Grupa SRAM Red XPLR AXS novi je u nizu bežičnih sustava za prijenos snage, s time da ima jedan zupčanik više…
SRAM Red XPLR nije prva grupa gravel komponenti s 13 brzina. Talijanski Campagnolo već je ranije predstavio grupu Ekar. SRAM Red XPLR prva je 13-brzinska gravel grupa s bežičnim prijenosom. zato u imenu nosi sufiks AXS.
Pogon i mjerač snage SRAM XPLR
Za razliku od Shimana, SRAM je išao “all-in” kako s mjerenjem snage tako i s redizajniranim lančanicima. Poput pogona brdskog bicikla, pogon za gravel koristi lančanik s navojem koji dolazi u brojnim veličinama specifičnim za bicikle u rasponu od 38 do 46 zuba. Za one koji žele iskoristiti snagu, novi pogon SRAM RED XPLR s mjeračem snage ima dvostruki prihvat (lijevi i desni), 200 sati trajanja baterije i vodootpornu zaštitu IPX7. Savršeno za prijelaze potoka ili riječnih pličina. No, u SRAM-u upozoravaju da se pod vodom ne smije zadržavati dulje od 30 minuta. Naravno, možeš razmisliti i o pogonu, naravno karbonskom, bez mjerača snage i uštedjeti nekoliko dragocjenih eura, ali i grama.
Mjenjač i kočnice SRAM Red XPLR
Neki elementi, uključujući ručice mjenjača i kočnice, preuzeti su iz cestovne verzije SRAM Red. Mjenjači sada idu do trinaest zupčanika na kaseti, ali ručica kočnice i čeljust su isti. Ručice kočnice kompatibilne su sa starijim verzijama i Red XPLR AXS radit će s prethodnim generacijama. Također je kompatibilan sa svim AXS upravljačima, svim Flattop cestovnim lancima i svim 1x radilicama. Međutim, budući da je stražnji mjenjač s 13 brzina optimiziran za rad s kasetom Red XPLR XG-1391, ovi dijelovi pogonskog sklopa nisu kompatibilni s prethodnim verzijama.
Ako poznaješ mjenjače za brdske bicikle Transmission, novi Red XPLR mjenjač te neće iznenaditi. Postoje mnoge sličnosti koje dolaze iz svijeta Transmissiona, uključujući iste baterije AXS, isti “Magic wheel” i naravno nosač mjenjača UDH. Neki dijelovi su kompatibilni ili međusobno zamjenjivi s onima modela GX Transmission. No, Red mjenjač linije XPLR specifičan je po dužini kaveza i nekim dijelovima koji dokazuju da se radi o najvišoj klasi Red. Cijeli mjenjač se može ponovo sastaviti i svi dijelovi su međusobno zamjenjivi osim prednjeg na kojem je ugravirano “Red”. Novi dizajn radit će samo s kasetama SRAM 10-46T XPLR s 13 brzina i lancima Flattop.
Kazeta SRAM XPLR XG-1391
Nudi 460% raspona i ako upariš kazetu s “odgovarajućim” prednjim lančanikom, možeš se popeti na sve. Poput sklopa mjenjača, kazeta se najbolje pomiče pod opterećenjem i silom. Broj zuba na kaseti ZPLR XG-1391: 10, 11, 12, 13, 15, 17, 19, 21, 24, 28, 32, 38 i 46 zuba. Iako kazeta ima 13 pojedinačnih zupčanika, nije šira od poznate 12-zupčane. Razlog je što su zupčanici pomaknuti preko “ručke” prema žbicama.
Video: GCN je testirao XPLR
Cijene pojedinih komponenti potraži mrežnim stranicama proizvođača.