Nova inačica modela Dacia Duster, favorita među povoljnijim vozilima na europskom tržištu, donosi novosti prvenstveno u dizajnu i gabaritima…
Duster je poznat kao robustan kompaktni crossover SUV koji nije opterećen nepotrebnim funkcijama i dodacima i fokusira se na vožnju, praktičnost, štedljivost i relativno niske troškove nabave, uporabe i održavanja.
Ta je formula očito bila vrlo uspješna jer se Dacia općenito, kao i model Duster, već godinama nalaze u vrhu prodaje osobnih vozila (pa tako i u kategoriji SUV) u Hrvatskoj, a i šire.
Novi Duster je zadržao spomenute karakteristike koje su ga učinile popularnim, no tu je niz novosti koje ga čine još zanimljivijim. Robusni dizajn sada je dobio prepoznatljive “kubističke” crte koje je Dacia najavila još kada je predstavila koncept modela Bigster. Možda je još važnije kako je gabarit vozila, ali i prostranost kabine i prtljažnog prostora još povećan, a to je doista dobro došla novost.



Putnički i prtljažni prostor
Duster 4×4 ima prostran putnički prostor u koji stane do pet odraslih osoba. Pritljažni prostor je sada prilično prostran, s kapacitetom od 546 kubnih metara (do 1559 l s oborenom stražnjom klupom). Široka stražnja, peta vrata, omogućuju nesmetani utovar i većih predmeta, u našem slučaju bicikala i opreme.
Ukoliko preklopite samo lijevu trećinu stražnje kupe, u prtljažnik će stati dva bicikla i oprema, a dvije trećine stražnje kupe ostati će slobodne za dvoje putnika. To uopće nije loše.
Jedinu zamjerku imamo na možda premalo nedostatak pretinaca za odlaganje u putničkoj kabini. Putnici ovdje imaju mogućnost odlaganja u vratima, te u centralnoj konzoli, ispod naslona za laktove pa je tu još ostalo dosta nesikorištenih mogućnosti. Naravno, razumijemo da je najvažniji razlog za ovo trošak proizvodnje i intencija zadržavanja relativno niske prodajne cijene vozila, što u potpunosti razumijemo.





Vozne karakteristike
Kako je ovo prvi Duster s hibridnom tehnologijom, biti će zanimljivo vidjeti kako će proći na tržištu. Ukupna izlazna pogonska snaga je pristojnih 130 “konja”, i to je sasvim dovoljno i za terensku vožnju vrlo strmim i rastresitim podlogama. Pored benzinskog motora s unutarnjim izgaranjem, vozilo je opremljeno električnim motorom koji se automatski i diskretno uključuje u rad. U ovoj inačici nije moguće ručno podešavati rad elektromotora ili se voziti samo “na struju”.
U tom sustavu, motor s unutarnjim izgaranjem dobiva dodatni okretni moment od starter-generatora kada se u vožnji troši najviše energije, kao što su pokretanja ili ubrzanja motora. Ovaj dodatni okretni moment ne samo da poboljšava performanse vozila (osiguravajući dodatnu snagu kada je to potrebno, primjerice tijekom ubrzanja ili vožnje uzbrdo), već i smanjuje opterećenje na motor, čime se poboljšava učinkovitost goriva i smanjuje emisija štetnih plinova.
Starter-generator također igra ključnu ulogu u punjenju baterije kapaciteta 0,8 kWh. Tijekom vožnje, kada motor s unutarnjim izgaranjem radi na optimalnoj razini, generator koristi višak energije za punjenje baterije. Ova baterija se zatim koristi za napajanje električnih sustava vozila i može pružiti dodatnu snagu kada je to potrebno.





Off-road
Potencijal u off-road vožnji najjača je strana Dacijinog Dustera 4×4. Veliki kotači i odlično razrađene funkcije poput blokade diferencijala (svi kotači okreću se istovremeno) i kontrole proklizavanja te vrlo praktičnog prstena na središnjoj konzoli za upravljanje režimima vožnje olakšavaju vožnju po najtežim terenima i baš u tome ovaj automobil briljira.
Novog Dustera smo testirali i na autocesti i uglavnom je ispunio očekivanje mada treba biti vrlo objektivan s automobilom koji tako dobro pokriva off-road vožnju. Ručni šest- stupanjski mjenjač naime ipak se pokazao puno boljim u gradskoj vožnjji, a pogotovu izvan asfalta, na najtežim šumskim cestama i po rastresitoj podlozi.
Funkcija adaptivnog tempomata koja je doista korisna na otvorenioj auto cesti, nije dostupna na ovom modelu. No, kao što smo već rekli, u objektivnom smislu ovakav detalj ne treba uzeti kao veliki minus, jer je ovo ipak automobil za off-road.
Ovaj model je opremljen je 1.2-litrenim turbo motorom koji u kombinaciji s električnim “boosterom” proizvodi 130 konjskih snaga, dovoljno snage za sve vrste vožnje. Na uzbrdici na rastresitom terenu bez problema će povući iz mjesta, bez proklizavanja, a na autocesti može bez ikakvih problema satima držati propisanu brzinu od 130 km/h, pa i više od toga.



Specifikacija: Dacia Duster Extreme TCe 130 4×4 2024
- Agregat: 1,2-litreni benzinski motor TCe s tri cilindra, dodatni električni motor od 48 V i baterija od 0,8 kWh (s funkcijom regenerativnog kočenja i usporavanja)
- Mjenjač: Ručni, šest brzina
- Snaga: 130 KS
- Moment: 230 Nm (benzinski motor)
- Potrošnja goriva: Oko 6 do 7 l / 100 km (očitano tijekom testiranja)
- Emisija CO2: 135 – 137 g/km
- Zapremina prtljažnika: 546 – 1559 l
- Dodatna opcijska oprema: Paket CITY (pomoć pri parkiranju sprijeda i straga, Multiview kamera od 360 stupnjeva, upozorenje na vozilo u mrtvom kutu, aluminijski naplatci od 18 inča, rezervni kotač). Paket TECHNO (bežično punjenje telefona, paket MEDIA NAV Live, Android i iOS). Metalik boja Oxide zelena.
- CIJENA (uklj. PDV i PPMV): 29.010 eura (testni model); najpovoljniji model stoji 19.500 €

Informacije: www.dacia.hr
Pročitaj i
Test na četiri kotača: Dacia Jogger Extreme 1.0 Tce 110
Test na četiri kotača: Dacia Duster Journey 4×4 2023
Foto: MTB.HR