Američki Santa Cruz proizvodi bicikle točno tri desetljeća, a Hightower je vrlo bitan model za marku. Zato je doživio četvrtu transformaciju, u šest varijanti opreme…
Novi Santa Cruz Hightower dosta podsjeća na model Bronson, model koji je prošlog mjeseca predstavljen u svojoj petoj generaciji. Oba modela su gotovo jednaki, u pogledu izgleda, vožnje i geometrije. Jedina razlika između njih je veličina stražnjeg kotača. Oba imaju 150 milimetara hoda straga. No Hightower se kotrlja na kotačima od 29 inča, a Bronson straga ima kotač od 27,5 inča. U usporedbi s prethodnom verzijom, Hightower je dobio pet milimetara dulji stražnji hod te je sada opremljen vilicom sa 160 milimetara hoda. Okvir je uvijek karbonski, u Santa Cruzu nude dvije varijante, nešto povoljniju C strukturu te skuplju CC.
Od 2001. kalifornijski proizvođač dizajnira okvire oko sustava suspenzije Virtual Pivot Point ili skraćeno VPP. Sustav koristi dvije veze koje se okreću u suprotnim smjerovima, stvarajući “virtualnu” točku zakretanja koja se pomiče tijekom cijelog hoda suspenzije i diktira putanju osovine stražnjeg kotača. Virtualni stožer čini ovaj dizajn vrlo prilagodljivim, omogućujući proizvođaču da pruži precizne karakteristike vožnje.
Santa Cruz Hightower ukratko
Hightower zadržava sve lijepe detalje okvira prethodne generacije, uključujući “pretinac za rukavice” u okviru, kablovi su provučeni unutar okvira, prostor za bidone je dovoljno velik čak i za one velike. Ostali detalji uključuju mali blatobran koji štiti amortizer od prljavštine i novi štitnik lanca.
U usporedbi s prethodnikom, kut cijevi Vilica manji je za pola stupnja i iznosi 63,9 ili 64,2 stupnja, ovisno o orijentaciji preklopnog čipa. Doseg (reach) je povećan za šest milimetara, ovisno o veličini okvira, a kut cijevi sjedala je strmiji za 1,5 stupnjeva. Potonja promjena pomaže da se sjedeći položaj ne osjeća previše istegnutim prilikom penjanja, a rezultat je kraća duljina gornje cijevi od prethodne izvedbe, unatoč činjenici da je ukupni međuosovinski razmak povećan za 20 milimetara.
Dostupno je pet veličina (S, M, L, XL, XXL), pogonski ležaj je postavljen 29 milimetara ispod osovina kotača, odnosno 32 milimetra u “niskom” položaju. Od tla je udaljen 344 milimetra, odnosno 341 milimetar u “niskom” položaju. Cijevi duž lanca su duge 434 milimetra u veličini S, 436 za M, 439 za L, 442 za XL i 445 milimetara za veličinu XXL.
Video: Hightower s Ninom Hoffmann i Steveom Peatom
MTB stare i nove škole. Divlja Njemica i “uglancani” brkati Britanac.
Paleta modela
R, S, GX AXS, X0 AXS, X0 AXS RSV i XX AXS RSV. To su izvedenice novog Hightowera, koji će biti dostupan i kao okvir. Uvijek u dvije kombinacije boja, Gloss Day Green i Matte Deep Purple.
Hightower R
- Carbon C okvir, 150 mm
- Stražnji amortizer Fox Float Rhythm
- Vilica RockShox Lyrik Base, 160 mm
- Mjenjač i ručica Sram NX
- Sram PG1230 kazeta, 11-50t
- Pogon Sram Descendant Eagle DUB, 32t
- Sram DB8 Stealth kočnice
- obruči RaceFace AR30 / Sram MTH 716 / Sram MTH 746
- Gume Maxxis DHF 28×2.5″ / Maxxis Minion DHR 29×2.4″
- SDG Tellis podvodni nosač sjedala
- Težina u veličini M 15,62 kg
Hightower GX AXS
- Carbon C okvir, 150 mm
- Stražnji amortizer Fox Float X Performance Elite
- Vilica Fox 36 Float Performance Elite, Grip X2, 160 mm
- Mjenjač i ručica Sram GX Eagle AXS T-Type / Sram AXS T-Type
- kazeta Sram GX Eagle T-Type, 10-52t
- Pogon Sram GX Eagle DUB T-Type, 32t
- Sram Maven Bronze Stealth kočnice
- RaceFace ARC30 / DT Swiss 370 obruči
- Gume Maxxis DHF 28×2.5″ / Maxxis Minion DHR 29×2.4″
- OneUp teleskopski držač sjedala
- Težina u veličini M 14,73 kg
Hightower XXX
- Okvir Carbon CC, 150 mm
- Stražnji amortizer Fox Float X Factory
- Vilica Fox 36 Float Factory, Grip X2, 160 mm
- Sram XX Eagle AXS T-Type / Sram AXS Pod Controller Mjenjač i ručica
- kazeta Sram XX Eagle T-Type, 10-52t
- Pogon Sram XX Eagle DUB T-Type, 32t
- Sram Maven Ultimate Steel kočnice
- Reserve 30HD Carbon / Industry Nine Hydra obruči
- Gume Maxxis DHF 28×2.5″ / Maxxis Minion DHR 29×2.4″
- OneUp teleskopski držač sjedala
- Težina u veličini M 14,38 kg