upravljanje je precizno, a kočnice su moćne i dobro dozirane.
Prostor za putnike i prtljagu: Kompaktna, ali funkcionalna
Iako je DS 4 klasificiran kao kompaktni automobil, nudi dovoljno prostora za četiri odrasle osobe, ili pak dvije osobe i gomilu opreme (i dva bicikla) na spuštenoj stražnjoj klupi. Putnici na stražnjoj klupi u pravilu će imati dovoljno prostora za noge i glavu.
Multimedijalni sustav i dodirni zaslon: Intuitivan i bogat funkcijama
Multimedijalni sustav u DS 4 je intuitivan i jednostavan za korištenje, softver i povezivost (Apple CarPlay i Android Auto) odlično su riješeni. Skup hardverskih tipaka smještenih ispod središnjeg dodirnog zaslona omogućava izravno upravljanje funkcijama poput automatske klime.
Specifikacija
- Model (oprema): DS 4 RIVOLI E-TENSE 225 Plug-in hybrid (Cristal Perla)
- Agregat: Benzinski 1598 cc, električni (ukupno 165,5 kW / 225 KS)
- Mjenjač: Auto, osam brzina
- Kapacitet spremnika za gorivo: 42 l
- Obujam prtljažnika: 390 l
- Maksimalna brzina: 233 km/h
- Ubrzanje (0-100 km/h): 7,7 s
- CO2 emisije: 32 g/km
- Udobnost: Automatski dvozonski klima uređaj, pristup i pokretanje vozila bez ključa iz blizine, multimedijski sustav DS IRIS SYSTEM s navigacijom na 10″ dodirnom zaslonu, električno podesivo vozačevo sjedalo…
- Sigurnost: Šest zračnih jastuka, ABS/REF/AFU/ESP/ASR
- Active Safety Brake, Aktivni sustav za pomoć pri zadržavanju vozila unutar vozne trake (LKA), DS DRIVE ASSIST, DS Extended Head Up Display, prednji i stražnji parking senzori, kamera, DS MATRIX LED VISION prednja svjetla, Full LED zadnja svjetla, automatsko prebacivanje duga/kratka svjetla…
- Prtljažni prostor: 390 litara
- Dimenzije: 4400 / 1830 / 1490 (d / š / v),
- Preporučena MPC (do registracije): 57.549,99 €
Informiraj se na www.dsautomobiles.hr.
Foto: MTB.HR