Novi GravelX skriva nekoliko zanimljivih rješenja. U najgalantnijoj verziji ima čak suspenzijsku vilicu…
GravelX nije model namijenjen turističkim avanturama, namijenjen je onima koji žele prenijeti sirovu snagu nogu s asfalta na kolovoze i voziti istim tempom kao na cesti. Potpuno karbonski okvir donosi dizajnersku svježinu i nikako nije „space shuttle” već uglađeni i sofisticiran proizvod španjolskog proizvođača.
Ono što odvaja karbonski model GravelX od ostalih je stražnja strana. Doduše slična je stražnjem dijelu modela Cannondale Topstone. No samo slična, ništa više od toga. U oči prvo upadaju veliki otvori u cijevima duž lanca, a potom i izbočina na spoju gornjih cijevi stražnjeg trokuta i cijevi sjedala. Time su uspjeli napraviti zadak koji će se lagano saviti u vertikalnom smjeru i tako progutati izravne udarce ili vibracije.
BH je ovaj sustav nazvao Smooth Riding System (SRS) i može se saviti tri do pet milimetara, ovisno o težini biciklista. Potpunu harmoniju prednje i stražnje strane zaokružuje karbonska vilica Air Bow Gravel, je, kao što j slučaj s novim cestovnim biciklima, odmaknuta prema naprijed u gornjem dijelu.
Ukratko
Okvir je izrađen u procesu HCIM, u kojem se koriste visoko modularna karbonska vlakna te čvrsta karbonska vlakna „ballistic ” što bi trebalo dati veću otpornost na udarce. Težina okvira iznosi 1050 grama, na stražnjoj strani može primiti gume širine do 45 milimetara (osnovno je opremljen gumama 40c), te dolazi u četiri veličine (S, M, L i XL). Duljina cijevi duž lanca iznosi 428 milimetara, kut cijevi vilice iznosi 70,5 stupnjeva u veličini S, 71 na M, 71,5 na L i 72 stupnja na XL. Efektivni kut cijevi sjedala također se razlikuje za svaku veličinu okvira, naime 73,75 stupnjeva na S, 73 na M, 72,75 na L i 72,5 stupnjeva na XL. Doseg (reach) kreće se između 370 i 398 milimetara.
Slatka iznenađenja
Brzi pričvršćivač elegantno je skriven u osovini, ladica za bombicu C02 i rezervnu zračnicu skriva se u donjoj cijevi okvira, a bidon ima dodatni dio koji se pričvršćuje na nosač i povećava aerodinamiku, u držač sjedala ugrađeno je crveno „štop“ svjetlo, a stezaljka sjedala skrivena je u donjem dijelu gornje cijevi prednjeg trokuta. Kao što je uobičajeno, svi su kablovi skriveni unutar okvira.
Video: GravelX u akciji
Paleta modela
Na izboru su četiri varijante opreme, sve sa komponentama Shimano, dvije s mjenjačima Di2. Najplemenitiji GravelX opremljen je suspenzijskom vilicom Fox. Cijene? Od 3299 eura nadalje.
GravelX 4.5
- Okvir Carbon Monocoque
- Vilica Fox AX 40 Gravel
- Mjenjač i ručica Shimano GRX Di2, 11 brz.
- Kazeta Shimano SLX 11 – 42
- Pogon FSA Omega Mono, 40 t
- Kočnice Shimano GRX hydra
- Obruči FSA AGX Disc
- Gume Hutchinson Touareg Tan, 700x40c
GravelX 4.0
- Okvir Carbon Monocoque
- Vilica X Evo Carbon 1.5
- Mjenjač i ručica Shimano GRX Di2, 11 brz.
- Kazeta Shimano SLX 11 – 42
- Pogon FSA Omega Mono, 40 t
- Kočnice Shimano GRX hydra
- Obruči Vision Team TC30 Disc
- Gume Hutchinson Touareg Tan, 700x40c
GravelX 3.5
- Okvir Carbon Monocoque
- Vilica X Evo Carbon 1.5
- Mjenjač i ručica Shimano GRX, 22p
- Kaseta Shimano 105 11 – 34 t
- Shimano GRX 46/30t
- Kočnice Shimano GRX hydra
- Obruči Vision Team TC30 Disc
- Gume Hutchinson Touareg, 700x40t
GravelX 3.0
- Okvir Carbon Monocoque
- Vilica X Evo Carbon 1.5
- Mjenjač i ručica Shimano GRX, 12p
- Kaseta Shimano 105, 11 – 36 t
- Shimano GRX, 40 t
- Kočnice Shimano GRX hydra
- Obruči Shimano RS171 Disc
- Gume Hutchinson Touareg, 700x40c