Pinarello je predstavio vanserijsku verziju XC fullyja kojega na Svjetskom kupu već voze Pauline Ferrand-Prévot i Tom Pidcock. Pravo iskušenje očekuje ga, naravno na za OI Pariz 2024…

Ekipe Ineos Grenadiers dovezla je u Nove Mesto u Moravskoj vanserijsku verziju XC bicikla s pun9om suspenzijom talijanske marke Pinarello. Tako aktualni europski i olimpijski prvak, multidisciplinarni Tom Pidcock i nova članica britanske ekipe Pauline Ferrand-Prévot, trernutna svjetska prvakinja u četiri discipline (XCC, XCO, XCM i gravel), neće više morati voziti kamuflirane modele BMC već bicikle službenog dobavljača ekipe Ineos Grenadiers. U Češkoj je prototip Dogme XC već okusio pobjedu Svjetskog kupa u kratkom krosu.
Video: Pinarello Dogma XC, Tom Pidcock i Pauline Ferrand-Prévot
Pinarello Dogma XC ukratko
Pinarellov prvi pohod na proizvodnju brdskih bicikala, budući da je model Dogma XC 29 s geometrijom nazvanom PinaFit XX9 predstavljena 2012., a njihovi ATB bicikli s čeličnim okvirima bili su na tržištu već krajem osamdesetih. Pinarello u aktualnoj ponudi ima i fully model s električnim motorom.
No trenutni proizvod je svjetlosnim godinama ispred svojih prethodnika, jer je to fully s geometrijom koja će omogućiti 90 ili 100 milimetara hoda straga i korištenjem suspenzijskih vilica sa 100 ili 120 milimetara hoda sprijeda. Novi model može se pohvaliti potpuno karbonskim okvirom i unutarnjim usmjeravanjem kabela (također za teleskopski držač sjedala). Nosač mjenjača je UDH. Cijevi duž lanca postavljene su asimetrično. Dizajn prostora iznad pogonskog ležaja također je jedinstven. Tu je i tehnologija Flex Stays – poboljšana krutost na stražnjoj strani i ušteda na težini. Bicikl također ima integrirani karbonski upravlja kućne marke MOST. Stražnja vilica je prilagođena gumama širine 2,35″.



Okvir su počeli razvijati prošle jeseni. Pinarello je angažirao poseban interni tim za razvoj bicikala i kinematike kako bi analizirao Pidcockove povratne informacije i podatke iz njegove posljednje dvije sezone testiranja bicikala te natjecanja. Iz prikupljenih podataka dobili su sve što im je potrebno za izradu prototipa okvira koji bi zadovoljio želje i potrebe natjecatelja ekipe Ineos Grenadiers. Pidcock je zahtijevao iznimnu krutost u stražnjem trokutu i oko donjeg nosača, progresivnu kinematiku za optimizaciju vožnje i mogućnost podešavanja hoda suspenzije.
S obzirom da je već u jučerašnjem kratkom krosu okusio pobjedu, čini se da je nova Dogma XC ispunila sve njegove zahtjeve. Ferrand-Prévot je, međutim, izgubila postolje u posljednjim metrima ženske utrke i završila na četvrtom mjestu.
Talijani razvijaju i klasični hardtail.
Fotografije: Proizvođač i Ineos Grenadiers